Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 19:29   #241
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg skjønner ikke hva som var morsomt med å si seg enig i at man blåser hele greien opp ("storm i et vannglass"), og at man ikke kan vente noe annet av et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper (ergo; misunnelige gamle kjerringer med forfalne kropper). Utbroder gjerne hva som var morsomt.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg syntes tegningen godt illustreret dramaqueen med HENGEPUPPER jeg. Så utrolig selvhøytidelige trenger vi vel ikke å være?

Poenget er jo ikke at det har med selvhøytidelighet å gjøre.Tegningen din ligner fint på det du mener den illustrerer. Poenget er at du tar feil. Man reagerer ikke på denne uttalelsen fordi man er dramaqueen med hengepupper og misunnelse som gjør at vi ikke unner våre 17 år gamle barn og medsøstre å ha sin ungkvinne/tenåringskropp. Man reagerer fordi det står for en forkastelig holdning der utseendet teller mer enn viktigere verdier i livet (som å få barn, sette barnet først, gi barnet det barnet trenger osv. Man lar ikke være å amme fordi man tror man får finere bryster av det, man lar ikke ungen skrike fordi man må få skjønnhetssøvnen, og man lar ikke være å kjøpe passelige og varme klær til ungen fordi man heller vil ha den knalldyre og flotte kjolen til neste fest liksom).

Problemet er at mesteparten av målgruppen for det programmet bryr seg mer om den kommentaren som Jan Tomas kom med, enn hva som står i forskningsrapporter.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:32   #242
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Dramaqueen med hengepupper? Burde jeg føle meg truffet?

til Desembermamma.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:33   #243
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Veldig bra, DM!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:38   #244
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Nydelig innlegg DM!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:54   #245
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Beklager, Desembermamma, men jeg klarer fremdeles ikke å hisse meg veldig opp over denne uttalelsen.

Jo, det er en toskete uttalelse, og ja, den er et uttrykk for en tåpelig holdning som jeg ikke på noen som helst måte vil forfekte - men som jeg sa i mitt første innlegg, så tror jeg at de aller, aller fleste vil komme til fornuft helt av seg selv den dagen de faktisk står med et nyfødt nurk i armene.
Det gjorde jeg allerede under svangerskapet, og tro meg, jeg har vært ekstremt opptatt av kroppen min generelt og brystene mine spesielt.

Når det gjelder Elins kommentar, så fant jeg personlig den ikke spesielt morsom - men jeg hadde ingen store problemer med å se ironien i det likevel.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:42   #246
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.823
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Kjempebra, Desembermamma!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:43   #247
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

basically....


Jeg skjønner ikke annet enn at du hadde glidd rett inn på et flisespikkertreff, Elin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:19   #248
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Noen kommentarer sier mest om avsender. *oppsummerer*

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:44   #249
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skjønner ikke hva som var morsomt med å si seg enig i at man blåser hele greien opp ("storm i et vannglass"), og at man ikke kan vente noe annet av et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper (ergo; misunnelige gamle kjerringer med forfalne kropper). Utbroder gjerne hva som var morsomt.
Poenget er jo ikke at det har med selvhøytidelighet å gjøre.Tegningen din ligner fint på det du mener den illustrerer. Poenget er at du tar feil. Man reagerer ikke på denne uttalelsen fordi man er dramaqueen med hengepupper og misunnelse som gjør at vi ikke unner våre 17 år gamle barn og medsøstre å ha sin ungkvinne/tenåringskropp. Man reagerer fordi det står for en forkastelig holdning der utseendet teller mer enn viktigere verdier i livet (som å få barn, sette barnet først, gi barnet det barnet trenger osv. Man lar ikke være å amme fordi man tror man får finere bryster av det, man lar ikke ungen skrike fordi man må få skjønnhetssøvnen, og man lar ikke være å kjøpe passelige og varme klær til ungen fordi man heller vil ha den knalldyre og flotte kjolen til neste fest liksom).

Problemet er at mesteparten av målgruppen for det programmet bryr seg mer om den kommentaren som Jan Tomas kom med, enn hva som står i forskningsrapporter.

Jeg synes at mange overdramatiserer denne, om enn dumme, uttalelsen til Jan Thomas. Jeg synes enkelte lager storm i vannglass, ja. Det er min oppriktige mening. Hadde denne tråden derimot dreiet seg om Kari på 89 år, som bor på hhv gangen og på lageret på et eldrehjem i Kongsberg, så hadde jeg ikke ment at man overdramatiserer eller lager storm i vannglass.

Jeg synes Jan Thomas er for teit til å bli tatt alvorlig og med sinne når han uttaler seg som han gjør om pupper/amming. Jeg velger å le av han.

...Og finnes det allerede konkrete forskningsrapporter som viser at tenåringer har tatt til seg hva Jan Thomas sa i dette innslaget, ettersom du skriver at program-målgruppen bryr seg mer om kommentaren enn det som kommer fram i forsknings-rapportene?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:23   #250
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:47   #251
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er veldig glad over at folk lar seg hisse opp over fordummende uttalelser. Det viser at det er litt engasjement i folk og at de ikke er fullstendig likegyldige og at ikke så idiotiske ting får stå uimotsagt.

Jeg er helt enig i at utsagnet til JT ikke burde forblitt uimotsagt. Men det er en ting å gjøre det helt klart at mannen rett og slett tar feil, noe helt annet å bli sint over at mannen sier teite ting som understreker hvilke verdier det er han setter høyest her i verden (og at hjernecellene hans nok også er blitt lammet ganske kraftig av all botoxen han har sprøytet inn i ansiktet).

Jeg personlig klarer ikke å hisse meg opp over uttalelsen fordi jeg rett og slett syns den blir for dum. Og jeg syns den reflekterer mye av de fordommene jeg allerede har i forhold til ”skjønnhetsbransjen”. Dette er helt sikkert ikke synspunkter mannen er alene om å ha, men så er da allerede skjønnhetsidealet i moteverdenen så forkvaklet at det er milelangt fra noe ståsted jeg har hatt noen sinne. Og innimellom tror jeg faktisk det treffer mer at man responderer på slike utsagt med oppgitt overbærenhet av typen ”hvor dum går det an å bli” fremfor å bli forbanna. Tenk litt over hvilken hersketeknikk som fungerer best – å bli skjelt ut eller å bli fremstilt som skikkelig dum og uvitende av en lettere nedlatende person.

De sakene jeg virkelig hisser meg opp over er de tilfellene hvor skaden allerede har skjedd. I dette tilfellet kan man fint klare å begrense skadeomfanget ved å presentere fakta i saken og sette mannen i forlegenhet (hvilket vel også er gjort ganske grundig). JT fremstår jo nå som en komplett idiot som uttaler seg om ting han ikke har peiling på, og som dessuten prøver å gjemme seg bak at det var en spøk. Eh, hvor dum går det an å bli, lurer jeg da på. Hadde han i det minste sagt ”beklager, da var jeg nok feilinformert”…

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:48   #252
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

Som sagt, jeg synes ikke saken er veldig alvorlig. Jeg synes som mest at han har driti seg ut. Jeg synes mange overdramatiserer (det har vært ganske stille siden dagen derpå....) og jeg synes det blir storm i vannglass. Det står jeg for.

Det betyr ikke at jeg er en person som driter i alt, ikke reagerer og ikke tar noe alvorlig. Jeg så for eksempel den australske dokumentaren om Mullah Krekar på NRK i går. Da ble jeg skremt og jeg føler at jeg MÅ reagere. Men hva kan man gjøre?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:51   #253
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

Jeg kan godt finne på å hisse meg opp over dumme og lite gjennomtenkte uttalelser.
Engasjementet mitt er det ingenting i veien med.

Jeg sier bare at akkurat dette her er noe de aller fleste vil finne ut av selv når tiden er inne.

Som jeg nå har sagt til kjedsommelighet: Selvfølgelig var det tåpelig sagt og uttrykk for en uhyrlig kultur jeg ikke vil være bekjent med, det er ikke det jeg mener.

Jeg kan godt forstå at noen reagerer, men jeg selv synes ikke det er så mye å bry seg med, fordi JT er den han er og jeg tror de aller fleste er i stand til å tenke selv, uten hans "ekspertråd".

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:52   #254
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Gaia forklarte forøvrig mitt synspunkt aldeles utmerket.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:56   #255
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er veldig glad over at folk lar seg hisse opp over fordummende uttalelser. Det viser at det er litt engasjement i folk og at de ikke er fullstendig likegyldige og at ikke så idiotiske ting får stå uimotsagt.

Javisst!
Kjempeflott er det!
Der er jeg fullstendig enig med deg!

Det er bare det at i akkurat denne saken er jeg mer på linje med Gaia og Elin.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:05   #256
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er trist at Elin og Enhjørning (og kanskje flere) ikke tar dette mer på alvor. Innlegget til Desembermamma er verd en tusing.

Jeg synes det er like trist at oppegående folk ser ut til å se på Top Models (og dermed være med på å gi seertall til fjortis søppel tv uten dimensjoner) og i det hele tatt klarer å ta noe som helst alvorlig som kommer derfra.

Nå har jeg snakket med 7 jenter jeg trodde kanskje kunne være i målgruppen til dette programmet og 4 av de følger med på Top Models. De lo like mye av disse utalelsene som det alle andre burde gjøre også, dette ble bare rett og slett for dumt.

Selvfølgelig skal man ikke undervurdere medias påvirkning på unge mennesker spesielt og man kan jo starte med å boikotte dusteprogrammer der konseptet er å finne den "peneste" jenta.

Men TV3 oppnådde vel akkurat det de ville, økte seertall til finalen

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:16   #257
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes det er like trist at oppegående folk ser ut til å se på Top Models (og dermed være med på å gi seertall til fjortis søppel tv uten dimensjoner) og i det hele tatt klarer å ta noe som helst alvorlig som kommer derfra.

Jeg ser på Top Model og mye annen søppel-TV.
Om jeg tar det så veldig seriøst, er vel en annen sak.
(Men det er klart: Jeg tror på "mumbojumbo" også, så det blir vel opp til den enkelte å vurdere hvor oppegående og opplyst jeg er. )

Men du har et poeng der du beskriver ditt inntrykk av hva "målgruppen" mener, det understreker mitt eget poeng, nemlig at det ikke er så veldig mange som tar dette programmet veldig seriøst i utgangspunktet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 15-11-07 kl 11:21.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:56   #258
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men TV3 oppnådde vel akkurat det de ville, økte seertall til finalen

Det de ville? Mener du at dette var planlagt fra TV3 sin side?

Og by the way; de syv du spurte er ikke representative for målgruppen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:22   #259
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det de ville? Mener du at dette var planlagt fra TV3 sin side?

Og by the way; de syv du spurte er ikke representative for målgruppen.

Planlagt og planlagt fru blom, jeg har jobbet lenge nok i tv bransjen til å vite at ALL PR er god PR! Jo mer blest i media jo bedre, flere folk benker seg til sofaen for å se hva alt oppstyret handler om osv osv

Selvfølgelig er ikke 7 personer representativt men i motsetning til deg så velger jeg å tro at de fleste 17 åringer ikke er hjernedøde idioter som tar et slikt program for noe annet en det det er.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:28   #260
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg ser på Top Model og mye annen søppel-TV.
Om jeg tar det så veldig seriøst, er vel en annen sak.
(Men det er klart: Jeg tror på "mumbojumbo" også, så det blir vel opp til den enkelte å vurdere hvor oppegående og opplyst jeg er. )

Men du har et poeng der du beskriver ditt inntrykk av hva "målgruppen" mener, det understreker mitt eget poeng, nemlig at det ikke er så veldig mange som tar dette programmet veldig seriøst i utgangspunktet.

For all del, jeg ser på masse søppel-TV også, uten tvil men denne type programmer klarer jeg bare ikke se på, det blir rett og slett for dumt. Særlig med så uproffe aktører som det de norske er, Tyra Banks var i alle fall en halvtdyktig person til å lede programmet men den norske versjonen er bare pinlig å se på.

Ellers mener jeg du treffer spikeren på hode med hva du sier om målgruppen til programmet (som vel er jenter mellom 15-24 år) - de er ikke så dumme i hodet sitt som mange ser ut til å tro de er.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no