|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg tror mange "føler" at boller er sunnere enn feks godteri.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Det er mat godt nok for meg, i alle fall.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Men nå er det fryktelig mange boller MED sjokolade og?
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Som en som kastet opp maten jeg spiste (eller holdt meg til KUN en youghurt om dagen) på store deler av 90-tallet, tør jeg påstå at jeg nok kommer inn under begrepet "problematisk forhold til mat". I disse dager nøyer jeg meg med å pugge kaloritabeller...
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 13-10-10 kl 11:38. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er jo altforsent ute, og har bare skumlest tråden, men jeg skjønner absolutt hva hun mener. Hun uttalte seg nok litt uheldig, og kunne sikkert moderert det til å si at det gjaldt de fleste som sliter med overvekt, ikke nødvendigvis fedme (for det tror jeg det gjør), og ikke brukt ordet feit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg kjenner mange som har "kost" på seg 20-30-40 kilo overvekt. Særlig menn. De trener ikke, fordi de syns det er kjipt og tungt og aldri har vent seg til det (eller de trente før, og tror inni hodet sitt at de gjør det fortsatt, selv om de nå altså bare spille fotball en gang hver 6. uke), eller ikke har tid. De ser mye sport på tv, og med det følger det øl og "kosemat". De spiser en pølse hver dag på vei hjem fra jobb, fordi de er sultne og det er for lenge til middag og de liker pølser VELDIG godt. Og de drikker for mye øl. De syns grønnsaker er tøysemat (har dere SETT hvordan enkelte mannfolk setter sammen en middagstallerken?? En tredjedel kjøtt, en tredjedel pasta/ris/poteter og en tredjedel saus og NULL grønt).
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Ja, hva er det med slike folk? Jeg trener heller ikke, bare så det er sagt, men jeg vet nå i det minste at jeg ikke gjør det.
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Jeg kjenner flere som oppriktig mener at en treningstur i måneden virkelig monner. Selvfølgelig er litt bedre enn ingenting, men det duger helt klart ikke for vektnedgang. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Det som jeg tror virkelig monner da, løselig basert på egen erfaring og hypre mennesker i nær slekt, er at mange av de som er tynne og som faktisk spiser en del (ikke de som sier "jeg spiser hva jeg vil", og så er det som de vil spise et par smuler og litt sitronvann) er at de er så aktive i kroppsspråket.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Jeg vet jeg er litt sær på dette punktet, faktisk så sær at jeg kan bli litt skremt av folk som mangler selvinnsikt. (Ja, ja, vi skal jo alle være litt rare ... Jeg også.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 13-10-10 kl 12:11. Årsak: Ble feil i quoten |
|
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Man trenger jo ikke trene så svetten spruter for å holde vekten? Jeg går en tur med hunden daglig, i middels tempo (6 km/t) og går i ca 50 minutter. På en slik tur forbrenner jeg ca 250 kcal. Alle monner drar. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Jeg har gått ned i vekt bare av å gå 15 minutt ekstra om dagen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 13-10-10 kl 12:18. Årsak: trenger -> trener |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Hvis man ikke er aktiv ellers OG insisterer på pølse, øl og potetgull hver dag, så må du trene, jo.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Ja, det der lurer jeg litt på også. Moren min, f.eks., har et veldig stressa kroppsspråk. Hun trener ikke, og er ikke spesielt sunn, men er likevel en slank 65-åring. Jeg tror det skyldes en blanding av gode gener og et aktivt kroppsspråk. Hun skynder seg alltid av gårde og gjør masse småbevegelser med hele kroppen.
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg trodde i mange år at jeg trente. Jeg planla jo trening støtt og stadig, jeg pakket med meg treningstøy i bagasjen og prøvde å velge hoteller med treningsmuligheter. Medlem på SATS var jeg også.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg har en venninne som kjører rundt med treningsbagen i bilen, som har årskort på treningssenteret og som virkelig tror at hun trener. Hun har knapt vært innom dørene på senteret det siste året. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg mener at mye av problemet ligger i at vi blir tutet ørene fulle av hvor viktig trening er fra alle mulige bauger og kanter. Og informasjonen er utrolig sprikende. Noen steder leser man at det holder å gå tur, mens andre steder står det at det overhodet ikke er bra nok. Man skal trene kondisjon. Man skal trene styrke. Man skal trene lengre økter. Man skal trene intervall. Man skal trene med tunge vekter. Man skal trene med lette vekter. Man skal kombinere flere typer trening. Man skal IKKE kombinere visse typer trening. Man skal kjøre seg helt ut. Man skal IKKE kjøre seg helt ut. Man skal trene to dager i uken. Tre dager i uken. Fire! Fem!
|
![]() |
|
|