Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 09:46   #221
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

" Hvem er du egentlig? Håper jeg aldri aldri møter på noen som deg. "
(Rødprikk du sendte for dette innlegget mitt.)

Herlighet for en tåpelig kommentar. Hvor gamle er vi her inne? 16?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:47   #222
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke vist det faktisk sitter en liten inni der. Men ellers er jeg enig.
Men det er nå en gang miljøaspektet jeg har fått tyn for

Selvfølgelig. Men igjen, det har altså blitt en uendelig rekke av argumentasjonslinjer her, basert på premissene om at

a. man går fra bil på tomgang

b. man går fra bil på tomgang med baby i baksetet

c. man går fra bil på tomgang med låst dør

d. man går på tomgang med eksosrøret siktet inn mot barnehagens ventilasjonsanlegg

e. man går på tomgang mitt i ingenmannslann uten verken barnehager eller ventilasjonsanlegg i nærheten

f. man går på tomgang fordi man har lyst

g. man går på tomgang fordi man føler man ikke har noe valg, men har dårlig samvittighet og skynder seg og får bilen sin reparert/får installert motorvarmer etc

h. man går fra babyer i bil

i. man går fra bil ulåst

j. man slipper ut CO2

k. man flyr med fly

l. man plager andre og er ikke grei og snill, og gjør dessuten bare som man vil

m. man blir sint

n. andre blir sinte

o. noen sloss

p. noen trasser

q. og "hva-har-du"

Viktig å holde tunga rett i munnen her!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:49   #223
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

r. Noen sutrer over rødprikker

s. Noen drar 16-års kortet

Dette blir bare bedre og bedre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:53   #224
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter ikke outingen (halleluja for outing!) som sutring, jeg oppfatter derimot enkelte av rødprikkene som sutring. "Håper jeg aldri møter noen som deg", lizzom. Når kommer "du skulle aldri hatt barn", tro? Skal man først rødprikke må man gjøre det ordentlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:56   #225
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konstaterer bare at det er nam som stikker av med alle rødprikkene for tiden. :mimrer over tiden da mitt panel pleide å lyse rødt:

Noen har man jo alltid, så klart, men likevel var det en klar overvekt av grønne sist jeg sjekket.

Enig med 007, tråden er i ferd med å bli ganske bra.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:37   #226
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg oppfatter ikke outingen (halleluja for outing!) som sutring, jeg oppfatter derimot enkelte av rødprikkene som sutring. "Håper jeg aldri møter noen som deg", lizzom. Når kommer "du skulle aldri hatt barn", tro? Skal man først rødprikke må man gjøre det ordentlig.

Dessuten er jeg bare skyldig på tiltalepunk a,b,f,h, og i. Og selvfølgelig j.
Men det føles som om jeg er tiltalt for, dømt og straffet for samtlige

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 13-11-09 kl 10:52. Årsak: Hvordan kunne jeg glemme j...?
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:44   #227
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er ikke dømt for noe (enda), men erklærer meg skyldig i h,i, j og k.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:47   #228
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ganske sikker på at du også ser at den siden som er imot f.eks Floksa her, er i klart flertall og at den inneholder mange av de mer erfarne FP-erne.

Her er det faktisk Floksa, Minni, nam og du som er på den ene siden. Og det er faktisk ikke sånn at de som har vært lenge på FP har antallsbegrensing på hvor mange som har lov til å diskutere i en tråd. Jeg tror heller ikke at mange som blir oppfattet som "erfaren" FP-er tenker på det sånn at "oi, her skriver Floksa noe skikkelig tåpelig som jeg reagerer på, men jeg kan ikke svare fordi jeg har vært her lenge". Det er ikke golf det her, hvor man utdeler handicappoeng.

Gammel 13-11-09, 10:50   #229
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Her er det faktisk Floksa, Minni, nam og du som er på den ene siden. Og det er faktisk ikke sånn at de som har vært lenge på FP har antallsbegrensing på hvor mange som har lov til å diskutere i en tråd. Jeg tror heller ikke at mange som blir oppfattet som "erfaren" FP-er tenker på det sånn at "oi, her skriver Floksa noe skikkelig tåpelig som jeg reagerer på, men jeg kan ikke svare fordi jeg har vært her lenge". Det er ikke golf det her, hvor man utdeler handicappoeng.

Hm, jeg oppfatter ikke rine som på samme side som Floksa i denne debatten. Hun opptrer mer som en urokråke på midten som ønsker at debatten skal spore av og omhandle noe annet enn tomgangskjøring og barn i bil bak ulåst dør.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:57   #230
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hm, jeg oppfatter ikke rine som på samme side som Floksa i denne debatten. Hun opptrer mer som en urokråke på midten som ønsker at debatten skal spore av og omhandle noe annet enn tomgangskjøring og barn i bil bak ulåst dør.

Hm. Her har jeg lyst å svare "De som ikke er med meg er mot meg!" men ok da.
Likevel, Floksa, Minni og nam er på samme side. Og det er jo faktisk tre stykker.

Gammel 13-11-09, 10:58   #231
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Tomgangskjøring er også et forbilagt tema i følge hovedinnlegger, kanskje man har skjønt at tomganskjøring kan være mer eller mindre generende for andre alt etter hvor bilen står og spyr ut eksos.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei dette er en tråd om empati nå, og evne og vilje til å ta hensyn til hvordan andre opplever deg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:00   #232
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm. Her har jeg lyst å svare "De som ikke er med meg er mot meg!" men ok da.
Likevel, Floksa, Minni og nam er på samme side. Og det er jo faktisk tre stykker.

Jepp. I tillegg er ikke motstandssiden så massivt hysteriske som de blir fremstilt heller, det er ikke så mange som hadde skrudd av en bil, og enda færre som sier de ville gjort noe med nøkkelen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:00   #233
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig jeg er helt på viddene her, men er det virkelig noen sider?

Slik jeg ser det, om jeg skulle stått på en "side" måtte jeg enten ikke sett at min tomgangskjøring var dumt, krevd å kunne tomgangskjøre hvorsomhelst, uten hensyn til lokal forurensning?
Når det gjelder å gå i fra barn i bil med eller uten nøkkel er vel det også en veldig lite svart/hvit debatt? Eller er det bare enten eller?
Går man i fra barn i bil, gjør man det i alle situasjoner, uansett?
Og går man ikke i fra barna i bilen, så må de ut når man fyller bensin?
Er det så lite nyansert?
Jeg går ifra ungene i bilen, i gitte situasjoen, men jeg blir sjokker og trist når jeg hører om en mor som gikk i fra spedbarnet sitt i bilen, fordi hun skulle en kjapp tur på IKEA.....

Gammel 13-11-09, 11:03   #234
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Hvilken side da?
Siden med de som innrømmer å tomganskjøre, noen av og til, andre mer rutinemessig?
I så fall er vi langt flere....
Eller hva da?

Gammel 13-11-09, 11:20   #235
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke skyt meg, det var rine som innførte side-begrepet i denne debatten. Fysja meg!

Opprinnelig lagt inn av rine

Jeg er ganske sikker på at du også ser at den siden som er imot f.eks Floksa her, er i klart flertall og at den inneholder mange av de mer erfarne FP-erne.

Gammel 13-11-09, 11:23   #236
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis den ene siden er "den siden som er mot Floksa", er da den andre siden "den siden som ikke er mot Floksa" eller "den siden som er for Floksa"? (Eller er det mer enn to sider, kanskje? )

Gammel 13-11-09, 11:26   #237
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Jeg vet ikke helt jeg, Skilpadda, men er det ufint å definere rine som en løs kanon på dekk?

Gammel 13-11-09, 11:30   #238
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis den ene siden er "den siden som er mot Floksa", er da den andre siden "den siden som ikke er mot Floksa" eller "den siden som er for Floksa"? (Eller er det mer enn to sider, kanskje? )

Å, nå kjente jeg meg plutselig veldig betydningsfull

Gammel 13-11-09, 11:31   #239
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt jeg, Skilpadda, men er det ufint å definere rine som en løs kanon på dekk?

Nei, det håper jeg da ikke.

Gammel 13-11-09, 11:31   #240
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp. I tillegg er ikke motstandssiden så massivt hysteriske som de blir fremstilt heller, det er ikke så mange som hadde skrudd av en bil, og enda færre som sier de ville gjort noe med nøkkelen.

Mm. De som har uttalt noe positivt ifht det å skru av motoren på forurensende tomgangsbiler er vel scilla, Bauche, Heiko, sjuggerpløm, Muad'Dib og Libra. Det er ikke de som har vært mest aktive i debatten.

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.