Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 20:34   #221
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Mitt første strikkeprosjekt: Kjekkasgenser fra Pickles.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 23-09-10, 21:50   #222
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker denne i grå til nabohunden

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 24-09-10, 21:04   #223
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.335
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

1/4 ferdig med sjalet mitt (bilde tatt en uke siden), nå har jeg kommet nesten dobbelt så langt

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 24-09-10, 21:58   #224
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.628
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har flere prosjekter på gang - som vanlig.
Skjerf med hullmønster i tynntynn merino, pulsvarmere med perler, ullbukse til Lille Ville, og en rosa utgave av denne:

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 18:58   #225
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Vips ble jeg usikker.... rett før jeg er på vei til å kjøpe garn til den kjøredressen, som jeg tenkte lillejenta trenger i bilen og vogna... Sitter og tenker at Knerten trenger en litt tykk og god ulldress til vinteren (vi kjører "ull under ull under vindtett tynn dress"-konseptet som vinterbekledning, han har ullundertøy og tynne ulldresser, men trenger en tykk en til de kalde dagene, "sånn som erstatning for "Tante Turid-dressen" forklarer jeg mannen. Og trekker den nevnte dress frem fra skuffen med ulltøy som av uviss grunn altså er i stua (det var praktisk i vinter når jeg kledde på gutten i sofaen, men i sommer kunne det vært pakket bort...) Dette er en deilig, god ulldress min tante strikket til Knerten når han ble født. Den er nok noe stor til nyfødt, men har en grei løsning med at den skal brettes opp i armer og ben, noe som brettes ned etterpå, så han brukte den både sin første og sin andre vinter, og jeg tror at selv om den er stor, så kan den brettes litt mer opp, og ligger bølget over magen.... så trenger ikke lillesøster en slik kjørepose i det hele tatt....hun kommer til å bruke denne dressen i bilen og i vogna...

Men da melder det neste seg... jeg strikket hjemreiseklærene til Knerten, og jeg føler, hormonell som jeg er, at jeg ikke vil at hjemreiseklærene til Mikro skal være dressen hennes storebror fikk av min tante når han ble født... Jeg vil strikke hjemreiseklærene hennes. Men hun trenger ikke to tykke dresser/pose, så da lurer jeg på et mer typisk hentesett?

Men derved lurer jeg på hvor kaldt det er i slutten av februar neste år, de toplussgradene vi pleier å ha, eller de 20 minus vi hadde i år? Buksa Knerten hadde kan brukes igjen, med strømpebukse under, i ordinær vinter, i 20 minus krever det et lag utenpå. (og teppe i bilen selvsagt, uansett) Han hadde en omslagsbody, men den er blå, og ikke passende hjemreiseklær for ei jente, strikke ny body? Eller jakke? Eller helt sett? Hva kommer til å bli brukt mer enn den ene dagen?

Ja, det er 5 mnd til termin, men hodet jobber overtid...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:41   #226
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg ville ha strikket bukse, jakke, lue, votter og sokker til henne,
bilstolen hjem er ofte varm og lun, og har du i tillegg teppe på toppen, tenker jeg at du har god dekning i bergensvinteren

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:44   #227
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er bare vagt usikker på hvor varm den er, det er nemlig teoretisk mulig, om ikke rett og slett sannsynlig, at vi reiser hjem i taxi, lillejenta og jeg... ettersom min mann nå, 5 mnd før termin, har traffikalt grunnkurs og to private kjøretimer med meg, begge deler stammer fra da jeg gikk gravid sist... han har seriøse planer om å ta lappen, men det hadde han da også...

Og sist medførte det at vi bestilte taxi med babystol, hvilket ikke nødvendigvis er det samme som egen bil med bilstolen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:47   #228
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

LilleHvit kjørte taxi hjem to døgn gammel, 2. januar og det gikk veldig fint uten for mye stæsj.
Jeg måtte i tillegg bære henne opp 80 trappetrinn, i snøværet

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:48   #229
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det går unna med denne gaven, så jeg skal nok bli ferdig i god tid før 29. oktober. Etter to dager ser den slik ut (litt feil farge på bildet, den riktige fargen ser du over):


Nå må jeg bare ut og kjøpe strømpepinner til ermene. Tror jeg må skynde meg å bestille garn til en til meg selv også, for denne var gøy å strikke!

Jeg får mer og mer lyst til å strikke denne til søsteren min til jul, evt. bursdag i november. Men garnet var så dyrt at jeg vegrer meg litt, jeg er i utgangspunktet ikke så glad i tykkere garntyper og er noe redd for at jeg ikke liker å strikke med det. Men kanskje jeg skal ta sjansen...

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:52   #230
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg tenker på denne, i en mer kjønnsnøytral farge da, til Knerten. I dobbel fabel burde den vel være passe varm til å brukes med ullundertøy under, og høstdress fra reima i vinter?


Til lillesøster tenker jeg muligens noe i retning av denne:

Men en annen lue, den der så litt "sommerlig" ut, og som du sier, både sokker og votter må hun ha.

Slett ikke sikkert det blir rosa, men jeg likte den sparkebuksa, den så god ut.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:54   #231
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

LilleHvit kjørte taxi hjem to døgn gammel, 2. januar og det gikk veldig fint uten for mye stæsj.
Jeg måtte i tillegg bære henne opp 80 trappetrinn, i snøværet

Vi kan i det minste få taxien til å stoppe utenfor døren, tre trappetrinn og rett inn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 19:58   #232
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Den buksa har jeg strikka i sommer:


Veldig fin, og kjekk å strikke, men jeg tror jeg strikka litt stramt, så den ble ikke så fleksibel rundt bleien igrunn...

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 25-09-10, 20:20   #233
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Trenger den fleksibel rundt bleia (vi har jo tøybleier) så da må jeg enten endre litt på den, eller i alle fall strikke løsere. Eller muligens finne en annen...

Men den er jo fin da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 26-09-10, 12:00   #234
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Strikker sokker til en venninnes bursdag. Har valgt plomme, ikke rosa.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 27-09-10, 11:12   #235
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er ferdig med jakke til meg selv i islandsk garn (yeah, så enkelt det er å ta bilde av seg selv - og fikk det ikke til mindre ):


Så har jeg også strikket en rosa Klukkakjole til mellomsøster, har igjenn litt montering og småplukk før den er ferdig, så bilde kommer senere.

I dag har jeg startet på nok en genser til meg selv, etter inspirasjon fra Mjau:

Med disse fargene:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 27-09-10, 11:14   #236
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Her er mitt neste prosjekt:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 27-09-10, 22:20   #237
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.880
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Her er mitt neste prosjekt:

hehe, de der var utrolig kule!!!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 08:50   #238
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er etter to uker på ferie godt og vel ferdig med over 80 ruter til lappeteppet mitt, nå gjenstår bare monteringen! Men jeg hadde ikke med meg monteringsgarn til syden, så da satte jeg fingrene i en hvit hekleduk som jeg fikk tak i garn og mønster til der jeg var ...blir spennende; føler meg med ett som "en gammal kjerring" som sitter i godstolen og hekler finduk!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 09:17   #239
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Her er mitt neste prosjekt:

Stilig. De konkurrerer nesten med monsterbuksene som mamma strikket til guttene.

Jeg har akkurat begynt på baggy-lue. Lilla og stilig, til meg selv. Det er første gang på lenge, og jeg har faktisk tenkt å fullføre fordi jeg trenger ei fin og god lue.

__________________

tink er ikke aktiv  
Gammel 28-09-10, 18:40   #240
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er ferdig med kjolen min, og gal som jeg tydeligvis er har jeg lagt opp til en til. Still Light denne gangen.

Men her er kjolen. :skryter hemningsløst:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no