|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Curlingkone
|
Sv: Juleplanleggere foren dere
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Juleplanleggere foren dereJeg tror ikke poden her fikk før han var tre og et halvt, det var først da han fatta poenget med å la pakkene henge. Litjpia blir to til jul, og der må det nok pakker til, all den tid storebroren får ...
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Juleplanleggere foren dereI år har det sneket seg inn et nytt element hos oss; Mannen har vært på førjulsshopping.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Juleplanleggere foren dereMin plutt blir 3 i januar og må nok få adventskalender i år. Jeg hadde ikke kjøpt det til han hvis han ikke hadde hatt eldre søsken. I fjor brydde han seg ikke, da var han nesten 2.
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Juleplanleggere foren dereVi skal ha jul i et fremmed land i år. Med svigers, riktignok, men uten nyttårsaften med Mei, uten juleaften med mine foreldre, uten juleselskap med alle tantebarna mine fjerde juledag, uten ribbe, og uten julepynten vår. Pakker har ingen hast, jeg tror vi utsetter julegaver til alle hjemme til når vi kommer hjem i mars og kan gi dem gavene sjøl, men jeg kjenner jeg trenger å planlegge denne jula betraktelig mer enn jeg vanligvis planlegger jul. Så derfor befinner jeg meg i en juletråd i september, noe som er veldig ulikt meg.
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggere foren dereTakket være denne tråden, har jeg nå bare 70 kalendergaver igjen..... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Juleplanleggere foren dereTenkte begynne på kalendergavene snart, og gavene får komme etterhvert. Bestilte akkurat dansketur den 14. desember, så satser på en innspurt da (pleier ellers være flink til å handle i oktober/november). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Juleplanleggere foren dereEg er juleomplanleggar akkurat no. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Juleplanleggere foren dereNoen som har forslag til en litt stilig og annerledes adventskalender? Jeg lager kalender til søsteren min som har flyttet inn i nytt hus, og har lyst til å lage noe litt stilig til henne. Kriteriet er at den ikke er for ruvende siden den må fraktes på fly sørover. Jeg lurte på om jeg skulle ta en tur i fjæra og finne et fint stykke rekved og julepynte det, men kanskje det bare blir teit?
|
|
|
|
#14 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggere foren dereJeg har noen pakker til kalenderen klar, men avventer litt og ser om Storebror vil ha SW-kalender. Jeg syns det begynner å bli vanskelig å finne noe som er billig nok, men samtidig ikke bare skrap til de største guttene. (9 og 11) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Juleplanleggere foren dereMormor og farmor ønsker å kjøpe noen kalendergaver, slik at jeg ikke får alle selv. Det er også en løsning. 3x24 blir en del. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Her er det oldemor på straks 88 som ordner, men de må åpne annenhver dag. Hun kjøper til to andre barn også, imponerende. Får gavene ferdig innpakket i posten med bånd og nr på, så det er bare å henge opp.
|
|
|
#17 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Det er jammen imponerende av oldemor.
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juleplanleggere foren dereDet er svigermor sin skyld at jeg må ha 72 kalendergaver. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juleplanleggere foren dereNå har jeg kjøpt masse småstæsj på halv pris på Wow til pakkekalenderen.
|
|
|
#20 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Smart tips - det skal jeg sjekke! Så de hadde 50% der, utfordringen min blir å finne noe som er barnslig nok for en snart 5-åring, og noe som ikke er barnslig til 13-åringen. |
|
|
|
![]() |
|
|