Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 11:31   #241
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Da lager jeg denne i dag! Gleder meg

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 14:48   #242
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

*innser at jeg muligens må prøve denne engangtil...kanskje den blir bedre da*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 16:11   #243
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg hadde denne med på jobb i dag. Kollegene var helt ville i blikket og spurte etter oppskriften. Jeg stekte kaken altfor kort i går kveld, og glasuren ble altfor tynn. Resultat: kaken har ALDRI vært så god!! Så det skal jeg gjøre heretter. Steke den 5 minutter kortere, den virker ganske rå inni men sånn skal den være. Så ha på glasuren, som er varm og litt tynnere enn vanlig (ganske rennende, faktisk) og la det synke godt inn i alle hull i kaken. Må maltraktere den skikkelig med gaffel altså, her nytter det ikke med en prikk her og der. Kaken skal se STYGG ut på toppen av alle de tette hullene!!!
Og så skal den stå og "sette seg" natten over i kjøleskapet, før man skjærer den i små firkanter og serverer den romtemperert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:54   #244
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Notert ned og skal prøves ut. Tenkte å bake den til en 50-årsdag i morgen, men endte opp med en stor marengskake, oreokake og en brigebæriskake med fingerkjeks rundt. Denne derimot vil nok falle i smak til kakemonsene i huset her

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:58   #245
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nam, denne må prøves.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:59   #246
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

Notert ned og skal prøves ut. Tenkte å bake den til en 50-årsdag i morgen, men endte opp med en stor marengskake, oreokake og en brigebæriskake med fingerkjeks rundt. Denne derimot vil nok falle i smak til kakemonsene i huset her

Lag gjerne en tråd med oppskrift og bilde.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:40   #247
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Hallo folkens, jeg prøver hardt å ignorere denne tråden, men dere insisterer på å drasse den frem. Greit, dere skal få viljen deres, jeg skal lage kake i morgen

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:22   #248
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

eh.......Når tar dere den ut av langpannen? rykende varm?
snur dere den oppned? eller vender fram og tilbake?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:22   #249
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Tar man den utav rykende varm? Jeg heller på glassuren i formen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:23   #250
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg får noen forventningsfulle øyner fra Thula hver gang kaker er nevnt. Den skal vist bakes til helgen. Vi får se på det, risikerer vel at hun går hjem om jeg ikke baker den

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:34   #251
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

eh.......Når tar dere den ut av langpannen? rykende varm?
snur dere den oppned? eller vender fram og tilbake?

Du skal ikke ta ut kaken av formen før kaken er helt kald nei. Jeg lar den være i formen når glasuren helles over. Så avkjøles den først på benken, så i kjøleskapet over natten. Så drar jeg forsiktig ut kaken ved hjelp av bakepapiret.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:39   #252
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Er oppskriften til en liten langpanne? SORRY, såg nå at det var stor langpanne! *glem det*

Ser at jeg har blandet denne kaken sammen med den andre sjokoladekaken med ostefyll/masse.... Det var den jeg prøvde som ikke ble såååå god.
Så DENNE skal jeg prøve til helgen!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:16   #253
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Da tester jeg å lage denne for aller første gang, den står i kjøleskapet og avkjøler seg, så nå er jeg spent

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 13:36   #254
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Tror det er 1,5 år siden jeg kommenterte i tråden her, men nå står kaken faktisk i ovnen Har vært på hyttetur og bursdagsbarnet lurte veldig på om jeg kunne lage en Oreokake, men sa i fra at den tok for lang tid å bake så kort tid før bursdagen. Så egentlig ble det ingen kake fra meg i dag, men jeg skal se om denne rekker å bli kald før bursdagen så kan jeg ta den med

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 14:24   #255
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Litt redd for at glasuren min ikke ble tynn nok(og kanskje ikke varm nok), men det skal være nok av huller i hvert fall jeg stakk masse hull med gaffel og sambo stod ved siden av og stakk huller med strikkepinne. Satte den noen minutter inn igjen i ovnen etterpå for å få glasuren til å trekke litt bedre ned i kaken.

Nå får vi bare vente og se hvordan resultatet ble, så får jeg prøve igjen senere om det ikke ble bra denne første gangen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 09:35   #256
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Litt redd for at glasuren min ikke ble tynn nok(og kanskje ikke varm nok), men det skal være nok av huller i hvert fall jeg stakk masse hull med gaffel og sambo stod ved siden av og stakk huller med strikkepinne. Satte den noen minutter inn igjen i ovnen etterpå for å få glasuren til å trekke litt bedre ned i kaken.

Nå får vi bare vente og se hvordan resultatet ble, så får jeg prøve igjen senere om det ikke ble bra denne første gangen.

Ble den bra?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 09:45   #257
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg synes nesten vi må ha denne eller konfkaken på fredag, Shamu. Du eller jag? Jeg synes i grunnen du får den til enda bedre enn jeg. Dust!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:23   #258
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Oi, konfkaken har jeg glemt! Den er jo også fantastisk god. HVa var det den opprinnelig het?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:26   #259
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Det er denne.

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1171

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:51   #260
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Der var den ja! Tror jeg må bake den ganske straks, gjerne denne uken, også blogge den med bilder osv.. for da vet jeg hvor jeg har en. haha..

BTW, Iset, kjære Iset. Kan ikke du begynne å kakebakelagemat-blogge? Jeg ville elsket bloggen din.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no