Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 21:24   #221
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å vanne blomster og å finne gardiner som matcher er ikke noe jeg ser på som husarbeid. Det er snakk om interesse. Man kan leve bra uten blomster og uten matching. Men altså... Hvor hører du menn bli kalt homo fordi de skifter på sengene? Er de menn som bor alene og som foretrekker å ikke sove i sin egen møkk homo? (I det hele tatt tenker jeg at menn som er redd for å bli kalt homo og menn som kaller andre menn homo må være temmelig bak mål i utgangspunktet.) Som Irma sier så handler det om grunnferdigheter for å leve. At det er arbeidsfordeling i hjem og at noen foretrekker det ene framfor det andre synes jeg er naturlig, men det er ingen dum ting å noen ganger praktisere litt av det man ikke normalt har som oppgave. Å utfylle hverandre gjør man ikke dersom man ikke kan utfylle rollen til den andre når den andre ikke er hjemme. Jeg tenker også at det å kunne utføre alle oppgaver i hjemmet og å gjøre litt på tvers av den daglige arbeidsfordeling også sender signaler videre til barna.

Det jeg har uthevet tror jeg er veldig viktig, vi lærer jo ungene våre uansett kjønn og rydde av bordet etter seg, rydde opp lekene sine, osv osv.
Ser de at pappa ikke gjør det, hvorfor skal de gjøre det da liksom?
Vi er våre barns største forbilder, så skal vi lære sønnene våre at å vaske og rydde kun er for damer, hvis ikke kan de bli mobbet og ertet for det?

Resten av innlegget:

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:26   #222
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Ang mobbing av menn som gjør ting hjemme så tror jeg det helst skjer innad i mannsmiljøet jeg.
Mannen min hadde vasket dusjkabinettet i morges, samt satt på en vaskemaskin og en oppvaskmaskin FØR jeg rakk å stå opp.

Da han fortalte det på jaktforumet han er på ble det gankse mange reaksjooner av ymse slag ja. Heldigvis syns ikke han sånt er så vanskelig å forholde seg til...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:29   #223
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja.

Seriøst? Jeg tror aldri jeg har hørt noe som sjokkerer meg like mye her inne....

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:31   #224
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Vel, hva enkelte ville kalt min mann da er jeg neimen ikke sikker på. Heldigvis interesserer det meg midt i baken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:31   #225
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Da er jeg visst forlovet med en homo jeg da! Han kan både vaske, rydde og skifte på senger! Ikke minst, kan han lage mat!

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:34   #226
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg lærer sønnene mine å rydde etter seg, men det er ikke lett siden gubbern bidrar lite. Har sagt at de må lære seg dette pga ingen damer vil være vaskehjelpen deres. Skal de ha ukelønn MÅ de bidra her, og det har jeg bestemt. De får heller ikke lørdagsgodt hvis de ikke hjelper meg å rydde. Utrolig nok er de mer lydige enn sambo.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:35   #227
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja.

Jeg har bodd mye på bygder i Norge og har faktisk aldri hørt noe liknende. For en utrolig bakmåls idiot-ting å si! Så usikre menn det må være i bygden din.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:38   #228
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja.

Og å gjøre nødvendig arbeid i huset er å "puse for dama si"? (Sånn rent bortsett fra det idiotiske i at det å være snill med dama si skulle være noe homofile driver med, liksom.) Fy for et sted å bo og vokse opp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:42   #229
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg lærer sønnene mine å rydde etter seg, men det er ikke lett siden gubbern bidrar lite. Har sagt at de må lære seg dette pga ingen damer vil være vaskehjelpen deres. Skal de ha ukelønn MÅ de bidra her, og det har jeg bestemt. De får heller ikke lørdagsgodt hvis de ikke hjelper meg å rydde. Utrolig nok er de mer lydige enn sambo.

Kanskje det vil fungere å få mannen din litt mer pusete dersom du inndrar lørdagsgodisen hans også? Og kosen på fræddan?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:42   #230
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og å gjøre nødvendig arbeid i huset er å "puse for dama si"? (Sånn rent bortsett fra det idiotiske i at det å være snill med dama si skulle være noe homofile driver med, liksom.) Fy for et sted å bo og vokse opp.

Ja, ikke bare er det helt bak mål, det er fullstendig uten logikk også! :frustrert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:44   #231
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kanskje det vil fungere å få mannen din litt mer pusete dersom du inndrar lørdagsgodisen hans også? Og kosen på fræddan?

Uæh, nå får jeg sikkert safran og Acsa på nakken. Sånn jf. samsvar mellom handling og straff i oppdragelsestråden.

(Jeg var egentlig enig med de ovennevnte i den tråden altså, bare så det er sagt.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:44   #232
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja.

Jeg hadde passet utrolig dårlig inn der du bor Jeg ville også vært vedlig skeptisk til å la barna mine vokse opp i et miljø som var gjennomsyret av denslags holdninger.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:48   #233
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Det har sikkert blitt bedre, men mye henger fortsatt i. Er veldig kjekt å bo her jeg bor.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:48   #234
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Hvor kommer dere fra i grunn? Min mann bidrar like mye i husarbeidet som jeg gjør, noe annet hadde vært helt uaktuelt Vi er gode på hver våre områder og utgjør et bra "team". Likevel må man jo være passelig døv og blind i alle kanaler for å bli sjokkerte over at holdningene Kråka beskriver eksisterer i beste velgående? Spesielt i bydge-Norge, vil jeg tro, men også i de beste familier. Sad but true.

Når det er sagt: Jeg er for full likestilling, på alle fronter.Skulle bare mangle. Likevel hadde jeg blitt litt bekymret om mannen hadde insistert på å kjøpetulipaner som matcher gardinene eller noe i den dur. (Jeg hadde vel fått sjokk om han hadde kjøpt tulipaner i det hele tatt, skal jeg være helt ærlig.. )
Poenget: Vi har nok ikke kommet så langt i Norge ennå, at alle ting er like naturlige å gjøre for en mann som for en kvinne. (Og omvendt.) På en måte håper jeg at vi aldri kommer så langt. Hurra for de små forskjellene! (Er det ikke noe som heter det? )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:50   #235
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Bamsedrakten var jo et sjakktrekk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:50   #236
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Oh ja, i det øyeblikket mannen vil ha tulipaner som matcher gardinene har han skiftet fil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:03   #237
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Det hadde aldri falt meg inn heller å vurdere om tulipanene matchet gardinene. Riktignok har vi ikke gardiner i stuen, men dere forstår hva jeg mener.

Interesse for interiør og pynting har ingenting med kjønn å gjøre, men med personlighet. Jeg nekter at noen skal påstå at jeg er mer egnet til å ta estetiske valg enn min mann fordi jeg er kvinne. Vi er faktisk like dårlig egnet til det begge to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:04   #238
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den dagen jeg forteller at jeg har kjøpt blomster som matcher gardinene må dere være snille å bestille en bil med noen i hvite frakker som kan hente meg.

Du och jag, Fnatten, du och jag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:07   #239
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Selvfølgelig må blomstene matche interiøret.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 22:07   #240
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Hadde jeg hatt gardiner og samtidig kjøpt tulipaner hadde de nok, om ikke matchet, sett bra ut til. :innrømmer: Og jeg er ikke den mest feminine man finner der ute. Kanskje jeg er homo?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no