Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er barnet ditt restauranttrent?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 16:16   #221
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Forresten: Er smileyer virkelig så mye mer uskyldige enn ord? Jeg reagerer omtrent likt på om noen kommenterer innlegget mitt med som jeg gjør når de bare skriver dust, f.eks.

Nei, smileyer er ikke mer uskyldige enn ord generelt sett, og ofte kan de være vel så infame.

Hvis grunnen til undringen din her er det jeg sa tidligere i tråden, så var det jeg sa noe i retning av at jeg ikke synes det å le av det noen sier er like ille som å kalle dem en tulling. Og det mener jeg jo uavhengig av om man ler ved å bruke en lattersmiley eller ved å si med ord at "det du sa der synes jeg var helt latterlig". Å si noe sånt er ikke spesielt hyggelig eller, tja, konstruktivt, men fremdeles mindre uhøflig/ufint enn å si "du er en tulling, og det har du alltid vært og kommer alltid til å være".

Gammel 15-07-10, 16:16   #222
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Forresten: Er smileyer virkelig så mye mer uskyldige enn ord? Jeg reagerer omtrent likt på om noen kommenterer innlegget mitt med som jeg gjør når de bare skriver dust, f.eks.

Nei, ikke bedre, synes jeg. Men på FP brukes de veldig bevisst, synes jeg. Hvis mitt poeng var å ta Elin, måtte jeg nok ha tydd til noe helt annet enn en lattersmiley. Jeg synes den var veldig forklarende og tydelig demonstrerte at jeg synes det hun skrev var bullshit. Tulling-bemerkningen så jeg også forbi, og til og med spøkte om.

Men så fortsetter hun med "En gang tulling, alltid tulling. Some things never change...." og "Gud, kan du ikke bare slappe av litt da.... Virker som om du er på høyoktan hele tiden. Calm down...." Jeg prøver å diskutere sakens kjerne videre, men blir rødprikket når jeg kommer med saklige spørsmål. At Elin fortsetter med å være "noshow" i tråden, ergret meg, derfor terpingen. Men ferdig nå! :speiderløfte:

Gammel 15-07-10, 17:41   #223
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, ikke bedre, synes jeg. Men på FP brukes de veldig bevisst, synes jeg. Hvis mitt poeng var å ta Elin, måtte jeg nok ha tydd til noe helt annet enn en lattersmiley. Jeg synes den var veldig forklarende og tydelig demonstrerte at jeg synes det hun skrev var bullshit. Tulling-bemerkningen så jeg også forbi, og til og med spøkte om.

Men så fortsetter hun med "En gang tulling, alltid tulling. Some things never change...." og "Gud, kan du ikke bare slappe av litt da.... Virker som om du er på høyoktan hele tiden. Calm down...." Jeg prøver å diskutere sakens kjerne videre, men blir rødprikket når jeg kommer med saklige spørsmål. At Elin fortsetter med å være "noshow" i tråden, ergret meg, derfor terpingen. ! :speiderløfte:

Du glemmer å nevne din egen rødprikk, som du sendte før jeg prikket deg tilbake. Du og jeg har aldri vært spesiellt på nett, og kommer aldri til å bli det, men derfra til det å ALLTID lete etter ting du kan henge deg opp i i mine innlegg er ganske frustrerende fordi du har en hærskare av fans som støtter deg uansett om du bruker smileys eller tekst for å vise hva du synes, og selv om du er aldri så ufin. Jeg kan leve med det, men det blir ødeleggende for debatten fordi HI ba om råd. Jeg ga råd fordi jeg ser at min restaurant-taktikk fungerer. På mitt barn. Kanskje det fungerer på HI's barn også?

Jeg ønsket å bidra fordi jeg stor glede av å ta med mitt barn og andres barn på restaurant. Det fungerer ALLTID helt fint de gangene jeg gjør det. Kanskje jeg har vært utrolig heldig med barna jeg har hatt med og derfor ikke har sammenligningsgrunnlag? At vi dessutem ikke går på restaurant før vi har snakket om hvilke kjøreregler som gjelder osv....? Ja,selvfølgelig.... men jeg ser samtidig nok ,både privat og på jobb, av svært dårlig barneoppdragelse og fullstendig mangel på barnaoppdragelse, så JA det finnes de som sikkert synes de veloppdratte barn fordi de rett og slett finner seg i at barna oppfører seg dårlig. Uten grensesetting, uten tydelige beskjeder, hvor barna regjerer, ikke foreldrene. Jeg ser ikke for meg at de barna er veldig lite hyggelige å ha med på restaurant eller andre steder der andre folk samles i sosiale settinger.

...og ja, selv om jeg bare har ett barn, så forstår jeg at søsken kan oppføre seg HELT forskjellig, også på restaurant. Da får man forsøke å tydeliggjøre kjørereglene for villstyringen såpass nøye at også han/hun i utgangspunktet skjønner hva som gjelder, og fungerer det ikke så må det selvfølgelig få konsekvenser (forlate restauranten, ikke få dessert og gjøre det klart for villstyringen at det ikke blir flere restaurant-besøk i nærmeste fremtid og at hans/hennes oppførsel ødelegger for resten av familien).

Ferdig med denne tråden. Det blir meningsløst for meg å si noe mer, for det blir bare møtt med hån og tidvis mobbing uansett. Alle mot Elin er lite fruktbart for å få tips på hvordan man skal få det hyggelig med barna sine på restaurant uansett antall og alder .

Dessuten kan ikke hverken McDonalds eller Peppes kalles restaurant... muligens spisested, men neppe restaurant.

Gammel 15-07-10, 17:50   #224
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg sendte SELVFØLGELIG avgårde en rødprikk på ditt usaklige innlegg, at du hevnprikker et innlegg som ikke er annet enn saklig, blir bare for dumt, Elin! Jeg skjønner ikke hvor dette sinnet ditt kommer fra, hvorfor du skriver ting som en gang tulling, alltid tulling osv.

Du kommer med småstikk som (...)men enkelte av oss får dette til uten problemer, og der trykker vel skoen vil jeg anta...
Hvilket grunnlag har du for å komme med sånne uttalelser?

Du var veldig bastant i dine uttalelser om barneoppdragelse, som ble møtt med en del reaksjoner, videre reagerte (pent og rolig, might I add) noen på din usaklighet, ikke akkurat overraskende, er det vel?

Sist redigert av Skremmern : 15-07-10 kl 18:00.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:04   #225
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Jeg har to sønner som det er superenkelt å ha med på hva som helst av restauranter, spisesteder, bensinstasjoner, cateringer og you name it. Bare ikke når de er sammen.

Men jeg føler meg veldig opplyst nå som jeg har lest Fasiten for å få Veloppdragne Barn. Strålende. Rett og slett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:20   #226
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg bestemmer, men jeg gleder meg til det koster mindre anstrengelser å bestemme, og jeg leter stadig etter nye anstrengelsesreduserende midler. For meg er det viktig at ungene blir vant til å gå på restaurant, og at de etter hvert finner mer glede i det.

Det er dette jeg er helt enig i. Vi går også på restauranter, tildels ganske ålreite selv med to barn. Det går helt fint, men jeg blir ofte ganske svett underveis. Knerten (2,5 år) må også ut en tur å få springe fra seg, men ellers sitter han ganske fint hvis han bare har ting som underholder han. Vi gleder oss til det å være på restaurant, få servert god mat og være sammen med oss er underholdning nok.

Ja, og så gleder jeg meg til snuppa ikke finner ut at hun skal på do akkurat tjue sekunder før vi får servert hovedretten. Hvordan i all verden klarer hun det hver eneste gang?

Gammel 15-07-10, 22:37   #227
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på hva man mener er OK oppførsel på restaurant, men hvis mine barn får en DS kan de sitte stille så lenge det skal være (har blant annet kjørt 5 timer i dag, og det gikk helt fint. Var jeg som måtte ha meg pause.) De kan sitte i ro uten også, men pirker som regel i maten og alt de vil ha er dessert. (Unntak jeg bestilte nudler til dem og det gikk ned på høykant. )

Jeg ville ikke ha giddet å ha med mine barn på en dyr restaurant (jeg er for gjerrig til å overhode betale mat for noen som helst vil slippe å spise den.)

Enig, jeg har aldri hørt ettbarnsforeldre komme med sånne uttalelser (utenom Elin, da).

Du kom med slike uttalelser på NM, da. At hvis det var ett eller annet, så var det innsatsen til foreldrene det skortet på. Jeg er til dels enig med både (ditt tidligere) jeg og Elin. Oppdragelse er nok temmelig virkningsfullt, selv om det ikke har alt å si. Mange av ungene som nevnes her er jo etter min mening ganske små. Jeg vil si det er uvanlig hvis en 13 åring ikke kan bli med på restaurant (h*n trenger ikke å smile, men jeg tenker nå på oppførsel av typen: bena på bordet, rive ned dukene, mase om man skal gå, mase om desserten kommer snart etc)

Gammel 15-07-10, 22:43   #228
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis, him. Du har påpekt i En Annen Tråd at det ikke er kult å trekke inn Andre Tråder, (ja, jeg vet, jeg er litt forvirret selv), og så trekker du inn andre FORUM?

Gammel 15-07-10, 22:47   #229
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis, him. Du har påpekt i En Annen Tråd at det ikke er kult å trekke inn Andre Tråder, (ja, jeg vet, jeg er litt forvirret selv), og så trekker du inn andre FORUM?

Ja, du kan så si. Men jeg sa jo også at jeg ikke likte direkte feil i faktaopplysningene. Du kan tenke på dette som en kamp i mitt indre. Demonen på den ene skulderen, engelen på den andre etc

Gammel 15-07-10, 23:10   #230
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?
Tja - om maten kommer raskt til lillebror. - og at det er nok mat. *matvrak*
2) Hvor formell kan restauranten være?
Tja, jeg har ikke prøvd så veldig formelle restauranter - men det kan iallefall være "sette seg - få meny - bestille drikke - bestille mat - betale" - prismessig har det ikke vært mye å rope hurra for.
3) Hva er ditt beste triks for å holde ungene rolige ved bordet så lenge at du får spist din egen mat?

Ketsjup og søte damer på nabobordet som kan bli med på å ta imot slengkyss og som bluker og er med på leken (lillebror er definitivt utfordringen her)

Gammel 15-07-10, 23:10   #231
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg har ganske store barn og kunne uten problem tatt de med å spise hvor som helst så lenge det var lov å ta med barn..
Alle tre synes det er stas å spise ute, så lenge vi legger til rette og snakker litt om kjøreregler før vi drar kan jeg virkelig ikke se noen problemer

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:32   #232
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, du kan så si. Men jeg sa jo også at jeg ikke likte direkte feil i faktaopplysningene. Du kan tenke på dette som en kamp i mitt indre. Demonen på den ene skulderen, engelen på den andre etc

Ja, altså, jeg har vel ikke akkurat holdt tilbake det faktum at jeg svelger mengder med kameler om dagen? Poenget mitt var å støtte Monsoon i at ikke alle ettbarnsforeldre kommer med sånne uttalelser, men flott at du graver opp gammel dritt fra et annet forum. Jeg håper du kan vise meg dette innlegget, samt sammenhengen, så jeg kan forsvare meg ordentlig.

Problemet jeg fikk (har?) med Elin, og som jeg forsøker å nøste opp i, er dette sinnet hennes mot meg.

Sist redigert av Skremmern : 15-07-10 kl 23:50.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:48   #233
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ungene mine kan være sjøvilde på restaurant, en sjelden gang er de engler og som regel må de mutes.

Bad Mom™

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 00:40   #234
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvem er det som bestemmer? 2-åringen eller foreldrene? Hvem er det som setter grensene? Hva gjør man hvis mor og 2-åringen / 5-åringen / 11-åringen er uenig? Hvem får siste ordet?

Jeg skjønner ikke hvordan man som foreldre kan si "han nekter å sitte i ro" eller "hvis hun har bestemt seg så nytter det ikke". Jeg mener at alle slike ting - uansett om det gjelder restaurantbesøk, sykkelhjelm eller å slå lillebror i hodet, handler om vilje mot vilje - og dessverre høres det ut som om mange foreldre har tapt kampen.

Barnets vilje vinner. Foreldrene protesterer halvhjertet, men gjennomfører ikke. De prøver å finne metoder og avledningsmanøvre. Hvorfor det? Kan man ikke rett og slett si og kreve at barnet skal sitet i ro / ha på sykkelhjelm / slutte å slå?

[...]

Men uansett så er det JEG som bestemmer. Når vi er på restauranter (som for vårt vedkommende stort sett alltid betyr kafe, pizzarestaurant eller veikro), så er det ikke aktuelt at ungene skal løpe rundt i lokalet. Det var ikke aktuelt da de var 2 år heller. Da de var små (opp til 2-3 år) hadde vi gjerne med vogn, med vognsele, og der kunne ungen godt sitte i sportsvogna og spise. Hvorfor skulle jeg slippe ungen løs, hvis h*n bare ville løpe omkring? Hvorfor ta den kampen på en restaurant?

Jeg er i prinsippet enig, men når det gjelder for eksempel restaurantbesøk, kinotur eller begravelse, for å nevne noen få eksempler, så har man det trøblete aspektet at oppdragelsen helst ikke skal stå i sentrum, som i "gi seg svært synlige, negative utslag".

Begge mine har lært på den harde måten at man aldri protesterer på bruk av bilbelte. Hvordan de har lært det? Ved at vi enten festet beltet med makt eller at vi stoppet bilen og gikk resten av veien hjem når de prøvde å sno seg ut av beltet under fart. Begge har vært gjennom en slik runde, og begge ble raskt eksemplariske bilbeltebrukere. Kom resultatet på lydløst vis? Not som much.

Det vil selvsagt ikke være noe problem for oss å sørge for at treåringen blir sittende på stolen sin gjennom hele middagen når vi er på restaurant, hvis det er eneste målet. Hun er tross alt bare tre år og veier 15 kg. Jeg kan enkelt holde henne fast, hvis det var det om å gjøre. Det jeg derimot ikke kan gjøre (uten å bryte med en haug prinsipper og lover om mishandling), er å gjøre dette lydløst. Og på en restaurant (eller på kino eller i en begravelse) er det viktigere for meg at de andre som er der ikke blir utilbørlig forstyrret enn det er å gjennomføre streng barneoppdragelse.

Selvsagt kan man snakke med ungene på forhånd om hva som forventes (noe som overraskende ofte fungerer, når det virkelig bare fungere). Og selvsagt kan man forlate restauranten når det kreves. Det siste har vi gjort med stort hell de gangene uroen har startet allerede før vi har bestilt. (De oppfører seg vanligvis aldeles eksemplarisk i mange uker etter at det har vært gjennomført.) Jeg innrømmer dog at det å forlate restauranten etter at vi har lagt inn en bestilling på 500+ i mat, før maten har kommet på bordet eller når vi akkurat har begynt å spise, sitter veldig langt inne.

Ergo: det er, i mine øyne, et mye mer begrenset "oppdragelsesrepertoar" man har å spille på når man er ute blant folk og man først og fremst skal unngå hyling og skriking.

Ikke dermed sagt at jeg tåler hva det skal være av mine unger på restaurant. Langt der i fra. Jeg bare antyder at det ikke nødvendigvis er like lett å lære en unge at det er mor og far som er sjefen, når man ikke kan godta at ungen kvitterer med å gi lydhøre tegn på sin misnøye.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 01:05   #235
him
Leser

him sin avatar

Standard

Ja, altså, jeg har vel ikke akkurat holdt tilbake det faktum at jeg svelger mengder med kameler om dagen? Poenget mitt var å støtte Monsoon i at ikke alle ettbarnsforeldre kommer med sånne uttalelser, men flott at du graver opp gammel dritt fra et annet forum. Jeg håper du kan vise meg dette innlegget, samt sammenhengen, så jeg kan forsvare meg ordentlig.

Nei, du synes ikke det er flott det jeg skriver når du benevner det som "graver opp gammel dritt". Poenget mitt var at veldig mange ettbarnsforeldre tror at hvis deres barn er slik og slik så skyldes det deres glitrende oppdragelse. Og det er det ikke bare Elin som gjør. Det er det veldig mange som gjør. Jeg har sikkert gjort det selv også.

Gammel 16-07-10, 01:12   #236
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Er ikke dette egentlig bare et tidspunkt for å si "ooops, my bad", him?

Gammel 16-07-10, 01:34   #237
him
Leser

him sin avatar

Standard

Er ikke dette egentlig bare et tidspunkt for å si "ooops, my bad", him?

Fordi? Nøyaktig hva er det du mener er problemstillingen?

Det jeg kommenterte i den andre tråden var ikke at jeg mente at jeg hadde problemer med kryssreferanser. Jeg sa at det var ufint å forfølge folk gjennom tråder. Da mener jeg et mønster, at man er ute etter å "ta noen". Mener du at det er det jeg gjør med Skremmern, har?

Gammel 16-07-10, 02:14   #238
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Fordi det uansett grunn er ufattelig klønete å trekke frem ting fra andre forum.

Gammel 16-07-10, 02:18   #239
him
Leser

him sin avatar

Standard

Fordi det uansett grunn er ufattelig klønete å trekke frem ting fra andre forum.

Fordi? Mener du at det er helt irrellevant hva man har sagt tidligere. Jeg kan ikke helt skjønne det. Hadde Skremmern sagt noe til meg i en privat samtale så hadde det selvsagt vært ufint å oute, men nå snakker vi om ting som ble skrevet i en helt åpen setting.

Og så er det fint om du svarer på det jeg spør om, for da kan jeg kanskje forstå bedre hva du mener. Mener du at jeg forfølger Skremmern i tråder på grunn av det jeg skrev? Eller at jeg er ute etter å "ta henne"?

(Nå viser det seg dog at det ikke går an å søke på NM på samme måte som før. Og jeg skal slette referansen hvis Skremmern vil.)

Sist redigert av him : 16-07-10 kl 02:19. Årsak: La til andre avsnitt
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:14   #240
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

him, uten at jeg skal snakke for aC (eller Skremmern for den saks skyld) så blir det å referere til NM her litt som løse påstander. Det er jo ikke spesielt flatterende det du skrev, og veldig vanskelig for Skremmern å tilbakevise, fordi det ikke er et konkret innlegg å vise til. Nå blir det på en måte hengende ved Skremmern at hun heller "ikke visste bedre" da hun kun hadde ett barn, og enn om du blander henne med en annen bruker, eller misforstod det som ble sagt? Jeg ville i hvert fall opplevd det som litt ekkelt.

Nå er kanskje ikke akkurat de påstandene du kom med her særlig graverende, så dette er mest ment som et innspill til det prinsipielle ved å kryssreferere til et annet forum, hvor det ikke er noe å vise til.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.