Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 20:31   #221
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du alkohol på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Oi da, påbud faktisk.
I svaret mitt står det følgende:
Jeg heller mot....
mannen er lunken, så vi får se....

Hvordan fikk du det til å bli til at jeg har pålagt mannen min en alkoholfri julaften?

Du skriver dette:

Hadde mannen min virkelig slått seg vrang og nektet å droppe alkoholen på julaften, hadde vi hatt MYE så snakke om, for å si det sånn.

Her beskriver du jo selv en situasjon der du har lagt ned påbud og han nekter å føye seg. Eller mente du at påbudet (eller rettere sagt forbudet) skulle komme fra en annen kant?

Gammel 23-12-09, 20:31   #222
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Enig.

Tanken er god nok den, men prosjektet fremstår som noe eksentrisk. Og det er vel en handling som har mer symbolverdi for Floksa m/familie enn for de som faktisk berøres av denne problematikken. Jeg synes personlig at noe av hensikten med (politiske) markeringer av ymse art må være at det faktisk når ut til folk. Men som sagt, tanken er god.

Så klart er det en ulikheter mellom å gå med fakkeltog mot nedhogging av regnskogen og å avstå fra alkohol på juleaften fordi man (som voksen) vet at barn lider under voksnes alkoholbruk.

Jeg synes bare Skvettens innlegg var fryktelig skarpt og ga inntrykk av at det ikke er vits i an å bry seg eller markere noe hvis man ikke GJØR noe aktivt direkte for problemstillingen. DET synes jeg blir snodig all den tid vi lever i ett land hvor stort sett alle har det bedre på alle områder enn de aller, aller fleste i verden. Jeg har alltid sett på solidaritetsmarkeringer (små eller store) som nyttig og postitivt.

Jeg så ikke hvorfor det var negativt, det var bare det.

Gammel 23-12-09, 20:33   #223
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg ser helt klart tanken din og den er fin den, likevel vil jeg heller oppfordre til å gi et bidrag til røde kors eller en av de andre organisasjonene som arbeider med å hjelpe disse barna. Det er vel noe av det viktigste man kan lære sine barn, det at det er viktig å kunne bidra til å hjelpe andre på ett eller annet nivå.

Det er jo en selvfølge. At pengene som ville vært brukt på alkohol går til en slik organisasjon. Trodde det sa seg selv

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:40   #224
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Så klart er det en ulikheter mellom å gå med fakkeltog mot nedhogging av regnskogen og å avstå fra alkohol på juleaften fordi man (som voksen) vet at barn lider under voksnes alkoholbruk.

Jeg synes bare Skvettens innlegg var fryktelig skarpt og ga inntrykk av at det ikke er vits i an å bry seg eller markere noe hvis man ikke GJØR noe aktivt direkte for problemstillingen. DET synes jeg blir snodig all den tid vi lever i ett land hvor stort sett alle har det bedre på alle områder enn de aller, aller fleste i verden. Jeg har alltid sett på solidaritetsmarkeringer (små eller store) som nyttig og postitivt.

Jeg så ikke hvorfor det var negativt, det var bare det.

Jeg har jobbet veldig lenge blant barn og unge i vårt eget land som ikke tar noe for gitt og som definitivt ikke får det bedre av slike private markeringer. Det at vi lever i et av verdens rikeste land burde være nok i seg selv til at vi forsøkte å hjelpe noen av de som ikke har det så greit. Veldig mange i vårt eget land har det grusomt i høytidene, mange er ensomme og ved å investere litt av vår tid eller våre penger kan vi bidra til at noen av dem kan få det litt bedre. Det bør da være noe vi har lyst til å bringe videre til våre barn?

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:51   #225
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet veldig lenge blant barn og unge i vårt eget land som ikke tar noe for gitt og som definitivt ikke får det bedre av slike private markeringer. Det at vi lever i et av verdens rikeste land burde være nok i seg selv til at vi forsøkte å hjelpe noen av de som ikke har det så greit. Veldig mange i vårt eget land har det grusomt i høytidene, mange er ensomme og ved å investere litt av vår tid eller våre penger kan vi bidra til at noen av dem kan få det litt bedre. Det bør da være noe vi har lyst til å bringe videre til våre barn?

Skvetten, jeg er ikke uenig med deg i det du skriver i det hele tatt. Fakkeltog eller demonstrasjoner/markeringer ute/hjemme, gir sjelden eller aldri de det gjelder noe direkte bedring av situasjonen der de er. Jeg er også helt enig i at det utgjør en mye større forskjell å bry seg ved å gi tid eller økonomisk støtte.

Men, jeg synes uansett at innlegget ditt var ufortjent negativt skrevet.

Gammel 23-12-09, 20:57   #226
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du skriver dette:

Her beskriver du jo selv en situasjon der du har lagt ned påbud og han nekter å føye seg. Eller mente du at påbudet (eller rettere sagt forbudet) skulle komme fra en annen kant?

Nei, jeg beskriver en situsjon der jeg har kommet med et forslag.
Som han er isterkt mot.
Hvilket ville ført til at vi hadde mye å snakke om.
Fordi alkohol bør ikke være SÅ viktig, for en jeg bor sammen med.
hvilket det heller ikke er, så det blir jo helt meningsløst å skulle terpe på hva jeg ville sakt og gjort dersomatte hvisomtte jul varte helt til påske osv....

Gammel 23-12-09, 23:42   #227
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som han er isterkt mot.
hvilket det heller ikke er, så det blir jo helt meningsløst å skulle terpe på hva jeg ville sakt og gjort dersomatte hvisomtte jul varte helt til påske osv....

Men, altså, om mannen din nekter å være med på idéen din om en alkoholfri jul i solidaritet med barn som lider, trenger det på ingen måte å bety at alkohol er SÅ viktig for han. Det betyr vel helst at han ikke ser poenget, eller på hvilken måte det skulle hjelpe?

Jeg har et særdeles måteholdent forhold til alkohol - litt vin i ny og ne. Men om mannen min plutselig hadde kommet med en idé som din, hadde jeg også protestert. Ikke fordi jeg ikke hadde kunnet klare å avstå fra alkohol, men fordi jeg anser det som fullstendig poengløst.

Jeg synes det er stor stas med et par glass vin når det er en festlig anledning. Jeg vil formidle et avslappet syn på alkohol til mine barn.

Gammel 24-12-09, 00:06   #228
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som han er isterkt mot.

Ro, ro.

Gammel 24-12-09, 00:21   #229
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser heller ikke helt poenget i markeringen til Floksa, men det plager ikke meg at hun velger å la være å drikke på julaften. :skjønner ikke alt oppstyret, sikkert fordi jeg drikker på lillejulaften:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 00:28   #230
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan jeg konstatere at jeg drikker på julaften. :titter bort på Carlsberg'en:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 00:34   #231
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh..jeg også. Og så jeg som svarte tidligere at jeg ikke gjorde det. Vel, nå er det tomt anyway...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 08:02   #232
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ro, ro.

whatever

Gammel 24-12-09, 11:46   #233
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, vi skal kjøre, iallefall en av oss. Så da blir det ikke voldsom til drikking. Tipper Frank kan få drikke litt til middagen, og så drikker vi litt rødvin etter barna er i seng tenker jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 11:51   #234
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Her serveres det øl og vin til maten, de fleste tar svært beskjedent. Jeg drikker av og til et halvt glass rødvin, avhenger om jeg har lyst på eller ikke. Mannen min tar en akevitt også, gærningen.

Floksa: skjønner at folk reagerte litt på de første innleggene dine. Kanskje du ikke mente det sånn det kom ut skriftlig. God jul!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 12:41   #235
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal være den som kjører i år, så nei. Det er uansett ikke snakk om mengder for resten heller. Men jeg har ingen skrupler for at noen drikker litt alkohol til maten julaften. Alkohol er ikke synonymt med fyll og ulykkelige barn, nødvendigvis.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 12:50   #236
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forresten barna som vokser opp med for mye alkohol gleder seg til jul likevel. Det gjorde ihvertfall jeg. De foreldrene drikker neppe bare i jula, så man gleder seg jo til julegaver og det som er hyggelig likevel. Julemat og gaver + fyllerør er jo bedre enn bare fyllerør, tross alt. Faren min hadde vel kanskje ambisjoner om å holde seg edru på julaften under middag og gaveåpning, men det varte bare en stund før ølflaskene kom fram. Og da fikk jeg vondt i magen. Ikke fordi det hadde gjort noe om det hadde vært en eller to, men de som har det sånn kan jo ikke stoppe.

Hos oss er det heldigvis ingen som har sånne problemer, og da er det overhodet ikke skummelt for ungene å se en flaske juleøl eller et glass rødvin på julaften. De har aldri opplevd noe ubehagelig med at vi drikker alkohol i små mengder hjemme. Det VET jeg, siden barna mine er store/voksne og vi har diskutert sånne ting mange ganger. Mine barn vet godt om problemstillingen at noen voksne drikker for mye, også på julaften, jeg har aldri lagt skjul på hvordan det var da jeg vokste opp. Jeg gidder ikke leke late-som-leken overfor dem.

I år kommer faren min til oss på julaften, og da er det ingen servering av alkohol. Jeg kunne tatt en skvett vin til middagen, som jeg egentlig liker, men det smaker meg ikke når han er der. Jeg kommer neppe til å tenne noe lys for barna som lider under alkoholmisbruk heller, det hjelper sørgelig lite.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 12:58   #237
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat lest en blogg som fikk meg til å tenke masse. Mine unger tenker overhodet ikke over at vi skal drikke vin til maten i kveld. Siden vi drikker et glass eller to så merker de ingenting. De skjønner rett og slett ikke hva alkohol er.

Men for noen unger er det jo problematisk også med det ene glasset, for de vet hva det kan føre med seg senere eller har dårlige erfaringer fra tidligere på hva det KAN føre med seg.

Dette med alkohol er skikkelig vanskelig; heldigvis ikke for meg og mine, men for veldig mange andre.

Gammel 24-12-09, 13:43   #238
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker aldri alkohol, så nei. det serveres alkohol på julaften hos mine foreldre, men vi skal ikke ha på førstedagsfrokost, og vi dropper et juleselskap som ofte er veldig fokusert på alkohol senere i jula, av flere årsaker, men mye pga akoholen. Jeg syns det er uprøblematisk å ikke drikke, selv om jeg drakk før, og jeg syns det er greit at barn får se en voksen som velger å ikke drikke akohol, at ikke det er noe absolutt alle voksne gjør. Jeg syns også det er helt uproblematisk at andre drikker øl og vin til mat her, men tolererer ikke fyll med barna tilstede.

Gammel 24-12-09, 14:08   #239
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man ikke et godt forbilde for sine barn dersom man kan ta seg et glass vin til maten?

Min tenåring har bemerket at dette er noe han har satt pris på, han har sett at mamma er en som aldri drikker seg full (jeg har aldri vært beruset når han har vært i heimen), men som en som kan drikke et glass eller to. Det han har nevnt er at han er glad for at selv om han vet at jeg har vært sjarmerende brisen så har han aldri sett det.

Helt enig med deg her.
Jeg har forøvrig hatt en stefar som var alkoholiker (da jeg var liten), og har opplevd både voksne som kan drikke med måte, og de som ikke kan det. Jeg kan ikke se noe problem i å ta seg et glass med god drikke fordi det er alkohol i det. Ser overhodet ikke logikken der, med mindre man selv er redd for å ikke innse egne grenser. Om jeg har vin eller saft i glasset mitt så merker ikke poden noe forskjell, med mindre jeg drikker veldig mange glass vin, noe jeg ikke gjør. Syntes det virker litt hysterisk å ikke kunne drikke alkohol med barn til stede, av prinsippielle årsaker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 08:45   #240
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Blir litt fasinert jeg.
Tenk om jeg eller min mann faktisk hadde hatt et problematisk forhold til alkohol og mitt innlegg her var en bittebitte liten erkjennelse av at det hadde vært lurt å bremse? Også lekses det opp om hvor dumt jeg er, hvor latterlig tanken min var, at jeg er dust ovenfor mannen min osv. Ingen her kan vite noe om vår hjemme situasjon og jeg vet at jeg i allefall hadde vært svært forsiktig med å latterliggjøre noen om et slikt tema ( men det er jo meg og jeg er jo et nek..)

Også lurer jeg på hvordan dere som som sier dere bare drikket litt og aldri så det merkes på dere vet det helt sikkert?
Som stort sett alltid edru i stort sett alle situasjoner kan jeg ganske enkelt plukke ut hvem som drikker og ikke og det merkes for andre lenge før en merker det selv.
Nå tror jeg ikke barn hverken tar skade av eller opplever det vanskelig å se mor eller far drikke og jeg er heller ikke noen motstander av alkohol, men jeg liker å ha i bakhodet at jeg faktisk ikke vet når barna oppfatter at vi endrer oss på grunn av alkoholinntak. Det er en grunn til at promillegrensen er 0,2.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.