Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 13:40   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har ikke lest hele denne tråden, og så innslaget først i går.
Han sa ikke at hun ikke skulle gi barnet morsmelk, han sa: " Du må ikke amme, du må "melke" (husker ikke ordrett) deg å gi melken på flaske."
Han sa altså IKKE at morsmelken skulle gå til spille, men at hun skulle tømme brystene selv, for så å gi barnet melken på flaske.

Hva er problemet?

At han er på jordet og driver villedning, kanskje?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!

Forøvrig veldig mange bra innlegg i denne tråden, alfaCharlie!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Åh! Nå er han på Seinkveld og innrømmer at han er domm som et brø.

Gammel 17-11-07, 17:15   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Så bra at han er omvendt! (Amming er jo nærmest religion ).
Det gode budskapet ble vel spredt til enda flere nå - regner med at Senkveld har flere seere enn Top Model.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 17:49   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Etter å ha lest meg gjennom hele tråden er jeg egentlig mest overrasket over hvor mange stygge karakteristikker av JT folk her inne får seg til å komme med.

Eller av Elin ...

Gammel 17-11-07, 12:11   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ikke Senkveld, så jeg trenger ikke si unnsjyll.

Nei altså. Selvfølgelig måtte han si at det var en dustete uttalelse. Hva annet skulle han si?

Jeg er fortsatt ikke impånert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:21   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skjønte jeg virkelig ingenting. Helt til jeg så nede i høyre hjørne.

Gammel 17-11-07, 22:26   #6
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Nå skjønte jeg virkelig ingenting. Helt til jeg så nede i høyre hjørne.

Vart du skræmt no, ja?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 23:26   #7
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det var flott å se at Jan Thomas og jeg er enige i hvor dumt det han sa var. Han har kanskje ikke så greie på amming, men han kunne nok kurse en del i dette med hvordan man opptrer etter å ha driti seg ut. Hadde han vært altfor selvhøytidelig ville han vel stått på et eller annet podium og frest at han ikke er noen pusekatt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:19   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig! Jeg burde vel egentlig ikke bli forundret, dommerpanelet og programleder for det programmet er vel ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:21   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem er det som tar ammeråd fra en som er homo, dermed tydeligvis ikke vet mye om kvinnekroppen og som i allefall ikke vet at ungen ikke bokstavelig talt henger i puppen!? *slem og fordomsfull*

Det er vel et par journalister som kastet seg i arbeid nå ja. Dette håper og tror jeg får etterspill. Fjomp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:25   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem er det som tar ammeråd fra en som i allefall ikke vet at ungen ikke bokstavelig talt henger i puppen!?

Det er vel et par journalister som kastet seg i arbeid nå ja. Dette håper og tror jeg får etterspill. Fjomp.

Verden er full av merkelige mennesker. Ammeråd er det kanskje ikke Jan Thomas som er den først tenkelige kilden til, men desto fler ser til ham for nye gullkorn om hvordan man skal se vakrest mulig ut.

Jeg er rett og slett litt sjokkert over programformen generelt. Å gi en syttenåring komplimenter for hennes flotte former når hun står foran kamera i bikini er vanskelig nok for meg å svelge.

(Ikke at han skulle sagt noe stygt altså, men det var så...sleezy.)

Gammel 12-11-07, 22:28   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Verden er full av merkelige mennesker. Ammeråd er det kanskje ikke Jan Thomas som er den først tenkelige kilden til, men desto fler ser til ham for nye gullkorn om hvordan man skal se vakrest mulig ut.

Ja jeg vet vel egentlig det. Tror bare jeg forsøkte å fornærme flest mulig i en setning. (Også gamblet jeg på at jeg kunne slette utsagnet om jeg angret meg etterpå, men nå har jo du sitert og alt )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:40   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem er det som tar ammeråd fra en som er homo, dermed tydeligvis ikke vet mye om kvinnekroppen og som i allefall ikke vet at ungen ikke bokstavelig talt henger i puppen!?

Alle 17-åringene som sitter og ser på. Jan Thomas er lissom moteekspert og har lissom peiling på vakre ting. Ikke lett for drittungene å vite nøyaktig hvor begrenset hans kunnskap om kvinnekroppen er.

Jeg synes utsagnet er helt hårreisende, jeg fikk julebrusen i halsen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:11   #13
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:19   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

Litt sånn tenker jeg også.
Jeg har vært svært opptatt av og stolt av kroppen min da jeg var yngre, og litt bekymret for hva et svangerskap kunne komme til å gjøre med den.
Den dagen jeg faktisk ble gravid, ble alle slike tanker fort skjøvet i bakgrunnen av den fantastiske følelsen av å være vitne til et lite mirakel.
Og her sitter jeg:
Med 18 kilo ekstra på kroppen i forhold til pre-gravid-form og bryster som er to nummer større og ikke fullt så faste som de engang var - og er i grunnen ikke veldig lei meg for det heller, fordi kroppen min tross alt har gjort det den var ment å gjøre.
Denne tankemåten tror jeg kommer ganske raskt hos de fleste når de først står i den situasjonen.

Ikke en veldig intelligent kommentar av Jan Thomas, nei - men jeg føler det blir litt storm i vannglass her.

Gammel 13-11-07, 23:57   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ikke en veldig intelligent kommentar av Jan Thomas, nei - men jeg føler det blir litt storm i vannglass her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.

Gammel 13-11-07, 23:54   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha! Jeg synes denne Jan Thomas er morsom. Nå har han klart å hisse på seg en hel mammaforumverden.

Nemlig!!

Gammel 13-11-07, 11:10   #17
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jan Thomas og Gro Nylander på neste Holmgang. "Ekspertene strides"

Fantastisk Fnatten

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:21   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:22   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen.

He he - ja akkurat det sier vel like mye om Dagbladet som om Jan Thomas...
Begge ligger vel omtrent på samme intelligensnivå.

Gammel 13-11-07, 11:25   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Å? Jeg synes det er bra at media tar tak i det, jeg, ikke bare for å avkrefte teoriene til JT, men for å understreke at det ikke er greit å fylle unge jenter med sånne holdninger. Jeg forventet absolutt en rekasjon, og er for min del glad for at den kom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.