Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 10:29   #241
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg tror noe av det som trigget meg i den opprinnelige tråden, og som gjorde at jeg følte behov for å diskutere den her, er at sånne avisartikler og sånne blogger berører meg på en eller annen måte. Selv om det selvsagt er romantisert visvass mye av det som presenteres så stikker det et eller annet sted inni meg: Burde ikke vi også ha det litt ryddigere, krangle litt mindre om hvem som skal ta oppvasken, spise mer hjemmelaget mat, ha mer velkjemmede barn (ungene mine ser stort sett ut som kråkereir...) Og er det ikke mitt ansvar, mine valg som gjør at vi ikke har det? Og har nå egentlig denne jobben min, denne forskninga jeg holder på med osv osv noe verdi for noen andre enn meg selv? Er jeg ikke grunnleggende egoistisk som ikke tar meg bedre av barna mine? Jeg kan le av dette altså, og jeg er ikke blindt fanget av sånne absurde tvangstanker, men de ligger der littegranne, og jeg tror det handler om noen underliggende kvinne- og morsidealer i kulturen vår som eksisterer side ved side av likestillingsidealene og troen jeg vokste opp med som barn om at jeg kunne bli akkurat hva jeg ville her i livet...

Næsj. Bli med på "80% er godt nok-bevegelsen" istedet. Da slipper man sånn dårlig samvittighet for alskens tull og tant og fjas.

Sånne bloggere som dette, som er (jeg er klar over at det er nettpersonligheten her altså) så opptatt av fasade får meg alltid til å tenke at det er usikre og nevrotiske mennesker det er snakk om. Disse damene som er så redde for å få kritikk at de gjør slike vanvittige ting for å være uangripelig og som ikke slapper av før de er i graven. Det trigger ikke noe som helst annet enn medynk hos meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:30   #242
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Næsj. Bli med på "80% er godt nok-bevegelsen" istedet. Da slipper man sånn dårlig samvittighet for alskens tull og tant og fjas.

Ja takk. Utfører du 20%-lobotomi eller?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:30   #243
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Min familie har aldri latt seg regisere, likevel synes jeg at det er greit å kle seg pent når man skal i bursdag, ha det ryddig hjemme når man får gjester og ha blomster på bordet fordi det gir det lille ekstra. Vis meg den som synes at det er greit at alt er tilfeldig og bare flyter uansett hvilken dag det er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:32   #244
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg tror noe av det som trigget meg i den opprinnelige tråden, og som gjorde at jeg følte behov for å diskutere den her, er at sånne avisartikler og sånne blogger berører meg på en eller annen måte. Selv om det selvsagt er romantisert visvass mye av det som presenteres så stikker det et eller annet sted inni meg: Burde ikke vi også ha det litt ryddigere, krangle litt mindre om hvem som skal ta oppvasken, spise mer hjemmelaget mat, ha mer velkjemmede barn (ungene mine ser stort sett ut som kråkereir...) Og er det ikke mitt ansvar, mine valg som gjør at vi ikke har det? Og har nå egentlig denne jobben min, denne forskninga jeg holder på med osv osv noe verdi for noen andre enn meg selv? Er jeg ikke grunnleggende egoistisk som ikke tar meg bedre av barna mine? Jeg kan le av dette altså, og jeg er ikke blindt fanget av sånne absurde tvangstanker, men de ligger der littegranne, og jeg tror det handler om noen underliggende kvinne- og morsidealer i kulturen vår som eksisterer side ved side av likestillingsidealene og troen jeg vokste opp med som barn om at jeg kunne bli akkurat hva jeg ville her i livet...

Jeg tenker at hvis du får slike tanker bør du enten øve deg i å gi beng eller så må du gjøre noe med livet ditt som får deg til å være fornøyd med det du har. Det er du som kan ta grep om ditt liv. Løsningen er ikke å gjøre de andre like deg slik at du skal få bedre samvittighet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:33   #245
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Omtrent dette tenker jeg også om artikkelen. Jeg har faktisk fulgt bloggen hennes et par måneder, og den er nesten litt sånn freakshowaktig syns jeg. Vannkjemmede barn dresset opp i tweed og nikkers, sjokolade på høye stettefat - til pynt (!)- og nærbilde av "se så høye kaker jeg kan bake, "se så pene gardiner jeg kan sy" og "se så fint jeg fargekoder hele familien på søndagstur" bilder

Hm, på tide at jeg også sniker innom denne artikkelen+bloggen og gjør meg opp en mening. Høres bittelitt motbydelig ut... Likevel, jeg har det med å forsvare andre: Noen blir lykkelige av å ha det vakkert rundt seg. Kanskje hun er lykkelig og i dyp harmoni med sitt levesett, dette preger jo igjen familien. Jeg tiltrekkes også av det vakre og ryddige, men klarer ikke alltid ha orden med to barn i huset og en til tider lat husmor som jeg kan være. Men jeg ville vært mer fornøyd med et vakkert (i mine øyne) og ryddig hus, og ting på stell, som fine album av barna, tegningene i permer, god plass, rene klær pent brettet i skapene til en hver tid, osv.

Uansett, jeg tenker at om man blir helt husmorhappy av dette levesettet, får overskudd, blir glad og føler seg fri, inspirert og som en god mor/ektefelle og ikke har behov for andre utfordringer, så er det da fint?
Kanskje det bare er en periode i livet hennes hun trenger å ha det slikt?
Jeg tror det er mange som på sett og vis er misunnelige.

Men nå skal jeg lese artikkel/blogg, men ikke alle svarene i denne tråden altså. Jeg må rydde, bake brød og få orden i huset til mannen kommer hjem fra forretningsreise! (Dette er helt sant. Men snart skal jeg ut i 100 % jobb )

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:34   #246
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg tror vi bare må puste med magen, Heilo. Det derre krampe-husmoropplegget er en veldig kort epoke i historisk sammenheng, og ellers til alle tider har nå ungene til vanlige folk gått lykkelige til som litt møkkete flokkdyr med hår som kråkereir.

Jeg er oppvokst med hjemmeværende mor, som selv var oppvokst med hjemmeværende mor. Mor var hjemmeværende i den opprinnelige formen, nemlig med gård, kyr, hest, griser, sauer, høner, kalkuner, geiter, kaniner, katter og hund, digert gammelt hus, enorm hage, svigermor i kårbolig, fjøsfolk og onnefolk som skulle administreres, og seks unger, pluss alle naboungene, søskenbarna og andre unger som dukket opp og ville ha en skive eller et glass vann.

Og så kom mormor på besøk. Direkte fra det plettfrie femtitallet, med en rekkehusleielighet på 90 m2 og en ørliten hageflekk som var enda mer plettfri. Aldri vært noe særlig i jobb annet enn litt eksamensvakt og ekstrahjelp i julestria i en butikk.

Det er ikke IMPONERENDE å holde et rekkehus i stand, når det er det eneste du gjør. Det er ikke IMPONERENDE at du kan servere to-treretters middag hver dag når ungene er på skolen og du har 8 timer å gjøre det på. Og det er dypt dypt urettferdig at mormor peste rundt mor, som hadde dobbelt så mange barn og 4 ganger så stort hus og maste om at det ikke var støvtørket i kottet på loftet.

Jeg tror en del av de husmorhappy har latt sine hjemmeværende mødre få styre for mye av hvordan ting bør være, og bare har måttet gi opp å kunne leve opp til PlettfriPerfekt samtidig som de jobber. Litt fordi de aldri har lært å gjøre dette som barn, fordi moren tok det og ytte service fremfor opplæring, og dermed har de ikke lært å organisere seg slik at de greier å delegere, gjøre flere ting samtidig og prioritere oppgavene.

Litt fordi de kanskje tror at alle andre er så fabelaktige (summen av alles gode sider kan ingen måle seg mot) at de ikke skjønner hvordan de skal få til alt uten å slutte i jobben, og litt fordi de har fedre som var totalt fraværende og dermed skjønner de ikke helt hvordan de skal putte mannen inn i hjemme-ligningen, og han forblir den mystiske x.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:37   #247
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Når jeg leser Heilos siste innlegg blir jeg veldig glad for at bloggen har helt motsatt effekt på meg. Jeg blir glad for livet jeg har når jeg leser bloggen, rett og slett fordi jeg synes denne påtatt perfekte verden dama lever i er ganske kvalmende.

Jeg synes litt synd på barna hennes også. I min verden skal seksåringer bestemme selv hva de ønsker å gå i og hvordan de skal innrette sin lille verden (les: rommet), og ikke følge morens ønsker.

Legger til: Jeg er forresten ikke så veldig glad i muffins. Mulig det gjør meg immun mot den slags propaganda.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:38   #248
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Min familie har aldri latt seg regisere, likevel synes jeg at det er greit å kle seg pent når man skal i bursdag, ha det ryddig hjemme når man får gjester og ha blomster på bordet fordi det gir det lille ekstra. Vis meg den som synes at det er greit at alt er tilfeldig og bare flyter uansett hvilken dag det er.

Det er noen hopp fra å kle seg pent i en bursdag, like litt pene blomster på bordet og at det er nogenlunde ryddig til endel av disse blogghjemmene altså.

Vår familie greier forresten å kle seg veldig pent, helt uten å fargekode oss.

Mimfamilien er forresten veldig gode på fargekoding og matching, er dere ikke Mim?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:38   #249
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Min familie har aldri latt seg regisere, likevel synes jeg at det er greit å kle seg pent når man skal i bursdag, ha det ryddig hjemme når man får gjester og ha blomster på bordet fordi det gir det lille ekstra. Vis meg den som synes at det er greit at alt er tilfeldig og bare flyter uansett hvilken dag det er.

Pent er noe annet enn matchende. Og ikke vri deg unna, jeg VET du har skrevet om at du prøvde å fargekode familien din.

Tsk, jeg har det nesten alltid ganske ryddig (etter min lave standard som tilsier at jeg finner det jeg leter etter og ser gulvet) , har ofte blomster på bordet og tvinger ungene til å ha på rent tøy i hvertfall fra morgenen av (mannen kler på seg selv), men jeg blogger ikke om det. Ikke trenger jeg å ta fri for å få det til heller. It goes without saying, lizzom. Skulle jeg skryte av noe så selvsagt, er det litt som å skryte av å huske å vaske hender etter man har vært på do.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:38   #250
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg tenker at hvis du får slike tanker bør du enten øve deg i å gi beng eller så må du gjøre noe med livet ditt som får deg til å være fornøyd med det du har. Det er du som kan ta grep om ditt liv. Løsningen er ikke å gjøre de andre like deg slik at du skal få bedre samvittighet.

Det har du selvsagt helt rett i Chanett. Og jeg tar grep altså, jeg går som sagt ikke rundt i en rosa tvangstankerus, stort sett.

Jeg har heller ikke noe ønske om at alle andre skal ha like bustete unger som jeg har, hvis det virket sånn. Faktisk har jeg massevis av forståelse og respekt for at andre lever livet sitt på andre måter enn meg selv. Og ikke minst tror jeg det er viktig å huske på at vi alle har ulike skolisser, ulike tyggiser og what not. Har prøvd noen forskjellige typer sko de siste årene, og det er helt riktig som Kie sier at man får større forståelse for andres valg av det. Det er den romantiserte versjonen av hvordan livet kan være hvis man bare gjør de riktige valgene jeg sliter med.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:39   #251
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mimfamilien er forresten veldig gode på fargekoding og matching, er dere ikke Mim?

Ja, faktisk. Veldig, usedvanlig og helt utenomdetvanlige gode.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:40   #252
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Fargekoding kan jo være ganske praktisk og tidsbesparende - det forenkler skittentøysorteringen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:43   #253
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Her er forresten bloggen hennes: http://dentinista.blogspot.com/

Det er greit å legge inn adressen ja? Det er jo en offentlig side hvor hun fremstår lett identifiserbar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:44   #254
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Da kan du vise bilder av ditt spesialbestilte toalettpapir

Jeg har jule-dopapir på gjestetoalettet hver jul.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:46   #255
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Det er bare en ting jeg får lyst til når jeg ser i bloggen hennes. Jeg får så lyst til å bli flink til å kle meg selv som en voksen dame og ikke som en avdanka tenåring som freaker innimellom. Men når har jeg mulighet til å bruke slike ordentlige dameklær? Så og si aldri. Jeg trenger en kontorjobb, kjenner jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:47   #256
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har jule-dopapir på gjestetoalettet hver jul.

Du er gal. :angst:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:48   #257
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg får mest lyst til å bruke rødblyant jeg.

Eller:

...jeg får...
mest lyst til...
... å ...
bruke rødblyant...

Men jeg fikk en veldig god oppskrift på scampisalat, den skal prøves ut!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:50   #258
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg får mest lyst til å bruke rødblyant jeg.

Eller:

...jeg får...
mest lyst til...
... å ...
bruke rødblyant...

Da knuser du nok "hjeretet" hennes.
Jeg fikk lyst å prøve de appelsinmuffinsene,

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:54   #259
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg følger forresten en annen slags husmorblogg, nemlig www.thepioneerwoman.com. Også en hjemmeværende dame, som attpåtil driver med homeschooling. Men den er veldig anderledes. Den sprudler, og selv om hun på sitt vis er opptatt av fasade, så skravler hun i vei om nettopp de sidene som ikke er like idylliske, de som gjør oss menneskelige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:58   #260
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Var såvidt innom bloggen: ble både fnisfull (noe er litt over the top) og inspirert. Men, når man har så mye av både tid og penger, så why not...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no