Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-14, 17:16   #241
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er ikke helt klar for å tenke på julegaver enda kjenner jeg. Men jeg bør vel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 18:03   #242
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå sitter jeg og grubler på dessert.
Vi har ribbe til middag, og da blir alle så tungmette, så desserten bør være litt lett og frisk, sant? Men heg syns all dessert er meningsløs om den ikke smaker sjokolade.

Har noen et forslag til sjokoladesmakende, lett/frisk dessert? Går det an?

Nå har jeg ikke lest tråden videre her, så det kan hende du både har fått tips og konkludert allerede.
Det jeg gjør for å møte alle behov i dessertveien (noen vil ha friskt, noen sjokolade, noen syrlig osv) er å lage en desserttallerken med flere elementer, der hvert element er ganske lite.
I sommer lagde jeg f. eks et platå med en liten pannacotta med ripsgelè på, en minibrowniecupcake, en liten butterdeigkjeks og noen sjokoladetrukne bær.
Alt dette er kjemeplett og lage og kan lages på forhånd.

Gammel 09-10-14, 23:35   #243
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg faktisk bestilt LEGO til de fem minste barna i familien.

Gammel 10-10-14, 00:29   #244
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har takket være dere begynt å tenke tanken julegaver. Men julepapirshopping NÅ? Det må jeg tygge litt på. Jeg kjøper som regel det jeg må ha av papir på ikea eller tilsvarende i forbifarten.

Gammel 10-10-14, 06:42   #245
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg starter nå av økonomiske grunner. I år trenger vi å fordele det litt.

Gammel 10-10-14, 08:07   #246
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har avlyst pakkekalenderen i år, og bedt ungene finne et prosjekt vi kan gi pengene jeg sparer på kalendergaver til. Gaza, Syria og Frelsesarmeen har vært nevnt, og jeg er superhappy over at de tok det med fatning og til og med engasjerte seg i mulige veldedige formål.

I tillegg har jeg tenkt å kjøpe safran i dag, for i forfjor var det utsolgt da jeg var på handlerunde 12. desember, sånn at jeg måtte lage lussekatter med gurkemeie. Jeg har lært av egne feil.

Gammel 10-10-14, 08:29   #247
Novla

Novla sin avatar

Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er jo derfor det må kjøpes tidlig, når det er 70% på Panduro.

Vet du om de har tilbud i butikk også?

Gammel 10-10-14, 08:48   #248
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har avlyst pakkekalenderen i år, og bedt ungene finne et prosjekt vi kan gi pengene jeg sparer på kalendergaver til. Gaza, Syria og Frelsesarmeen har vært nevnt, og jeg er superhappy over at de tok det med fatning og til og med engasjerte seg i mulige veldedige formål.

For et utrolig bra forslag!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 08:58   #249
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I går, fem dager etter bestilling, fikk jeg Thorntonskalenderen min levert på døren. Nå gleder jeg meg til god sjokolade i desember.

Gammel 10-10-14, 09:17   #250
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn skal pakkene være

Gammel 10-10-14, 09:18   #251
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommentar til et eller annet på forrige side.

Gammel 10-10-14, 09:38   #252
Novla

Novla sin avatar

Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Så mange fine pakker!

Gammel 10-10-14, 09:53   #253
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nå har jeg ikke lest tråden videre her, så det kan hende du både har fått tips og konkludert allerede.
Det jeg gjør for å møte alle behov i dessertveien (noen vil ha friskt, noen sjokolade, noen syrlig osv) er å lage en desserttallerken med flere elementer, der hvert element er ganske lite.
I sommer lagde jeg f. eks et platå med en liten pannacotta med ripsgelè på, en minibrowniecupcake, en liten butterdeigkjeks og noen sjokoladetrukne bær.
Alt dette er kjemeplett og lage og kan lages på forhånd.

Har du noen bilder av dette?

LilleROsin: Fineste pakkene!

Gammel 10-10-14, 10:06   #254
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har du noen bilder av dette?

Jepp. Det var visst en sjokolademarengs med også.

Gammel 10-10-14, 10:20   #255
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare si at når jeg ser bilder av gaver som er pent pakket inn så ser jeg jo at det er pent. Men helt ærlig; jeg legger ikke så veldig mye merke til det når jeg åpner gaver på julaften.

Gammel 10-10-14, 10:26   #256
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg må bare si at når jeg ser bilder av gaver som er pent pakket inn så ser jeg jo at det er pent. Men helt ærlig; jeg legger ikke så veldig mye merke til det når jeg åpner gaver på julaften.

Jeg pakker inn gavene pent fordi jeg synes det er gøy. Jeg vet det ikke betyr så mye for mottakerene (med noen få unntak), men det er ikke derfor jeg gjør det. Jeg bryr meg heller ikke om hvordan andre pakker inn sine gaver.

Gammel 10-10-14, 10:30   #257
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Jeg synes det er utrolig hyggelig å få pent innpakkede gaver, jeg innbiller meg at giveren har lagt mye omtanke i dette til akkurat meg.

Gammel 10-10-14, 10:32   #258
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det at man pakker inn gavene i papir fra ToysRus, betyr ikke at man ikke bryr seg om mottakeren, altså, det betyr bare at man prioriterer å bruke tiden sin på andre ting, evt. at man ikke har spesielt stor interesse for papir.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-14, 10:33   #259
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men det at man pakker inn gavene i papir fra ToysRus, betyr ikke at man ikke bryr seg om mottakeren, altså, det betyr bare at man prioriterer å bruke tiden sin på andre ting, evt. at man ikke har spesielt stor interesse for papir.

Ja, ingen har sagt noe annet.

Gammel 10-10-14, 10:53   #260
Novla

Novla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helt klart; selv om jeg liker å dille med papir og matchende pynt betyr det ikke at jeg bryr meg mer om mottakeren enn min venninne, som gleder seg til at ungene blir så store at hun kan påstå at det er de som har knørvet papir rundt gavene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.