Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mammakveld (er jeg urimelig)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-14, 00:35   #221
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg bor på bygda, men innser at vi er langt fremme på mye.

Av alt som arrengeres her blir foresatte av xxx invitert/oppfordret til å delta. Jeg har aldri vært foreldre i en klasse der det har vært mammatreff (har vært skolemamma siden 2000), kun foreldretreff. Vi ble også invitert til kappedunad, det var foresatte til 007-ungen som ble oppfordret til å bidra. Jeg er best til å sy hos oss, så jeg stilte. Det var 60/40 med damer som stilte - altså minst fedre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 00:37   #222
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Nei, at rødstrømper syns det er greit med reine kvinneforsamlingar er jo ikkje så overraskande. Dei hatar jo menn :dukker:

Beklager forrige (saklige) svar. Jeg hadde ikke fått med meg hvilket nivå vi var på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 00:41   #223
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Beklager forrige (saklige) svar. Jeg hadde ikke fått med meg hvilket nivå vi var på.

Du skjønte vel at eg tulla?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 00:59   #224
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Du skjønte vel at eg tulla?

Joda, og jeg er enig med mye av det du skriver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 07:29   #225
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er feil å be foreldrene om å gjøre det.

Prinsipielt er det feil å be foreldre om å gjøre det. Konfirmantene selv bør gjøre det om man skal være prinsippryttersk.
Det er dugnad for kirka, men med mindre konfirmanten er medlem av annet trossamfunn så ER konfirmantene kirka. Kappe er en del av antrekket for konfirmasjon, et antrekk de slipper å kjøpe, men hvor de blir bedt om å bidra med å sy inn kanskje en knapp eller to for at det skal se pent ut til deres konfirmasjon. Konfirmantkapper er ikke av de tingene som blir finansiert utenfra av offentlige midler, men noe som må finansieres på annet vis, ofte kjøpt inn gjennom innsamlede midler og gaver. Noen steder betaler man leie for sånt.


Det jeg synes er rart er at man tenker seg at dette er noe å bruke en kveld på. Det er 5-6 knapper i hver kappe. Normalt er det trykk-knapper. De aller fleste knappene sitter fast og trenger ikke søm.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 08:11   #226
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor i all verden skal de legge seg opp i hvem som kommer fra familien så lenge jobben blir gjort? De har jo all mulighet for å be om hjelp, men det er langt over grensa å tillate seg å diktere hvem som skal gjøre det i en familie.

Jeg synes dette er sammenlignbart med at de hadde sendt ut et skriv ala
Vi trenger hjelp til å gjøre ditten og datten. De norske foreldrene kan gjøre ditten, de utenlandske kan gjøre datten.

Alle hadde reagert på det. Hvorfor dele på etnisitet? Det har jo ikke noe med noen ting å gjøre? Men å dele på kjønn etter forgodtbefinnende? Det er jo akkurat likedan det, bortsett fra at alle som er fra annen etnisitet innrømmes retten til å bli sur over det. Kvinner skal bare holde kjeft, og er surmaget dersom man reagerer.

Deling på etnisitet forekommer dessverre. Da er det ikke snakk om norske gjør ditten og dere gjør datten, men at man synes det er så ubehagelig å ta spørsmål om dugnad opp med utenlandske foreldre at de ikke en gang blir spurt.
Så brukes det gjerne såkalt velmente argumenter for å ikke sette dem opp. "De må da slippe å stå i kiosken stakkars." "De har så mange unger og gammel bil stakkars. De må få slippe å kjøre."
Kleint, men det skjer.

Heldigvis har en del lag og foreninger blitt skjerpet, men at noen blir satt opp til ikke-dugnad basert på fordommer er jeg sikker på forekommer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 08:17   #227
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.522
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Hvor mange foreldremøter er nødvendig for at ungen skal bli konfirmert? Her har de jo allerede hatt ett. Pluss invitert til et "unødvendig kosetreff" i tillegg. Jeg hadde lurt på det, jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 08:23   #228
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor mange foreldremøter er nødvendig for at ungen skal bli konfirmert? Her har de jo allerede hatt ett. Pluss invitert til et "unødvendig kosetreff" i tillegg. Jeg hadde lurt på det, jeg.

For at ungen skal bli konfirmert trenger ikke foreldre møte på noe som helst. Ungen blir konfirmert om foreldre møter opp eller ei.
Hvor mye man blir invitert til varierer nok veldig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:00   #229
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.595
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Er det bare meg eller er det mye dissing av kvinner i denne tråden? Det er litt kult å passe inn med menn, mens å trives med kvinner er litt "på kanten". Jeg har selv lenge trodd jeg trivdes best blandt menn. Til jeg ble med i et kvinnenettverk med kvinner på samme jordklode som meg. Da oppdaget jeg at det slettes ikke handler om kjønn men om fagfelt og livssituasjon. Jeg trives mao med alle jeg, så lenge vi har noen felles knagger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:07   #230
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Eg syns det er omvendt, Floksa. Eg føler at dei fleste i tråden syns det er heilt ok å vere med damer og at eg er fordomsfull som meiner noko anna. Men kanskje eg berre har den følelsen fordi det er eg som er under angrep.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:09   #231
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Du skjønte vel at eg tulla?

Når du følger opp med "den typen som abonnerer på Fett" er det virkelig ikke godt å vite hva du gjør. Jeez.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:11   #232
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det bare meg eller er det mye dissing av kvinner i denne tråden? Det er litt kult å passe inn med menn, mens å trives med kvinner er litt "på kanten". Jeg har selv lenge trodd jeg trivdes best blandt menn. Til jeg ble med i et kvinnenettverk med kvinner på samme jordklode som meg. Da oppdaget jeg at det slettes ikke handler om kjønn men om fagfelt og livssituasjon. Jeg trives mao med alle jeg, så lenge vi har noen felles knagger.

Helt enig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:26   #233
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

For min del handler det ikke om å disse kvinner, (har vel heller ikke gjort det i særlig stor grad, tror jeg) jeg har flere jentevenner enn guttevenner og er mer sammen med kvinner enn menn på fritiden. Grunnen til at jeg skrev at jeg var glad ingen i min foreldregruppe har tatt initiativ til en slik mammakveld, er at jeg har litt fordommer mot type kvinner (og menn for den del) som synes slike arrangementer en en strålende ide. De jeg kjenner RL som brenner for sånt, er ofte ikke den type mennesker jeg har så mye til felles med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:29   #234
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg syns det er omvendt, Floksa. Eg føler at dei fleste i tråden syns det er heilt ok å vere med damer og at eg er fordomsfull som meiner noko anna. Men kanskje eg berre har den følelsen fordi det er eg som er under angrep.

Jeg synes du har utrolig lange tær og veldig korte antenner når du mener deg angrepet og ikke evner å se din egen fordomsfullhet i denne tråden. Når du hevder at andre kvinner bare er opptatt av kjedelige ting som strikking og sminke, for så å hevde at feministene du kjenner leser Fett og mener at all elendighet i verden skyldes menn, er du virkelig utrolig unyansert og slik utløser ofte reaksjoner hos dem man diskuterer med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:31   #235
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Uttalelsen var eit forsøk på harsellering om ei myte om rødstrømper/feministar som eg sjølvsagt veit at ikkje er sann.
Eg annser meg sjølv som relativt rødstrømpete, og et hatar ikkje menn.

Det finns sjølvutnevnte feministar som virkelig hatar menn, men dei er ei veldig lita og marginal gruppe. Og så har du ei bittelitt større gruppe, men framleis sikkert lita, som mislikar menn på generalt grunnlag uten å hate dei. Og der har du mine to kollegaer. Og eg veit jo også at dei sannsynligvis ikkje er representative for alle damer som abonnerer på Fett. Sidekommentaren om Fett var berre for å illustrere at dei er litt meir dedikerte feministar/rødstrømper enn sånne som meg som steilar av kjønnsdelete arrangement og kjempar beinhardt for pappapermisjon og mot reservasjonsrett for legar, men droppar 8.mars tog.
Og viss det er sånne som dei som er ekte feministar vil eg ikkje kalle meg feminist. Då er det noko anna eg er.

Eg er einig med desse to kollegaane mine i veldig mange saker, men ikkje alt. Spesielt ikkje den generelle oppfatninga dei har av menn. Då denne saka om reservasjonsretten først dukke opp i media var den eine kollegaen min veldig snar med å hevde at det garantert var mannlige fastlegar som ville ha reservasjonsrett. Ho hadde veldig vanskelig for å tru at det eksisterte kvinnelige legar som var for reservasjonsrett og i såfall var det fordi dei var blitt manipulert av ein mann. Etterkvart viste det seg jo at hennas eigen kvinnelige fastlege var ein av dei som stod fram i media og kjempa for reservasjonsrett. Då blei det merkelig stille frå feministen. Eg sa rett ut at viss eg var ho ville eg bytta fastlege på flekken. Ho har endå ikkje gjort det. Eg sa opp abonnementet på BT på flekken etter ein leder-artikkel som viste tydelig kva for ei side den avisa stod på. Har ikkje gjenopptatt abonnementet sjølv om det irriterar meg litt å ikkje ha avisa på trappa i helgene. Men eg les det som er gratis på bt.no, så heilt prinsippfast er ikkje eg heller.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:33   #236
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg er veldig glad for at det er tradisjon for foreldrekveld og ikke mammakveld på vår skole. Fordi foreldrene inkluderes og ikke mammaene, er det hipp som happ om jeg har mammaen eller pappaen til Marie, Emilie eller Emma på mobilen. Jeg har kontakt med den av foreldrene jeg kommuniserer best med, og når jeg gjør en kjapp opptelling, så ser jeg at det faktisk er 50/50 mammaer og pappaer der. Hos oss er det også omtrent likt fordelt av mammaer og pappaer på foreldremøter og blant FAU/trinnkontakter.

Min største motforestilling mot mammatreff er at det bidrar til å sementere mammas rolle som den fremste kontaktperson og ansvarstager i skolesammenheng.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:35   #237
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det bare meg eller er det mye dissing av kvinner i denne tråden? Det er litt kult å passe inn med menn, mens å trives med kvinner er litt "på kanten". Jeg har selv lenge trodd jeg trivdes best blandt menn. Til jeg ble med i et kvinnenettverk med kvinner på samme jordklode som meg. Da oppdaget jeg at det slettes ikke handler om kjønn men om fagfelt og livssituasjon. Jeg trives mao med alle jeg, så lenge vi har noen felles knagger.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:45   #238
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes du har utrolig lange tær og veldig korte antenner når du mener deg angrepet og ikke evner å se din egen fordomsfullhet i denne tråden. Når du hevder at andre kvinner bare er opptatt av kjedelige ting som strikking og sminke, for så å hevde at feministene du kjenner leser Fett og mener at all elendighet i verden skyldes menn, er du virkelig utrolig unyansert og slik utløser ofte reaksjoner hos dem man diskuterer med.

Hage er ikkje kjedelig for dei som likar hage og fotball er ikkje kjedelig for dei som likar det. Ein er absolutt ikkje kjedelig sjølv om ein har interesser som eg ikkje har! Men det blir kjedelig og uinteressant for meg å delta i diskusjonen når temaet ikkje interesserer meg. Det er nok mange som syns at eg er fryktelig kjedelig å høyre på også. Det betyr ikkje at eg faktisk er kjedelig.

Denne tråden er eigentleg berre ein bekreftelse for meg på at eg ikkje passar inn med kvinner. Kvinner forstår meg ikkje, eg forstår ikkje dei. Dei vrir og vender på alt eg seier og gir orda ei anna meining enn det var tenkt. Vi snakkar rett og slett berre forbi kvarandre. Og sånn har det alltid vore for meg. Før eg begynte på skulen var eg kun med guttar. Kanskje det er derfor eg aldri heilt har klart å finne ut av dei sosiale kodane blant jenter.

Men såvidt eg kan sjå er det jo berre meg som snakkar negativt om kvinner i denne tråden, så at tråden inneholder mykje dissing av kvinner meiner eg fortsatt er feil. Dei fleste er jo tross alt på den andre sida.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:51   #239
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg har da lest om flere på FP som føler de har mer å snakke med menn om, kanskje ikke i denne tråden, men i andre. For meg er begge deler like rart. Jeg liker å snakke med mennesker med samme interesser, samme humor osv, og etter min mening har dette lite og ingenting med kjønn å gjøre. De damene jeg omgås på fritiden er stort sett mennesker jeg kan snakke om mye interessant med, men jeg faller ut om noen begynner å snakke om kleshaugen sin eller sånne stripete vaser. Menn treffer jeg som regel bare på jobb og når jeg er sammen med mannen min, og blant de jeg treffer er det også noen som er interessante samtalepartnere og noen som ikke er det. Jeg hater bil og fotball, uavhengig av om det er menn eller kvinner som snakker om det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 10:03   #240
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

For meg handlar det heller ikkje berre om det er kjedelig eller ikkje. Det handlar om korleis kvinner får meg til å føle meg. Saman med berre kvinner føler eg meg ofte mindreverdig og utrilstrekkelig. Ei grå mus som har ingenting å bidra med. I blanda lag og blant menn føler eg meg meir likeverdig.
Her inne har eg funne kvinner som ikkje gir meg den samme følelsen. Kvinner som eg føler lignar litt meir på meg. Men det er også mange av den andre sorten, og i denne tråden er det kanskje dei som har vore mest aktive. Så akkurat no sitt eg faktisk litt med den følelsen eg pleier å ha på reine kvinnearrangement. Men eg er sjølvsagt klar over at veldig mykje av årsaka til det ligg i meg sjølv og mi tolkning av det som blir sagt.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no