|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-06-15, 15:29 | #241 |
This is normal!
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg synes det også er viktig at man har litt antenner overfor barn på besøk. Vi har opplevd utallige ganger at voksne kommer med lite hyggelige kommentarer eller mer eller mindre velmenende råd til eller over hodet på det kresne barnet. Er det et sted barnet er ofte og der det stoler på de voksne, kan man selvfølgelig være med og prøve å påvirke barnet til å smake på noe nytt, men for et kresent litt større barn kan det være veldig stressende å spise borte, og da hjelper det ikke med oppmerksomhet og mas rundt det at man er kresen. Tilbud om å smake er fint. Mas er teit.
23-06-15, 15:50 | #242 |
Drømmer
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?
Godt det er flere av oss som reagerte på det. Jeg fikk ikke være kresen av mine foreldre forøvrig, noe jeg tror de angrer på nå når de ser hvor mye trøbbel jeg har med mat. Dette er grunnen til at vi aldri presser eller lurer vårt barn. Han ble presset av andre rundt han og det førte til spisenekt i flere dager. |
23-06-15, 19:19 | #243 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
|
23-06-15, 20:42 | #244 |
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Sønnen min er betraktelig mindre kresen enn mammaen sin. Det hadde ikke overrasket meg i det hele tatt dersom ungen min lærte å være kresen av meg. Heldigvis skjer det ikke ut til å ha skjedd. Å snakke om barna i Afrika blir helt fjernt for meg når man lever i Norge. Det spiller ingen rolle for barna i Afrika om jeg plukker vekk paprikaen eller om Charlie koser seg med blåmuggosten sin.
23-06-15, 21:01 | #245 |
Off the map.
|
Samme her - de gjorde det nok i beste mening, men jeg har aldri blitt glad i mat. Og det er ikke fordi de var for slepphendte. Det startet da jeg var 9 mnd gammel, hvor jeg spyttet ut alt med klumper i.
23-06-15, 21:38 | #246 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Eg lager alltid same hovedrett men ofte får jenta ein salat-eller grønnsakbolle for seg sjølv med det ho liker i. Rett pg slett for å få i ho grønnsaker.
23-06-15, 22:43 | #247 |
Medlem siden: Aug 2011
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Charlie: Jeg håper ikke du jobber med barn.... |
23-06-15, 23:33 | #248 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Middager er definitivt en issue her også. Jeg planlegger, handler og lager mesteparten av maten. De to andre klager (mannen klager ikke mye altså, men LilleVenn gjør..). |
24-06-15, 00:13 | #249 |
Rockesøster
|
For en tåpelig refleksjon.
24-06-15, 00:18 | #250 |
finner ut av mye
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Godt sagt Nextlife.
24-06-15, 09:35 | #252 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Helt enig, nextlife.