|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?
Eg trur og det handler om manglande opplysning, men når det at det ikkje skal vere syntetisk er føringen som ligg for å få ein gave som er verdt omtrent 2000 kroner, synest eg nesten eg må gjere som ho seier (og det nytter ikkje å seie at ho tar feil, eg prøvde å diskutere det med henne, då ho forsøkte å få meg til å lese Hanne Nabintu Herland si bok "den var jo så bra!". Det endte opp med at eg tok imot boka og lot som om eg hadde lese ho).
Den hadde definitivt tatt seg ut i kyrkja. Det er noko heilt anna enn desse syntetiske posane. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Vi hadde en skinnpose med cord utenpå i lik fasong som den nøstebarn selger til begge våre. Den var fabelaktig i all sin enkelhet, og jeg ønsket meg aldri noe styrete med masse knyting og rot.
|
|
|
#3 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Såpass ja, nei, da er det jo ikke noe å gjøre enn å jatte med.
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Men gjekk det greit å ta ut sovande unge, utan å vekke dei, viss du gjekk inn? Ser føre meg at det er aktuelt å trille til handlesenter og cafear og liknande, og då er det jo greit å kunne åpne opp litt, når ein går inn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Kjenner du noen som er ivrige på syfronten? Kanskje det går an å sette inn en glidelås på ene siden?
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Ja, eg lurer på eg må gjere det. Det er vanskeleg å finne noko som ser praktisk nok ut. Alternativt er jo det du seier med å få hjelp til å sy inn glidelås i nøstebarnposen ein god ide. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Ikke noe problem - det var en liten åpning på den ene siden, og åpningen øverst var romslig. Nå pleide ikke jeg gå på handlesentere og cafeer med ungene mine da de lå i vogn - med eldste fordi han ikke likte å ligge i vogn når han var våken og mislikte å være på cafe, med yngste fordi jeg ikke hadde tid - så noe særlig erfaring på den fronten har jeg ikke. (Cafesitting med baby er forøvrig sterkt overvurdert - makan til styr og stress. Heldigvis har mine barselgrupper foretrukket treff hjemme hos folk.)
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg ville aldri valgt en som ikke kunne åpnes.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ikke jeg heller. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Kommer hun til å lese bruksanvisningen/se på vaskelappen?
|
|
|
#11 |
|
Librocubicularist
|
Det er kanskje det beste forslaget hittil. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
godtemonster
Det er viktig! Jeg klippet hull til seler i min arvede pose.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 29-08-12 kl 08:52. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg har en lammeskinnspose som ligner veldig på Kaiser sin hvor ytterstoffet er mykt og bomullsaktig. Prøver å søke den frem, for den er kjøpt på nett.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Tror du virkelig ikke hun godtar en pose av skinn som har et vannavstøtende stoff på utsiden? Du trenger jo ikke velge den som er blankest i stoffet.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Selv om man ikke skal gå på kafe, så syns jeg (som har hatt et par varme unger) at det er helt nødvendig å kunne zippe opp og åpne posen når en går inn på en butikk, eller, som utover høsten nå, det bare blir varmere utover dagen.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg er enig med Polyanna. Har hatt med ungen min på café tre ganger i løpet av permisjonstiden, men ville ikke vært uten pose som kunne åpnes og brettes ned likevel.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg har fått min mor til å prøve seg på en slik: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
tankefull
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg har ikke lest hele tråden, så vet ikke om dette er nevnt fra før, men nøstebarn har fått skinnposer som kan åpnes, men husker ikke hvilket materiale som er utenpå den typen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Librocubicularist
|
Takk for tips, då kan eg sjå der. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Både Kaisers og Teutonia ser kjempefine ut, og jeg vil tro de fyller kvalitetskravene, altså. Jeg er enig i at det er lurt å kunne åpne opp, jeg har en varm unge jeg også. Vi har Easygrow-pose, jeg er veldig fornøyd med den, men den er jo ikke skinn, så klart. Jeg fikk litt lyst på det til minsten nå, kjenner jeg...
|
|
![]() |
|
|