Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Det hoper seg opp med rene klær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-13, 20:39   #221
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Men de bakteriene og barnemarkeggene dere snakker om på klærne, ligger ikke de i sofaen og venter til neste gang du setter deg?

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 20:46   #222
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Hos oss får man ikke sitte uten undertøy i sofaen, så det ville forbause meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:01   #223
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hos oss får man ikke sitte uten undertøy i sofaen, så det ville forbause meg.

Det var det da ingen som snakket om. Det var snakk om at alle klærne måtte vaskes på minst 60grader for å bli kvitt bakterier og barnemarkegg.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:04   #224
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Det var det da ingen som snakket om. Det var snakk om at alle klærne måtte vaskes på minst 60grader for å bli kvitt bakterier og barnemarkegg.

Hvem? Ikke jeg. Tvert i mot sier jeg at alt IKKE trenger å vaskes på 60, men at jeg foretrekker at undertøy og håndklær og skittent barnetøy og surt treningstøy går på over 40. Jeg har til og med spesifisert at det utgjør omtrent halvparten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:11   #225
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvem? Ikke jeg. Tvert i mot sier jeg at alt IKKE trenger å vaskes på 60, men at jeg foretrekker at undertøy og håndklær og skittent barnetøy og surt treningstøy går på over 40. Jeg har til og med spesifisert at det utgjør omtrent halvparten.

Da er vi enige vi

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:39   #226
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.521
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Sitat:

  1. Skyld klær med spytt, oppkast eller avføring godt før vask

Hæ?! Skylle klær med spytt? Blir de renere av det da?






-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:41   #227
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Lukt i klær kan man forresten bekjempe på flere måter enn bare høy temperatur.

For mye vaskemiddel kan være en kilde til lukt, og spesielt om man bruker flytende som vel de fleste gjør nå for tida? Mindre dose vaskemiddel (jeg bruker halv i forhold til det som står på pakken) og ekstra skylling med kaldt vann kan dermed hjelpe både forebyggende og for å bli kvitt lukt, spesielt i håndklær og andre tykke tunge tekstiler som trekker mye vann. Noen vaskemaskiner er litt for flinke til å spare på vannet. Velg et program med ekstra høy vannstand eller kjør kald skylling etter at programmet er ferdig. Vær også forsiktig med skyllemiddel.

Som flere andre har nevnt er det heller ikke heldig at klærne blir liggende når maskinen er ferdigvasket. Jo lengre tøyet er fuktig jo større sjanse får bakterier til å gro, og en blir til mange på ganske kort tid. Opp på snora eller inni tørketrommelen med en gang. Tørk også klær før de vaskes dersom de er fuktige og ikke skal vaskes med en gang. Bakterier trives ikke der det er tørt.

Også er det noen tekstiler som er håpløse. Spesielt en del syntetiske synes jeg. Og setter det seg først lukt så blir man av og til ikke kvitt den. Les på lappen og la være å kjøpe de klær i de stoffene der du plages med lukt.

Forøvrig er det lurt å vaske på 30 i stede for 40. Det er omtrent ikke forskjell på hvor mange bakterier disse temperaturene tar (her er det vaskemiddelet og det mekaniske arbeidet til maskinen som gjør jobben uansett), så det er bare sløsing med strøm.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 21:46   #228
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Sender dere kidza avgårde med skrukkete klær? :skingrestemme:

Jeg stryker fint lite altså. Men selv en olabukse blir ekstremt krøllete om den ligger i en haug og ikke legges sammen.

for det første går mine stort sett aldri i olabukse, det er stivt og dumme greier, de har myke klær. De går i bhg. Jeg og mannen bruker dongri, men ikke søren om de vurderes strøket eller "brettet skikkelig med en gang tørket" av den grunn. Vi tar dem jo på oss, går, setter oss i bilen, og buksen er ikke synlig mer eller mindre krøllet innen vi kommer frem til jobb uansett?

mao, ja, unga går i klær som ikke er brettet, og det gjør jeg også. Mye tas rett fra snora, og ullbuksene til ungene kan umulig bli skrukkete om du så stapper den nedi en bitteliten pose, vridd...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:23   #229
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Her lager jeg en tråd om klesbretting og ender opp med å sitte med tvangstanker angående temperaturen på vaskene.

BTW klærne er brettet, det tok mye kortere tid enn jeg hadde trodd.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:26   #230
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Pøsj. Vask sjeldnere, på 60, så slipper du å brette så mye.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 00:58   #231
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Inspirert av denne tråden brettet jeg to digre ikeaposer (med topp!) i går - foran tv-en!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 06:55   #232
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Først, jeg har ikke lest hele tråden.

Jeg sliter med å få mørk vask luktfri på 40 grader, spesielt om vaska ligger i maskinen noen timer etter vask. Noen som vet hvorfor?

Da vi er seks personer i husstanden vasker jeg stort sett bare lys og mørk vask. På enten 40 eller 60 grader. Håndklær og sengetøy tar jeg alltid på 90 grader, for å få "renset" maskinen. Dyre klær vasker jeg nøyere (med tanke på grader og sånt), hverdagsklær sjekker jeg aldri vaskeanvisningen på.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 07:39   #233
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.594
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

JEg ser at jeg har uttrykt meg klønete.

Bekymringsfulle mengder av farlige baterier i klær?!?

Dere er sprø som knekkebrød alle sammen!


Og jeg skulle gjerne sett tallmateriale som viser hvor mange som dør i Norge, hvert år, på grunn av sykdommer de har fått gjennom klær........

(at man gjør ekstra tiltak når omgangssyke herjer er, noe annet)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:56   #234
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.721
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Først, jeg har ikke lest hele tråden.

Jeg sliter med å få mørk vask luktfri på 40 grader, spesielt om vaska ligger i maskinen noen timer etter vask. Noen som vet hvorfor?

Da vi er seks personer i husstanden vasker jeg stort sett bare lys og mørk vask. På enten 40 eller 60 grader. Håndklær og sengetøy tar jeg alltid på 90 grader, for å få "renset" maskinen. Dyre klær vasker jeg nøyere (med tanke på grader og sånt), hverdagsklær sjekker jeg aldri vaskeanvisningen på.

Når mørke klær lukter kan det visst komme av fargestoffet som er brukt, uten at jeg har andre kilder enn "hørt det av noen".

Har du prøvd eddik som skyllemiddel?

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:08   #235
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

JEg ser at jeg har uttrykt meg klønete.

Bekymringsfulle mengder av farlige baterier i klær?!?

Dere er sprø som knekkebrød alle sammen!


Og jeg skulle gjerne sett tallmateriale som viser hvor mange som dør i Norge, hvert år, på grunn av sykdommer de har fått gjennom klær........

(at man gjør ekstra tiltak når omgangssyke herjer er, noe annet)

Kanskje lese litt bedre, Floksa?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:09   #236
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

JEg ser at jeg har uttrykt meg klønete.

Bekymringsfulle mengder av farlige baterier i klær?!?

Dere er sprø som knekkebrød alle sammen!


Og jeg skulle gjerne sett tallmateriale som viser hvor mange som dør i Norge, hvert år, på grunn av sykdommer de har fått gjennom klær........

(at man gjør ekstra tiltak når omgangssyke herjer er, noe annet)

Jeg lurer på hvilken stråmann du turnerer nå? Er det noen som snakker om bekymring hverken her eller der? Er man virkelig sprø hvis man ønsker å vaske undertøy på grader som dreper avføringsbakterier og (ÆSJÆSJÆSJ) barnemarkegg, eller unngå lukt i treningstøy?

Foreløpig har jeg stort sett synes denne tråden har vært underholdende, mest fordi jeg opplever at noen blir forbausende eksaltert over at andre synes de må vaske på høyere temperaturer enn de selv gjør, men denne typen kommentarer gjør meg heller litt muggen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:12   #237
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Foreløpig har jeg stort sett synes denne tråden har vært underholdende, mest fordi jeg opplever at noen blir forbausende eksaltert over at andre synes de må vaske på høyere temperaturer enn de selv gjør, men denne typen kommentarer gjør meg heller litt muggen.

Ja, men litt morsomt er det jo om Floksa virkelig, på ordentlig, tror det er dødsangst som får folk til å vaske undertøyet på 60.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:14   #238
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, men litt morsomt er det jo om Floksa virkelig, på ordentlig, tror det er dødsangst som får folk til å vaske undertøyet på 60.

Jojo.

Jeg er egentlig overrasket over at en tråd der jeg som vanlig skrøt over hvor sjuskete jeg er og ikke deler vasken i 44 forskjellige kategorier, endte opp med at jeg beskyldes for hygienehysteri.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:16   #239
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Først, jeg har ikke lest hele tråden.

Jeg sliter med å få mørk vask luktfri på 40 grader, spesielt om vaska ligger i maskinen noen timer etter vask. Noen som vet hvorfor?

Da vi er seks personer i husstanden vasker jeg stort sett bare lys og mørk vask. På enten 40 eller 60 grader. Håndklær og sengetøy tar jeg alltid på 90 grader, for å få "renset" maskinen. Dyre klær vasker jeg nøyere (med tanke på grader og sånt), hverdagsklær sjekker jeg aldri vaskeanvisningen på.

Dette spurte jeg om tidligere i tråden (det ble visst oversett av de småkranglete ).

Du er ikke den eneste som opplever dette. Dette skjer spesielt når jeg lufttørker.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:16   #240
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no