|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg har fått noen ønsker og tenker å bestille/kjøpe noe snart. Vi blir hjemme i julen. Mulig vi tar noen dager på fjellet i romjulen om det blir snø.
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Jeg har så godt som ingen gaver i boks og ikke tenkt ut så mange heller. Somregel har jeg en handletur på amfi medlemskveld, og en på Black friday og får mye i boks da.
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har laget kalender til folkehøyskoleungen, er ferdig med alle lukene hun skal ha på skolen før hun kommer hjem på ferie.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Juletråden 2021Jeg har begynt å tenke på noen av julegavene, og det er jeg veldig fornøyd med. |
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Juletråden 2021Vi har forresten bestemt oss for at ungene skal få AirPods. Egentlig synes jeg det er altfor dyrt, men. 17-åringen ønsker seg spesifikt AirPods 3 (de nyeste), men ikke Pro, han vil ikke ha støydemping. 20-åringen ønsker seg også AirPods, men hun har aldri hatt sånne før, og hun har ingen formening om hvilken type hun ønsker seg. Hva tror dere er best? Pro/støydemping eller ikke? |
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021
Etter reklamasjon nummer gud-vet-hva, har 16-åringen gitt opp og foretrekker nå headset utenpå ørene. Men hun har et ganske bra sånt allerede (arvet etter mannen), så hun trenger ikke få det til jul.
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hm. |
|
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Min har hatt vanlige , er på 2. paret nå , aldri hatt noen problemer med de. |
|
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
De gamle ja.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har fått kjøpt nye julelys til verandaen, samt litt planter. Så nå til helga begynner nok julefiseringen av verandaen så smått.
|
|
#12 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2021Jeg planlegger gavekjøpe på tilbuds/salgsdagene i november. Jeg er så dårlig til å planlegge at jeg lar gjerrigknarken i meg styre innkjøpene.
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2021Jeg er ferdig med alle julegavene. Jeg mangler bare å kjøpe et par flasker med god vin som et par ekstragaver. |
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Spesiell julepynt får du på Millas boutique på Aker Brygge (mest i gull, sort og andre nøytrale farger, men mye fint). Og vil du ha noe HELT i andre enden av skalaen, var det kommet en ny (tror jeg) butikk med julepynt rett over gangen fra Millas hvis du går ut der du havner inni "senteret". De hadde alle farger, allskens former og masse gøy. Butikken heter noe med sirkus tror jeg. Gøy å se i alle fall. Dyrt begge steder. I tillegg kan jeg nevne Konsept HP på Frogner. De har de rareste og morsomste kulene. Sist redigert av liefje : 17-11-21 kl 12:58. |
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Det er også en del fint på Norway Design! Det vil si, det var det før, jeg har ikke vært innom i år ennå. Pleier å kjøpe gavebånd og papir der.
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Vi fikk opp utelysene i helgen. Vi har en lang lenke med istapper som henger på veggen ved inngangspartiet og så har vi en lenke med fem lysende dompaper som står på rekkverket. Særlig den siste gjør meg ekstra glad hver gang jeg kommer hjem.
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Får bli netthandel på cubus i kveld, ettersom mannen og sønnen i huset testes i dag så er det meg som må handle inn til taco og hente på sfo så jeg rekker ikke stoppe der på vei hjem.
|
|
#18 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Vi får halv skatt på lønnen i november i stedet for i desember i år, så sånn sett ligger ting til rette for å handle julegaver fra neste uke av. Det gjør de ikke på noe annet vis, riktignok. I det minste har jeg sikret meg selv julekalender, og fått en til i bursdagsgave.
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Jeg har de letteste hjemmelagede kalenderne noensinne i år. Begge guttene hintet om at de bare ville ha spiselige ting, mens yngste ville ha en blanding. Det er hun det er lettest å finne småting til så det har vært en ren lek i år. Hun får julepysjamas 1. desember og så blir det noen småting her og der utover, hårstæsj, neglelakk, småbamser, lypsyl med spennende smaker, badebomber og sånt.
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Har dere slike ting på ungdomsskolen også? Her tok alt sånt slutt (i alle fall med foreldre) da eldste begynte i 8.
![]() |
|
|