Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-24, 19:21   #221
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Husker ikke om jeg har skrevet i tråden før, men jeg var i en runddag i et selskapslokale i et borettslag for noen mndr siden (jubilanten bor der). Ulempen var at det måtte være noenlunde stille kl 23, siden det var leiligheter vegg i vegg. Men vi starta kl 17, så det var greit nok.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-24, 19:33   #222
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg og mannen min klarer rett og slett ikke å arrangere fest. Nettopp derfor blir jeg kjempeglad om andre orker å ta den jobben. Jeg kan godt ta med egen drikke og jeg syns fremdeles det er superdupert! Kake baker jeg også gjerne.

Jeg tror min grense går ved å både måtte ta med mat og drikke og at det i tillegg var forventet at vi tok med gave.

Du skrev at det i din omgangskrets hadde vært svært få feiringer. Jeg syns det også taler for at det ikke er naturlig at du og mannen din skal ta en kjempestor utgift. Hadde dette gått på rundgang, så hadde det kanskje vært en annen sak?

Kunne du vurdert at dere skulle be om at istedenfor å ta med gaver, så kan man ta med egen drikke? Eller syns du det blir like feil? (Eller vil du kanskje HA mange gaver? )

Ja, jeg vil gjerne ha mange gaver.

Nei, jeg synes ikke nødvendigvis det er feil å be gjestene ta med drikke, men jeg har ikke lyst å gjøre det. Har vi ikke råd til å holde fest, så vil vi ikke holde fest. (Gjentar, for sikkerhets skyld, at det aldri har vært snakk om enorme mengder.)

Det stemmer at det ikke er så mange som har holdt stor fest, men det påvirker ikke mitt ønske om å ha det (og dermed betale for det), jeg føler ikke at sånne ting må gå på rundgang, og vi holder jo fest fordi vi har lyst til det. Jeg føler ikke på et press eller noe. En stor fest har vi «alltid» hatt i tankene, vi har jo visst hvilket år vi ble 50 og har sølvbryllup.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-24, 21:13   #223
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine venner er elendige!!! på å arrangere noe som helst, så om det skal feires, møtes eller festes så blir det gjerne meg som står for det.
For min del er det helt ok, de er rause med vertinnegaver og komplimenter, og jeg liker å lage fest.
For din del tenker jeg at du er så tydelig på at du inviterer all inclusive, og at du er klar over at kostnaden på ca 10 K i drikke for 30 pax er en del av den kostnaden du må ta med i regnestykket.

Gammel 04-10-24, 22:35   #224
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Mine venner er elendige!!! på å arrangere noe som helst, så om det skal feires, møtes eller festes så blir det gjerne meg som står for det.
For min del er det helt ok, de er rause med vertinnegaver og komplimenter, og jeg liker å lage fest.
For din del tenker jeg at du er så tydelig på at du inviterer all inclusive, og at du er klar over at kostnaden på ca 10 K i drikke for 30 pax er en del av den kostnaden du må ta med i regnestykket.

Stemmer. Men jeg tror nok 6-7000 vil holde greit. Kanskje mindre, siden vi får hjemmebrygget øl på tappetårn.

Gammel 04-10-24, 22:37   #225
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og jeg visste det ville koste. Men det er forskjell på 25000 og 30000 også, spesielt i den situasjonen vi er i nå for tiden. Vi MÅ regne på dette og prioritere dette. I dag fikk jeg forresten bekreftet mistanken om de dyre leieprisene, spurte moren min om det forrige lokalet de leide, og hun trodde det var 7-8000 dor den kvelden.

Gammel 04-10-24, 22:39   #226
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du tenkt på at du kan be gjestene ha med egen drikke Hyacinth?

Gammel 04-10-24, 22:45   #227
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du tenkt på at du kan be gjestene ha med egen drikke Hyacinth?

Næææh?

Gammel 05-10-24, 10:33   #228
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Min erfaring er at ganske mange uansett har med egen drikke, det kommer frem litt ut på kvelden.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 10:36   #229
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nå har jeg regnet litt ut fra diverse anslag fra polet og andre nettsider, og jeg tror det skal være ganske lett å få drikken ned i ca 5000.

Gammel 05-10-24, 11:27   #230
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev spesifikt at jeg ikke ønsket gaver, siden noen kom med fly og lang reisevei, men selvsagt (?) kom det gaver likevel. Jeg hadde også selv gitt gave i en slik situasjon.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 11:30   #231
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skrev spesifikt at jeg ikke ønsket gaver, siden noen kom med fly og lang reisevei, men selvsagt (?) kom det gaver likevel. Jeg hadde også selv gitt gave i en slik situasjon.

Samme her. Å be folk om å ikke ta med gave nytter ikke, er min erfaring.

Gammel 05-10-24, 11:53   #232
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville tatt med gave nesten uansett hva den som inviterte hadde skrevet eller sagt. Det er noe man gjør når man er invitert, synes jeg. Å si at man ikke må ta med gave, er nesten en "høflighetsfrase" i min bok. De måtte ha insistert rimelig hardt om jeg skulle latt være. Men om jeg hadde skrevet det selv, hadde jeg ikke forventet gaver, men hadde likevel blitt glad for å få.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 14:40   #233
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har et annet spørsmål jeg gjerne vil ha ærlige svar på.

Jeg synes det hadde vært kjekt å printe ut masse bilder av oss, gjerne sammen med vennene våre, og hengt opp som pynt, eventuelt å ha en bildepresentasjon stående et sted og rulle. Vi har masse kjekke bilder liggende som vi kan bruke.

Men så er det det at vi har veldig mange flere bilder av noen gjester enn av andre. Det er ulike grunner til det. Noen har vi jo kjent siden starten av forholdet, og noen har vi gjort masse gøy med. Noen har vi reist på ferier med, noen har vi hatt unger på samme alder med. Noen har vi rett og slett bare ikke tatt så mange bilder sammen med, og noen ganske få tror rett og slett ikke det finnes noen bilder av oss sammen med. En kompis av mannen har ny kone som vi ennå ikke har møtt, og en annen kompis av ham er et relativt nytt bekjentskap.

Så hva gjør man? Blir noen såret dersom det ikke finnes et eneste bilde av vedkommende? Vil noen tenke at «oi, så mye kjekt de har gjort sammen med andre enn meg»?

Jeg synes det er litt dumt å ikke vise fram kjekke bilder en sånn dag. Samtidig kan jeg kanskje forstå at noen vil synes dette kan bli dumt.

Gammel 05-10-24, 14:41   #234
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

På forrige fest sto det «Ta med en rett til felles bord og det du vil drikke av alkohol. Vi holder brus og farris. Vi ønsker IKKE gaver». Da tar jeg ikke med gave altså.

Synes bilder er stas - prøv å få tatt et bilde eller to av de som mangler i løpet av året?

Gammel 05-10-24, 14:43   #235
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi har ganske mange bilder av kun mannen og jeg også, men det er liksom litt sært at det kun ruller bilder av ham og meg…

Gammel 05-10-24, 14:44   #236
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Synes bilder er stas - prøv å få tatt et bilde eller to av de som mangler i løpet av året?

Det er ikke så lett, for det er noen vi ikke møter så ofte, både pga bosted og andre ting.

Gammel 05-10-24, 15:19   #237
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koser meg sånn med denne tråden og gleder meg veldig til å høre om hva det blir til tilslutt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 15:21   #238
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg koser meg sånn med denne tråden og gleder meg veldig til å høre om hva det blir til tilslutt.

Vi får holde den varm frem til juni, og så må jeg nok legge ut bilder (eller film!) når festen har vært. Eller – hva med livesending?

Gammel 05-10-24, 15:23   #239
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

I dag ba jeg mannen holde regnskap med innkjøpene/ta vare på alle kvitteringer, slik at jeg kan dokumentere utgiftene for dere.

Gammel 05-10-24, 15:37   #240
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi får holde den varm frem til juni, og så må jeg nok legge ut bilder (eller film!) når festen har vært. Eller – hva med livesending?

Ja, tenker livesending blir best.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.