|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Da jeg var liten var jeg så misunnelig på de som hadde dialekt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Øh, alle snakker vel dialekt med mindre de snakker direkte fra en eller annen ordbok? Jeg irettesetter hvem som helst som påstår jeg ikke har dialekt. Bokmål er riktignok skriftspråket mitt, men jeg snakker nærmere østkantdialekt. Da blir det bannan, avvisa, tommat, hakke no pappir osv. Jeg er også snurt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Bannan, appppelsin, polllti. Hilsen øvre romerike, akershus.
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Stavangerdialekt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg liker trønderdialekt, og så pleide jeg å like dialektene fra Ottadalen før. Og svensk elsker jeg, det er jo vakkert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg kunne snakke svensk før. Nå tror jeg ikke jeg kan det lenger.
|
|
|
#11 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg kan snakke svensk når jeg er full.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Östgötsk er vel ikke heller en av de peneste dialektene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
awesom
|
Hahahaha nei, det er jammen sant. Det er jo nesten Sveriges svar på toting eller noe.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg kjenner så mange skåninger at jeg hadde sikkert elsket dialekten din Lenam. Noen av dem er sånne gamle hippie-reggae-skåninger som snakker megabredt også ler de sånn bjeffete "hehj-hehj-hehj". Og sier Skaune og Mælmaou.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg burde ikke le, men jeg klarer virkelig ikke å la være!!
|
![]() |
|
|