|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg vil ha strengere regler for å kunne ha dyr, uansett art. Det er mye dårlig dyrehold rundtom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Jeg går ikke til angrep på deg nå altså, men det er altså dette vi sliter med igrunn. Vi er avhengig av underskrifter for å vise at det ikke bare er 100 stykker som vil ha reptiler i Norge.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Men Ulvefar: Hva med æ, ø og å, da??
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er ikke med på tankegangen. Begge sider er viktige, begge teller. Å si at noe burde være lov, kreve forandring og ville forandre på eksisterende lovverk stiller en del krav til argumentasjonen, og med f.eks. dyrevelferd i bunn stiller "de er kule" på lik linje med "de er ekle".
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Men jeg synes ikke noen har brukt "de er kule" som sitt sterkeste argument for lovendringen. De som har snakket varmt om hvor fine de er som kjæledyr, har gjort det som argument for å ha dem som kjæledyr, og det er en helt annen sak. (Og tilsvarende er du selvsagt velkommen til å bruke "de er ekle" som argument for å selv ikke ha dem som kjæledyr.
|
|
|
#6 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
takk for det. Jeg tenker det samme som deg.. Det er faktisk annerledes å skrive jeg vil ha reptiler fordi jeg liker de, enn at noen skriver du skal ikke ha reptiler fordi jeg ikke liker de.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Det er ganske mange som har sagt at "ekkelt" ikke er et godt argument, ganske mange som har sagt seg enig i at forbud for forbudets skyld er dumt, og at flere kunne møtt deg hyggeligere. Så du har fått en god del støtte på det, tonyandre. Det betyr ikke at vi nødvendigvis kommer til å bli enige, eller skrive under.
|
|
|
#8 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
nei det forventer jeg ikke heller, men jeg forventer at folk skal kunne se at det går begge veier.. at det er ikke bare jeg som er den store stygge ulven her.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Er det noen som sier det? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nei, og som jeg skrev så har de andre fått pes også. Hvis du vil kan jeg godt pese ulvefar litt for den glasshusteinkastingen hans også, for det er megairriterende at han ikke skriver norske bokstaver (eller plutselig bare skriver engelsk).
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!tonyandre - det er forskjell på å være den store stygge ulven og å ikke klare å overtale folk til å mene det samme som en selv, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
jeg forventer ikke at alle som kommer inn å leser denne tråden skal være enig med meg å så skrive under, men jeg reagerer på mange kommentarer som har kommet her at etter de har lest tråden er de enda mer mot reptiler, og det er pga meg.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Du kan jo kanskje ta litt selvkritikk i forhold til å gå til angrep på folk som er uenige med deg på en måte som funker dårlig her inne, også er jeg enig i at om man blir mot reptiler på grunnlag av en(?) mann synes er dust på nett så har man et lite reflektert forhold til både nett og forbud.
|
|
|
#14 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Jeg har allerede tatt selvkritikk for det |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Jeg har fått langt bedre inntrykk av deg utover i diskusjonen, for alt det er verdt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
for meg er det verdt allverden! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men når det kommer til dette, er det jo personer man må endre, og deres mening om friske hunder.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cool
|
|
|
#19 |
|
Reptilentusiast
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hei. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Reptilentusiast
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!I forhold til dyrevelferd, som er en het potet, så er det flere timg å sette fingeren på. Jeg prøver ikke med dette å fremme saken for du lovlydige. Men for å se sakens helhet. Dyrevelferdsmessig så oppfyller reptiler dagens strenge krav om dyrevelferd, noe ikke flere av dagens lovlige kjæledyr gjør. Dette er basert på egen opplevelse av hvordan flere behandler sine dyr, og utifra Mattilsynets rapport om hvordan Reptiler oppfyller disse kravene. Vedum og LMD bruker som argument at det ikke vil være dyrevelferdsmessig bra å holde slike dyr, stikk motsatt av hva faginnstansene har kartlagt. Akkurat som at de som har tatt avgjørelsen ikke har satt seg inn i hva som er rapportert. I tillegg så oppfordrer Vedum og LMD å avlive over 100.000 dyr som er friske. Ved å putte de i en fryser for å dø en langsom død. Det er for meg dobbeltmoral. Og da fra de som skal være forbilder og styre landet vårt? |
|
|
|
![]() |
|
|