Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-13, 15:44   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva er verdiskapningen for småbruk og antallet som jobber der?

Hvor langt er et tau?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 15:48   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg vet ikke?
Landbruket i dag generer ca 90.00 arbeidsplasser og har en verdi skapning på ca 150 milliarder (støtten er på 12 milliarder)
For mange små steder vil det få store ringvirkninger om landbruket legges ned. Men finnes det gode alternativer ifht jobb feks så er det ikke sikkert det er billigst å satse på norskprodusert mat?
Om man bare regner i penger i allefall.

Du trenger ikke begrunne for meg jeg bare synes FrP og H er ganske så ærlige faktsik på at norsk landbruk er for dyrt i forhold til investeringer. Det er vel ikke billig å produsere mat i "vinterlandet" Norge? Jeg trodde det var mange hundreprosent billigere å importnere fra utlandet en å subsidere norskprodusert mat?

Igjen, jeg bare svarer ut fra slik jeg forstår H og FrP. De bryter jo med norsk konsensus om levende distrikter og alt det positive som hører med de enorme overføringene til distriktene i Norge. De er ærlige på at de ikke er enig og ønsker betraktlig reduksjon, økt import og reduksjon av toll.

Mao EU tilpassing, større utvalg og lavere priser? Mange av disse spørsmålene blir jo rene verdispørsmål. Ønsker vi norskprodusert mat, bosetting i hele landet osv.

Gammel 29-08-13, 15:54   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Du trenger ikke begrunne for meg jeg bare synes FrP og H er ganske så ærlige faktsik på at norsk landbruk er for dyrt i forhold til investeringer. Det er vel ikke billig å produsere mat i "vinterlandet" Norge? Jeg trodde det var mange hundreprosent billigere å importnere fra utlandet en å subsidere norskprodusert mat?

Igjen, jeg bare svarer ut fra slik jeg forstår H og FrP. De bryter jo med norsk konsensus om levende distrikter og alt det positive som hører med de enorme overføringene til distriktene i Norge. De er ærlige på at de ikke er enig og ønsker betraktlig reduksjon, økt import og reduksjon av toll.

Mao EU tilpassing, større utvalg og lavere priser? Mange av disse spørsmålene blir jo rene verdispørsmål. Ønsker vi norskprodusert mat, bosetting i hele landet osv.

Ja, det er jo rett og slett verdien av de tingene som ikke har noen pengeverdi man må se på. Er de så viktige at de skal prioriteres eller er de ikke det?
Men det aller meste som lages i Norge kan gjøres billigere i andre land.
Om vi legger ned alle høyskoler og universitet i Norge og bygger nye i feks Polen og baseres oss på polske ressurser vil det være langt billigere å utdanne norske ungdommer.
For eksempel.

Gammel 29-08-13, 17:12   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høgre og FrP (og dei fleste parti) tenker jo ikkje lenger enn nasetippen her. Norsk landbruk sikrar store verdiar - og dreier seg om utrulig mykje meir enn berre mat og at det bur folk i distrikta. At det faktisk finst folk i bygdene er umulig å sette pris på i forhold til turisme og reiseliv - kven gidd å feriere i eit land som berre har småskala byar (i europeisk målestokk) og tettstader? At folk bur spredt er noko som gjer Norge særmerkt - og det gir penger i kassa. Det er nokså uinteressant å reise i eit gjengrodd, fraflytta landskap. Det er langt meir attraktivt når der er gardar og grender, butikkar og hus, båt utpå fjorden og is på kiosken.

Og kulturlandskapet brenn eg for!! Biologisk mangfald, dyrelivet - at nokon skjøttar landskapet vi bur i og reiser i. Det er ikkje mulig å sette ein verdi på.

Gammel 01-09-13, 15:19   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kronikken fra Aftenposten sier omtrent nøyaktig det jeg mener og tenker om nåtid og fremtid i verdens rikeste land:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.UiMZwDYRB8E

Gammel 04-09-13, 11:46   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Denne kronikken fra Aftenposten sier omtrent nøyaktig det jeg mener og tenker om nåtid og fremtid i verdens rikeste land:

www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Landet-uten-barekraft-7296915.html#.UiMZwDYRB8E

Men dette er da ikke nytt?
At vi styrer langsomt, langsomt vår skute med stø kurs mot forlis fordi vi ikke skaper noe er gammelt nytt. I allefall der jeg vanker.

Gammel 04-09-13, 13:09   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men dette er da ikke nytt?
At vi styrer langsomt, langsomt vår skute med stø kurs mot forlis fordi vi ikke skaper noe er gammelt nytt. I allefall der jeg vanker.

Mulig, men det synes allikevel som om det er en del som ikke helt har fått det med seg, mens de hyler som å kommer i NAVs "klør" og sitter og kjenner godt etter på alt de IKKE kan bidra med til felleskapet.

Gammel 04-09-13, 14:12   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mulig, men det synes allikevel som om det er en del som ikke helt har fått det med seg, mens de hyler som å kommer i NAVs "klør" og sitter og kjenner godt etter på alt de IKKE kan bidra med til felleskapet.

Enig. Jeg synes ikke det virker som om "folk flest" egentlig har satt seg inn i hvor lite bærekraftig den norske velferdsstaten er i et fremtidsperspektiv. Eller at folk tar innover seg omfanget av krisen ute i Europa.

Gammel 04-09-13, 11:32   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg er ekstremt imponert over FrP i denne valgkampen. De har virkelig gjort det meste riktig. De har stort sett kuttet ut de mest hissige anti-innvandringsinnspillene (de som ofte overlates til litt perifere lokalpolitikere, slik at den sentrale partiledelsen kan slippe å stå ansvarlig for halv- eller helrasistiske utspill). I stedet har de introdusert det helt geniale begrepet "bærekraftig innvandringspolitikk", som jo høres adskillig mer stuerent ut. Nå får de også drahjelp fra hundrevis av nigerianske og georgiske yrkeskriminelle som utnytter asylinstituttet grovt. Siv virker mer blid og mindre sint. De har rett og slett vært flinke.

Gammel 04-09-13, 13:13   #10
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må si at jeg er ekstremt imponert over FrP i denne valgkampen. De har virkelig gjort det meste riktig. De har stort sett kuttet ut de mest hissige anti-innvandringsinnspillene (de som ofte overlates til litt perifere lokalpolitikere, slik at den sentrale partiledelsen kan slippe å stå ansvarlig for halv- eller helrasistiske utspill). I stedet har de introdusert det helt geniale begrepet "bærekraftig innvandringspolitikk", som jo høres adskillig mer stuerent ut. Nå får de også drahjelp fra hundrevis av nigerianske og georgiske yrkeskriminelle som utnytter asylinstituttet grovt. Siv virker mer blid og mindre sint. De har rett og slett vært flinke.

Det er jo litt betenkelig at asylinstituttet LAR seg utnytte i en sånn grad, og å ta slike hendelser som underlag for tydeligjøring av egne, politiske standpunkt er vel relativt vanlig. Dette skjer Når det gjelder alle temaer så vidt jeg har sett (hence alle de tåredryppende historiene som florerer i både lokale aviser og riksmedia om dagen).

Gammel 05-08-13, 14:24   #11
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Høyre.

Gammel 16-08-13, 00:03   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre. Jeg har forhåndsstemt i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.