|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi er begge vokst opp i Oslo og har nå flyttet litt utenfor byen. Nærme nok til at bygdedyret er et ukjent fenomen (for meg i hvert fall) og vi kan bruke byens fasiliteter en hverdagsettermiddag, men langt nok unna til at landsbyen vår er en fredelig oase, hvor det bor en deilig blanding av engasjerte, kreative folk som får til.
|
|
|
#223 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i nærheten av der jeg vokste opp, en 3-4 km unna. Pappa bosatte seg enda litt nærmere meg når mamma døde, han bor nå 5 min unna med bil.
|
|
|
#224 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Hverken jeg eller mannen min bor nærme foreldrene/svigerforeldrene våre. Vi bor ca midt i mellom. Vi begge har altså flyttet ut av vår barndomsby/-sted. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har vokst opp i en liten bygd ikke så langt fra Bergen. Dvs. det var lengre før, da jeg bodde der. Bodde hjemme ganske lenge. Mannen min er fra en bygdeby 6-7 mil fra Oslo. Begge foreldreparene våre bor i våre respektive barndomshjem fortsatt. Etter studiene, der vi møttes, flyttet vi til Oslo, og etter hvert til en nabokommune. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo verken på mitt eller mannens hjemsted. Da ville en av oss forblitt evig innflytter, pluss mange andre årsaker. Her vi bor nå er det en fin blanding av innflyttere fra store deler av landet og verden for øvrig, passe kombinasjon av stort og nært, bygd og by. Det er fint å komme "hjem" på ferie, deilig å komme tilbake til det som nå er hjemstedet vårt, vårt felles hjemsted.
|
|
|
#226 |
|
Make it count!
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Ja, Karpe er fantastiske til å formidle kjærligheten til byen. Å rope "Syng Oslo!" i Spektrum i mars var magisk. Spektrum har aldri før føltes så hjemme.
|
|
|
#227 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Alt jeg ville var å gå meg bort i byen (Oslo)
|
|
|
#228 |
|
Make it count!
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?For ikke å snakke om hvordan de satte ord på forvirringen og fortvilelsen som rådet i byen etter 22. juli. De samlet byen. Faktisk.
|
|
|
#229 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Eg har vore frykteleg lei av alle diskusjonar om bygd vs. by. Eg likar bygda mi og eg likar byar og eg likar Oslo. Eg likar Karpe, og eg likar Karpe synge om bygda mi og om Oslo, i bygda mi. Og eg har slått meg til ro med at det må vere heilt ok. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Curlingkone
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme kommune som både mine og mannens foreldre. Vi bor fire minutter utenfor sentrumskjernen, og ti og femten minutter unna foreldrene våre.
|
|
|
#232 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor 2 hus i fra min eks svigermor
Sist redigert av Honda : 20-10-13 kl 09:51. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, vi har plutselig flyttet "hjem" til kommunen jeg vokste opp. Og det er jeg egentlig litt overrasket over fremdeles.
|
|
|
#234 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, det gjør vi. Foreldrene mine bor nærmest oss, ca 15 minutter å gå, men i en annen bydel. Svigerfar bor 20 minutter å gå fra oss, i samme bydel som oss. Svigermor bor i en helt annen bydel, ca 15 minutter å kjøre.
|
|
|
#235 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Og nå leste jeg tråden, og ser at vi er en del av typisk-trekk, men jeg flyttet ut av Nittedal for snart 20 år siden, og har nå rømt fra Oslo og tilbake for å se om det funker bedre nå.
|
|
|
#236 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor veldig nærme der vi begge er oppvokst. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Svigerforeldrene mine lever ikke lenger, de bodde 15 mil unna. Foreldrene mine bor hver for seg 32 mil herfra, i hjembygda mi.
|
|
|
#238 |
|
Øyboer
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor sånn at vi kan se både mamma og pappa sitt hus fra vårt. Tidligere bodde vi nærmere svigers men det ble for langt fra alt for min del. Også fra jobbene våre. Nå bor vi midt i mellom jobbene våre og i fin avstand til det vi trenger. Annet enn vennene våre som forsatt er 45km unna i svigers sitt område. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 3 km fra svigermor og godt og vel en times kjøring fra mine foreldre. Svigermor flyttet for å komme nærmere oss.
|
|
|
#240 |
|
Trøtt
|
Re: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 4 mil fra mannens hjemby, 25 mil fra der jeg vokste opp og der mamma fortsatt bor, pappa har flyttet 15 mil unna oss. Det er langt i km, men vi er så heldige at de gjerne kommer til ungenes avslutninger og begivenheter allikevel.
|
![]() |
|
|