|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
awesom
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Dagrunn Eriksen kan brenne.
![]() |
#222 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Han FRPpolitikeren jeg diskuterte med mente at vi kvinner burde være glad for reservasjonsretten, for nå fikk vi jo vite hvem av legene som reserverte seg. For det var jo sånn at legene allerede nektet å henvise og hadde lov til det. Så denne reservasjonsretten var jo bare for å få det i mer ordnede former. Ja, også var dette bare et nytt forsøk på å sverte regjeringen, og han mente at dersom dette forslaget hadde kommet fra de rødgrønne så hadde ingen reagert.
![]() |
#223 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Åh.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Nå er jeg alt for sliten til å google dette selv, men H og FrP er vel ikke en mindretallsregjering? Er de avhengige av KrF?
![]() |
![]() |
#225 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, det er de.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Forresten - ang Dagrunn Eriksen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10145765
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Panzerekstremfeminist
|
Solveig Horne for President!
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg forstår ikke hvorfor folk er så opprørt. Siden abortloven kom tidlig på 70-tallet har noen på ulovlig vis praktisert reservasjonsrett. Dette har de gjort under regjeringer av mange farger uten at dette har fått noen konsekvenser for dem. Selv etter at de rødgrønne bestemte at det ikke var lov så fortsatte de som før uten konsekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Så fordi noen har gjort noe ulovlig i over 30 år så burde vi tilpasse samfunnet etter de? Det kunne jo føre til mange morsomme endringer i lovverket vårt hvis vi skal operere på den måten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?elg: fastlegene har påtatt seg en oppgave (de har en fastlegejobb, og får ikke akkurat lite penger for dette), i denne ligger også arbeidsoppgaven å henvise til abort, da må man gjøre nettopp det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette argumentet ser jeg går igjen ofte. NÅR skal en ung jente finne ut av dette? Når hun er 12? Når hun er 14? Når hun er 16? Eller kanskje den dagen hun står der 15,5 år gammel skamfull og med gråten i halsen på kontoret til legen hun har arvet av moren sin, som hun har gått til med hovne mandler og sting i panna gjennom oppveksten? Når hun står der på kontoret til den ene legen hun kjenner som hun trodde skulle være trygg å snakke med når hun står ovenfor det som er hennes hittil tøffeste avgjørelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha, du kødder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Panzerekstremfeminist
|
Det som gjør MEG pisse forbanna (
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Men er det ikke slik at noen leger har tatt seg en rett til å reservere seg som de ikke har. I dag kan det være at den eneste legen man har tilgang til har reservert seg. Så langt jeg har forstått den nye loven så skal den gi en mulighet til å reservere seg så lenge det ikke går utover kvinners rett til abort. Dette betyr vel at leger ikke kan reservere seg der de er alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Panzerekstremfeminist
|
Seriøst, Elg?
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er jo akkurat det de HAR gjort.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg får ikke prikke Olifant, så jeg må bare klappe litt i tråden i stedet. Nemlig! Jeg fikk heldigvis prikke pøbel.
![]() |
![]() |
#240 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hva er alternativet til den nye loven? Man har prøvd et forbud. Det endret ingenting. Hvordan skal man finne disse fastlegene som tar seg til rette og bryter loven? Høie prøver nå med den eksisterende loven å finne dem, men det kommer nesten ingen anmeldelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|