Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 10:46   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Det er bare en ting jeg får lyst til når jeg ser i bloggen hennes. Jeg får så lyst til å bli flink til å kle meg selv som en voksen dame og ikke som en avdanka tenåring som freaker innimellom. Men når har jeg mulighet til å bruke slike ordentlige dameklær? Så og si aldri. Jeg trenger en kontorjobb, kjenner jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:01   #2
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er bare en ting jeg får lyst til når jeg ser i bloggen hennes. Jeg får så lyst til å bli flink til å kle meg selv som en voksen dame og ikke som en avdanka tenåring som freaker innimellom. Men når har jeg mulighet til å bruke slike ordentlige dameklær? Så og si aldri. Jeg trenger en kontorjobb, kjenner jeg.

Jeg fikk...
lyst til...
la være...
kjenner jeg.

Gammel 09-03-10, 18:02   #3
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Her er forresten bloggen hennes: http://dentinista.blogspot.com/

Det er greit å legge inn adressen ja? Det er jo en offentlig side hvor hun fremstår lett identifiserbar.

Her.

Gammel 09-03-10, 18:04   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Gammel 09-03-10, 18:09   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

....den
var...
litt
kjedelig...?

Gammel 09-03-10, 22:03   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er forresten bloggen hennes: http://dentinista.blogspot.com/

Det er greit å legge inn adressen ja? Det er jo en offentlig side hvor hun fremstår lett identifiserbar.

Her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:48   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får mest lyst til å bruke rødblyant jeg.

Eller:

...jeg får...
mest lyst til...
... å ...
bruke rødblyant...

Men jeg fikk en veldig god oppskrift på scampisalat, den skal prøves ut!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 10:50   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller:

...jeg får...
mest lyst til...
... å ...
bruke rødblyant...

Da knuser du nok "hjeretet" hennes.
Jeg fikk lyst å prøve de appelsinmuffinsene,

Gammel 09-03-10, 21:34   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller:

...jeg får...
mest lyst til...
... å ...
bruke rødblyant...

Men jeg fikk en veldig god oppskrift på scampisalat, den skal prøves ut!

Sånne usammenhengdene setninger gir meg helt vondt i hodet, rett og slett.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:42   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hvor finner jeg denne bloggen?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:52   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvor finner jeg denne bloggen?

Se forrige side.

Gammel 09-03-10, 21:59   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Milfrid - vedlig enig med deg ang "Good for youuuuu" takegangen sånn rent generelt.

Men jeg er ikke så sikker på at det er mangel på glede over andres lykke som får fram reaskjonene i denne saken.

For min del er det klamheten i en "vi er så lykkelige med de nybakte muffinsene og tweedklærne våre" tilværelse som gir ugreie vibber. Og det er det jeg har inntrykk av at mange andre tenker også. det får meg til å tenke på en ungomsbok jeg leste under utdanningen min - men jeg kan dessverre ikke huske verken tittel eller forfatter... Ihvertfall, der var temaet "lykkemodellen" - i familien til hovedpersonen var det det helt uaktuelt å være noe annet en lykkelig. Jeg får litt den følelsen. Så kan det være jeg er på jordet - men jeg trukke det. Dessverre.

Gammel 09-03-10, 10:54   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger forresten en annen slags husmorblogg, nemlig www.thepioneerwoman.com. Også en hjemmeværende dame, som attpåtil driver med homeschooling. Men den er veldig anderledes. Den sprudler, og selv om hun på sitt vis er opptatt av fasade, så skravler hun i vei om nettopp de sidene som ikke er like idylliske, de som gjør oss menneskelige.

Gammel 09-03-10, 10:58   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var såvidt innom bloggen: ble både fnisfull (noe er litt over the top) og inspirert. Men, når man har så mye av både tid og penger, så why not...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:00   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg følger forresten en annen slags husmorblogg, nemlig www.thepioneerwoman.com. Også en hjemmeværende dame, som attpåtil driver med homeschooling. Men den er veldig anderledes. Den sprudler, og selv om hun på sitt vis er opptatt av fasade, så skravler hun i vei om nettopp de sidene som ikke er like idylliske, de som gjør oss menneskelige.

Jeg syns det er spennnende å lese om slike mennesker. Kul og inspirerende blogg.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:03   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg leser mange blogger, og det som er felles for de som jeg syns er virkelig gode, er bra språk, åpenhjertlighet som ikke går over i utlevering, godt humør og lite følelse av regissering, selv om sistnevnte helt klart er tilstede i mange av dem. Jeg trenger ikke være spesielt enig med alle, ei heller lever alle liv jeg ønsker å leve, så det er ikke meningen å henge ut noen.

Gammel 09-03-10, 11:06   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser mange blogger, og det som er felles for de som jeg syns er virkelig gode, er bra språk, åpenhjertlighet som ikke går over i utlevering, godt humør og lite følelse av regissering, selv om sistnevnte helt klart er tilstede i mange av dem. Jeg trenger ikke være spesielt enig med alle, ei heller lever alle liv jeg ønsker å leve, så det er ikke meningen å henge ut noen.

Gammel 09-03-10, 11:29   #18
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Jeg er blandt de som har valgt å jobbe redusert en periode. Jobber 80% med litt kortere dager og stortrives! Gutta går rett hjem fra skolen og minsten får bittelitt kortere dager. Får unna lekser i fred og ro *kremt*, og middagen i magen relativt tidlig. Har råd til det, og skulle mannen finne på å gå fra meg har jeg råd til det og

Tidligere har mannen jobbet redusert en periode og det var også vellykket. Men akkurat nå passer det jobben min best.

Bloggmateriale er vi dog ikke. Ville nok blitt mer komisk enn inspirerende. Kaller meg ikke sirkusdirektør for ingenting.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:43   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på 80 % har slått oss også, men jeg absolutt nekter å gjøre mindre av noe jeg liker, for å få mer tid til noe jeg hater (husarbeid ). Så vi kjøper heller en del fritid på andre måter, og har på den måten mer fleks og "harmoni" enn vi ellers hadde hatt.

Dessuten: Hos oss ville det definitivt vært et kjønnet valg. Mannen min ville absolutt ikke jobbet deltid, mye pga. egne forventninger til seg selv som "forsørger", tror jeg, så da hadde det måttet bli meg. Og jeg tror det er ganske vanlig.

Gammel 09-03-10, 18:19   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk i grunn lyst på boller av denne tråden.

Jeg synes det er en fin ting at folk gjør som de vil. Og det må være lov å si at man trives med å være hjemme også. Jeg gjør ikke det. Ikke som hjemmeværende mamma/husmor

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.