|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg meldte meg aldri inn i UDF, de var aktivt for å ofre min smake gren av fag. Jeg er medlem i SL og er vel forsåvidt uenige i at de er anonyme. Mye mindre, selvsagt, men de har et LO-system i ryggen. Det er for eksempel en uttalt fordel i en streikesituasjon.
|
|
|
#222 |
|
Rockesøster
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Største føkkings synseforumet.
|
|
|
#223 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg for min del synes absolutt ikke det er at problem at mange synser, men når de aller fleste som uttaler seg fra yrket sier at noe er ønskelig? Da er det litt underlig å insistere på at det finnes en bedre løsning. Når det i tillegg påstås at lærere tror de er unike og må ha spesialbehandling, så blir det for dumt. (Ja, jeg er fortsatt pissesur for den kommentaren).
|
|
|
#224 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du vet at det ikke er sånn det fungerer? At det er Utdanningsdirektoratet på vegne av regjering som lager forslag til endringer (der jobber det mange med relvant utdanning og erfaring!) og at ALT av endringer er ute på høring til alle landets skoler, skoleeiere, fagforeninger (med mer) og at alt av tilbakemeldinger gjennomgås og fører til endringer osv.
|
|
|
#225 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det har irritert meg også, men ikke nok til å melde meg ut. Synes ikke det er noen reelle alternativ for meg, og det er uaktuelt å være uorganisert.
|
|
|
#226 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg tror det blir streik.
|
|
|
|
#227 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg tenker det er helt greit at det synses i vei om skole og læreryrket, men jeg skjønner at man er lei. Det føles fort sånn at man må svare for alle dårlige lærere folk har møtt på, og det er et yrke der man ikke nødvendigvis får så mye ros for det man gjør, så det kan bli litt ubalansert. Min nærmeste leder er flink til å peke på ting jeg gjør bra, men jeg har ikke sett henne så ofte det siste året. Elevene sier ikke nødvendigvis fra om hva de synes, og det er lett å høre mest på de som roper høyt at de ikke liker det du gjør - men det kan jo også komme av lite motivasjon og lite læring over flere år før eleven kom til deg. Så er det som de sier over, at en og samme lærer kan være god for noen elever og dårlig for andre, eller få til alt ett år og ikke det neste. Det er komplekst.
|
|
|
|
#229 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg er veldig for at lektorer lønnes litt høyere for den fordypningen de har, men jeg synes ikke forskjellen trenger å være så stor som den er. Særlig ikke nå når det ikke lenger utdannes annet enn lektorer.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 24-05-21 kl 11:28. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?For all del, jeg synes ikke det er feil. Lektorer har mer kompetanse i form av master, det var bare en kommentar til det som så ut til å være en forståelse av at alle lærere stort sett ligger likt.
|
|
|
#231 |
|
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Ja, jeg skjønte det.
|
|
|
|
#232 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg har utdanning som tilsvarer master (Allmennlærer med mange fag i for- og etterkant), uten å ha master og jobber i barnehage.
|
|
|
#233 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg har også opplevd UDF sin holdning til dette som ytterst problematisk, og jeg bor i et smittebelastet område. For å toppe det hele, så har jeg vært (og er) i UDF-verv i perioden. På styremøtene i lokallaget så minner jeg ofte om a) Nei, alle nye lærere i fremtiden er ikke lektorer. Alle nye fellesfaglærere er lektorer, det er noe helt annet. b) Å drive undervisning på Teams i de praktiske fagene over tid er nærmest umulig. At forbundet står på barrikadene for stengte skoler, synes jeg vitner om tunellsyn. (Ja, jeg vet det er krevende i fellesfag også, men det er umulig i tømreryrket og for sveiserne. Og voksenopplæringa har strengt tatt vært stengt store deler av året. Men eksamen skal de voksne ha likevel, pokkers regjering!!) |
|
|
|
|
|
#234 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, korona har vel vist at også lærere klarer å gjøre jobben uten å være innelåst på et kontor mellom 8.00 og 15.30. Jeg var mer villig til å streike for arbeidstidsavtalen enn for lønna. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
Veldig enig i dette.
|
|
|
|
#236 |
|
Er frisk!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?1) Jeg synes alle skal få synse om lærerne, jeg synser masse om representanter for andre yrker.
|
|
|
|
#237 |
|
© All rights reserved
|
Det finnes noe midt i mellom også. Sist redigert av 007 : 24-05-21 kl 13:29. |
|
|
|
|
|
#238 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Alle synser jo om alt mulig uansett, det er jo det vi driver med her op FP. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Unik
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Eit lite spørsmål. Ved ein streik, korleis blir det for oss som skal ta eksamen som privatist? Skulen eg skal ta eksamen ved er blant dei som blir tatt ut i streik. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Går som vanlig. Ingen konsekvenser.
|
![]() |
|
|