Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 12:49   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Du kan glatt vente et år til iallefall.

Jeg har kjøpt julegave til deg og gubben

Syns det høres styrete ut å skal ha kalender til henne allerede i år egentlig. Så da venter jeg nok til neste år.

SÅ effektiv du er med juleshoppingen da. Her er jeg så vidt i gang bare. Har til gode å finne på noe lurt til dere enda, men det kommer nok til meg.

Gammel 28-09-11, 11:05   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke poden her fikk før han var tre og et halvt, det var først da han fatta poenget med å la pakkene henge. Litjpia blir to til jul, og der må det nok pakker til, all den tid storebroren får ...

Gammel 28-09-11, 11:22   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden fikk sin første kalender da han var 1,5 år. Han lot pakkene henge hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:46   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har det sneket seg inn et nytt element hos oss; Mannen har vært på førjulsshopping. Så jeg må ha en liten opptelling av gaver før jeg planlegger noe mer. Han kom hjem med noen hendige små høyttalere til å koble på mobiltelefoner som han har kjøpt billig gjennom jobb. Det blir fine niese- og nevøgaver til tenåringer. Og så har jeg kjøpt et lass smykker og bestilt et par t-skjorter. Så det er jammen ikke mye jeg mangler av slike utenom-familien-gaver. En tur på bokhandelen og en tur på sportsbutikken så tenker jeg det blir greit.

Gammel 28-09-11, 13:22   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min plutt blir 3 i januar og må nok få adventskalender i år. Jeg hadde ikke kjøpt det til han hvis han ikke hadde hatt eldre søsken. I fjor brydde han seg ikke, da var han nesten 2.

Gammel 28-09-11, 16:19   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Lillebror fikk pakkekalender når han var 11 mnd Kjøpte en brio togeske og delte opp.

Gammel 29-09-11, 05:55   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha jul i et fremmed land i år. Med svigers, riktignok, men uten nyttårsaften med Mei, uten juleaften med mine foreldre, uten juleselskap med alle tantebarna mine fjerde juledag, uten ribbe, og uten julepynten vår. Pakker har ingen hast, jeg tror vi utsetter julegaver til alle hjemme til når vi kommer hjem i mars og kan gi dem gavene sjøl, men jeg kjenner jeg trenger å planlegge denne jula betraktelig mer enn jeg vanligvis planlegger jul. Så derfor befinner jeg meg i en juletråd i september, noe som er veldig ulikt meg.

Hva skal vi ha til julemiddag? Kalkun? Gås? (Jeg har verdens største stekeovn...) Spare ribs?

Gammel 29-09-11, 13:08   #8
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Takket være denne tråden, har jeg nå bare 70 kalendergaver igjen.....
(mine barn fikk ikke gavekalender ifjor, og året før fikk de åpne hver 3.dag. I år skal jeg være skikkelig overraskende mor, og slå til med hver sin.)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:10   #9
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte begynne på kalendergavene snart, og gavene får komme etterhvert. Bestilte akkurat dansketur den 14. desember, så satser på en innspurt da (pleier ellers være flink til å handle i oktober/november).

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:41   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg er juleomplanleggar akkurat no. Dei nydelege jakkene eg hadde kjøpt herifrå (ei brun og ei lilla), var alt for store for mottakarane, 8 år, som eg vanlegvis kjøper str 10 år til. Det oppdaga eg sjølvsagt ikkje før fristen for retur var gått ut. Det blir for drøyt å ha desse liggande i 3 år i påvente av at dei skal passe. Kanskje eg må debutere som selgar på Markedsplassen?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:47   #11
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg laga et word-dokument for adventskalenderen. En aktivitet er lagt inn på dato allerede, de andre blir lagt inn når kveldsaktivitetene er plotta inn.

Hva har dere gjort med meg? Adventskalenderplanlegging før september er over.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:34   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Da har jeg laga et word-dokument for adventskalenderen. En aktivitet er lagt inn på dato allerede, de andre blir lagt inn når kveldsaktivitetene er plotta inn.

Hva har dere gjort med meg? Adventskalenderplanlegging før september er over.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 15:40   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har forslag til en litt stilig og annerledes adventskalender? Jeg lager kalender til søsteren min som har flyttet inn i nytt hus, og har lyst til å lage noe litt stilig til henne. Kriteriet er at den ikke er for ruvende siden den må fraktes på fly sørover. Jeg lurte på om jeg skulle ta en tur i fjæra og finne et fint stykke rekved og julepynte det, men kanskje det bare blir teit?

Gammel 29-09-11, 14:02   #14
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har noen pakker til kalenderen klar, men avventer litt og ser om Storebror vil ha SW-kalender. Jeg syns det begynner å bli vanskelig å finne noe som er billig nok, men samtidig ikke bare skrap til de største guttene. (9 og 11)
De får vanligvis en grei blanding av hver sine og fellespakker.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:04   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mormor og farmor ønsker å kjøpe noen kalendergaver, slik at jeg ikke får alle selv. Det er også en løsning. 3x24 blir en del.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:27   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mormor og farmor ønsker å kjøpe noen kalendergaver, slik at jeg ikke får alle selv. Det er også en løsning. 3x24 blir en del.

Her er det oldemor på straks 88 som ordner, men de må åpne annenhver dag. Hun kjøper til to andre barn også, imponerende. Får gavene ferdig innpakket i posten med bånd og nr på, så det er bare å henge opp.

Gammel 08-10-11, 19:57   #17
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her er det oldemor på straks 88 som ordner, men de må åpne annenhver dag. Hun kjøper til to andre barn også, imponerende. Får gavene ferdig innpakket i posten med bånd og nr på, så det er bare å henge opp.

Det er jammen imponerende av oldemor.

Gammel 29-09-11, 19:47   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er svigermor sin skyld at jeg må ha 72 kalendergaver. Jeg hadde en kalender som skulle broderes som hun overtok for å gjøre ferdig. Så fant hun like gjerne ut at hun skulle brodere to til. De måtte jo ha hver sin. Men vi får aldri noen gaver til de kalenderene fra noe besteforeldre, så de må jeg fikse selv. Er litt moro og da, men .......

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:19   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg kjøpt masse småstæsj på halv pris på Wow til pakkekalenderen.

Gammel 30-09-11, 11:22   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Nå har jeg kjøpt masse småstæsj på halv pris på Wow til pakkekalenderen.

Smart tips - det skal jeg sjekke! Så de hadde 50% der, utfordringen min blir å finne noe som er barnslig nok for en snart 5-åring, og noe som ikke er barnslig til 13-åringen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.