Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-22, 10:34   #241
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.849
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg vet. De to siste årene har Lillesøster og jeg sett Amalies jul blant annet. Tenkte å ta pause fra den i år.

Det er så hyggelig å ha sine egne tradisjoner. Vi digger Julekongen hjemme hos meg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:52   #242
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.857
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er så hyggelig å ha sine egne tradisjoner. Vi digger Julekongen hjemme hos meg.

Kanskje gi den en ny sjanse. Lenge siden vi har sett den.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:54   #243
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg mener å huske vi så 2-3 serier i desember i fjor også ja. Vi ser jo jul i skomakekergata i alle fall, men det blir av og til noen stunt hvor vi ser flere episoder på rappen for det skjer så mye i desember

Lurer vagt på om jeg burde kjøpt sånne puste-på-så-blir-det-lys-kuler til ungene, i alle fall dersom vi skal se snøfall i år også, som jo kan vøre en fin oppladning til snøfall 2 neste år som vi i så fall gleder oss til!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 11:45   #244
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er på jakt etter strikkede votter med uglemotiv, i fjor fant jeg jo dem på alle hobbysider? I år er det ingen. Søren at jeg ikke kan strikke selv. Svigermor er kjempeglad i ugler og har bursdag og jul klint inntil hverandre.


Det er mange oppskrifter på Ravelry!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 12:09   #245
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Men jeg kan jo ikke strikke!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:40   #246
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.852
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er ferdig med brorparten av julegavene. Og surprise, surprise ungene får alt for mye i år igjen.

Ellers bruker jeg tid på å pusle sammen kalenderen sånn at alle juleforberedelser kan gjennomføres uten for mye stress. Jeg gleder meg veldig til jul kjenner jeg sånn helt plutselig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:51   #247
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.041
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men jeg kan jo ikke strikke!

Men det kan du lære deg. Camomilla kom med en lignende rant i denne tråden for noen år siden, og nå lager hun kunstverk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:53   #248
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.544
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er ferdig med brorparten av julegavene. Og surprise, surprise ungene får alt for mye i år igjen.

Ellers bruker jeg tid på å pusle sammen kalenderen sånn at alle juleforberedelser kan gjennomføres uten for mye stress. Jeg gleder meg veldig til jul kjenner jeg sånn helt plutselig!

Så deilig! Har ikke startet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:57   #249
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

6 av 12 ferdige. Jeg tror de blir skikkelig fine!.

Er nå på julestrømpe nummer 10, men søstera mi er plutselig gravid igjen, så må jeg strikke 13 strømper.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 15:18   #250
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men det kan du lære deg. Camomilla kom med en lignende rant i denne tråden for noen år siden, og nå lager hun kunstverk.

Jeg burde presisert at jeg ikke gidder heller.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 19:26   #251
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.857
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men jeg kan jo ikke strikke!

Jeg kunne heller ikke strikke. Begynte i pandemien, og nå har jeg strikket masse (det går ikke fort, og det er ikke veldig avansert, men det blir noe).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 20:32   #252
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Har innsett at det ikke er så lenge til jul. Har barna denne jula og vi feirer julaften hos min bror med familie, mamma og mormor. Vi bor alle i en radius på 1,5 km så alle drar hjem på kvelden.

Men så var det gaver. Egne unger har jeg en plan for, beste- og oldeforeldre får fotobok med ungene. Men jeg er temmelig blank på noe til kjæresten, hans barn og foreldre. Så må vri hodet litt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 21:10   #253
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.820
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Har kjøpt pakkelapper og gaveposer (dvs selve posene. Ikke innhold) og begynt på strømpefyll etter jobbtur til utlandet. Litt annerledes godteri, etpar julepynt og sånn sjokobombe til kakao med brownie. Regner med at det er så kunstig at den er like god til jul.

Fant også på tilbud fine, små konfektesker av anerkjent merke til 30 norske pr stk som jeg raust kan dele ut. Kjøpte en stabel av dem. Det synes jeg er en sånn uforpliktende gave, man kan gi det fordi det er en hyggelig oppmerksomhet og ingen trenger å føle på at det ikke kommer en gave i retur. Fin om man blir bedt bort også. Må bare ligge unna så det ikke … «forsvinner»..

Har begynt å sende julekort igjen etter et opphold, tror jeg fant tipset her på FP.

Med denne tjenesten kan du sende ferdig skrevne postkort, og det er god rabatt jo flere du sender. En genial ting er at du kan laste opp en adresseliste og så går kortet til alle på lista, ferdig adressert og med porto.

Det er et litt kjipere kort enn jeg ellers ville sendt, og jeg tenker nøye gjennom hva jeg skriver, for det er tekstbegrensning. Men et tips hvis du vil undersøke er å bestille et kort til deg selv, så kan du vurdere om det er noe for deg.

https://www.postnord.se/skicka-forsa...riktiga-vykort

De pleier å ha fine julemotiver, men jeg finner dem ikke nå. Mulig de kommer senere. Man kan også bruke egne bilder (hvis man vil kan man også ha egen tekst redigert inn på et bilde)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-22, 07:16   #254
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men jeg kan jo ikke strikke!


Ah, det overså jeg visst glatt. Det ligger en del ute på Etsy, men litt varierende priser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-22, 10:47   #255
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.544
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Kjøpte en fin Kari Traa ulltrøye til mamma forleden da XXL hadde salg. Hun bor i dem om vinteren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-22, 12:48   #256
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

I helga fikk jeg lagd fotokalendere så da kan jeg bestille mens det enda er ganske mye rabatt. Fikk aller nådigst med tre bilder av tenåringen, ellers ble det jevnt mellom yngste, bikkja og katta.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 06:16   #257
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

..og sånn sjokobombe til kakao med brownie.

Hvor har de bra utvalg av slike ting (både nett- og fysisk butikk)?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 07:08   #258
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Coolstuff.no bruker å ha. Og interiørdillbutikker, som Black&White o.l.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 07:22   #259
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

De har også flere typer på Søstrene Grene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 08:35   #260
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Etter hvert har også de litt finere sjokoladeprodusentene begynt å selge slike. De har jo utsalg på litt ulike steder, sjokolade- eller delikatessebutikker, konditori etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no