Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-21, 11:03   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Jeg som adjunkt med tillegg tjener betydelig mindre enn lektorer med maks ansiennitet, ja.

Gammel 24-05-21, 11:19   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig for at lektorer lønnes litt høyere for den fordypningen de har, men jeg synes ikke forskjellen trenger å være så stor som den er. Særlig ikke nå når det ikke lenger utdannes annet enn lektorer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 24-05-21 kl 11:28.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 11:21   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For all del, jeg synes ikke det er feil. Lektorer har mer kompetanse i form av master, det var bare en kommentar til det som så ut til å være en forståelse av at alle lærere stort sett ligger likt.

Gammel 24-05-21, 11:29   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønte det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 11:33   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har utdanning som tilsvarer master (Allmennlærer med mange fag i for- og etterkant), uten å ha master og jobber i barnehage. Så lønn er ikke det jeg har mest av. Men for et par år siden fikk jeg tillegg, så nå står det Pedagogisk leder 1 bak tittelen min på kommunens nettside. Jeg husker ikke hvilken tilleggsutdannelse jeg fikk det for.

En av de mer urettferdige sakene i yrket jeg har nå er at de unge pedagogene ikke avlønnes likt i Trondheim kommune, slik som oss som er gamle i yrket. Barnehagelærer har lavere sats enn en pedagogisk leder, men de gjør nøyaktig samme jobben i vår kommune. Tror UdF var til sak mot kommunen, og tapte!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 12:54   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

1) Jeg synes alle skal få synse om lærerne, jeg synser masse om representanter for andre yrker.
2) Jeg var ekstremt nærme å melde meg ut av Udf på grunn av holdningen deres til å stenge skoler. De sa jo mer eller mindre at det var like bra for elevene å ha digital undervisning som å være på skolen. Snakk om å degradere det vi driver med på skolen. Siden jeg var tillitsvalgt på skolen min i dette tidsrommet, droppet jeg å melde meg ut. Det ville bare satt medlemmene mine i en vanskelig situasjon.
3) Jeg håper virkelig på et godt oppgjør for lærerne i år. Ar vi får det de andre får pluss 5000 kr for eksempel. For å begynne å ta igjen noe av de 50000 vi ligger bak gjennomsnittlig lønnsutvikling siden 2005.

Gammel 24-05-21, 13:19   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

1) Jeg synes alle skal få synse om lærerne, jeg synser masse om representanter for andre yrker.

Alle synser jo om alt mulig uansett, det er jo det vi driver med her op FP.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 13:42   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Eit lite spørsmål. Ved ein streik, korleis blir det for oss som skal ta eksamen som privatist? Skulen eg skal ta eksamen ved er blant dei som blir tatt ut i streik.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-21, 14:02   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eit lite spørsmål. Ved ein streik, korleis blir det for oss som skal ta eksamen som privatist? Skulen eg skal ta eksamen ved er blant dei som blir tatt ut i streik.

Går som vanlig. Ingen konsekvenser.

Gammel 24-05-21, 14:17   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Det pleier å bli gitt dispensasjon for privatisteksamenene, så jeg regner med at de går som normalt. Skriftlig går uansett som normalt, det er de muntlige det må gies dispensasjon for.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 23:16   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

2 timer til fristen. Håper så veldig det ikke blir streik, men har ikke trua.

Gammel 26-05-21, 23:43   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

2 timer til fristen. Håper så veldig det ikke blir streik, men har ikke trua.

Håper også det ikke blir.

Gammel 26-05-21, 23:17   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Regner med at de megler på overtid og at vi ikke vet noe før i morra tidlig.

Gammel 26-05-21, 23:18   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Sist jeg hørte, var det stor avstand. Vil jo tro det går endel på overtid, det er vel få spm egentlig ønsker streik. Blir det konflikt, så er streikeuttak to allerede tirsdag.

Gammel 26-05-21, 23:46   #15
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håper også at det blir enighet.

På mine ungdommers skole har lærerne drevet med misjonering for sin lønnskamp. Jeg kjenner at jeg ikke nødvendigvis syns det er riktig av en lærer. Og siden begge har blitt ‘hjernevasket’ på ulike skoler, er det antagelig veldig vanlig.

Gammel 26-05-21, 23:59   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Håper også at det blir enighet.

På mine ungdommers skole har lærerne drevet med misjonering for sin lønnskamp. Jeg kjenner at jeg ikke nødvendigvis syns det er riktig av en lærer. Og siden begge har blitt ‘hjernevasket’ på ulike skoler, er det antagelig veldig vanlig.

Så merkelig. Jeg vet ikke om noen som gjør sånt. Men vi benytter ofte sjansen til å forklare gangen i et lønnsoppgjør til elevene. De har om det i samfunnskunnskap, men merkelig nok er de mye mer mottakelige når de håper å bli berørt av en streik selv.

Gammel 26-05-21, 23:56   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er ingen lærere tatt ut i første omgang, men tre av reholderne. Blir det streik for disse fra i morgen av klarer vi å holde skolen åpen til og med fredag, men så er det stopp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 00:11   #18
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, håper man kommer til enighet. For alles del, både lærere, arbeidsgivere og barna. Streik koster på så mange nivå (ikke minst økonomisk for de som er tatt ut), så det er egentlig bare nedsider

Gammel 27-05-21, 00:51   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Huff, håper man kommer til enighet. For alles del, både lærere, arbeidsgivere og barna. Streik koster på så mange nivå (ikke minst økonomisk for de som er tatt ut), så det er egentlig bare nedsider

Vi fra Udf blir ikke økonomisk skadelidende (vet ikke noe om de andre organisasjonene). Jeg har streiket to eller tre ganger før, og har fått mer eller mindre full lønn. Kanskje noen hundrelapper mindre. Men klart, på alle andre plan koster det.

Gammel 27-05-21, 07:10   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jaja. Da er jeg i streik.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.