Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-13, 21:31   #221
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Hva julematen angår, så er det sånn halvviktig for meg. Jeg er vant til ribbe på julaften, og det er (heldigvis) svigerfamilien også. Jeg er forsåvidt også vant med kalkun, men da i tillegg til ribba, ikke istedenfor, men jeg kunne nok fortsatt ha fått "julemiddagfølelsen" av kalkun også. Pinnekjøtt tror jeg kanskje ikke at jeg hadde fått julemiddagfølelse av alene, men hvis det var medisterkaker osv. ved siden av, så hadde nok det gått også.
Fisk i noen form hadde jeg ikke klart på julaften (eller noen annen dag for den saks skyld). Hos farfar var det alltid lutefisk-jul, men da alltid med medisterkaker, pølser og masse tilbehør ved siden av, og stort sett også ribbe til de av oss som ikke var fiskespisere.

Så jeg er forsåvidt vant til at der blir servert flere ting på julaften, men også at det bare er ribbe.
Foreløpig så har det ikke vært aktuelt å feire jul hjemme hos oss, vi er alltid borte på julaften, og siden jeg er fullstendig fortapt på kjøkkenet så kan vi godt fortsette med det resten av livet hvis det er opp til meg!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:23   #222
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Ja, jeg har begynt å planlegge julen. En julegave er allerede kjøpt inn (forkle fra Frøydis).

Og så er jeg i gang med å skrive ned mulige gaver til familiemedlemmer når jeg plutselig kommer på noe, ellers glemmer jeg det bare igjen og ønskelister for barna. Særlig de to minste er sånn "åååå, kan jeg få xx og yy?". Du kan ønske deg det til jul, svarer jeg da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:24   #223
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mannen kom utrolig nok med et par ønsker til jul. Det må være historisk eller noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:29   #224
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har nå kjøpt strikkemønstre til fire par votter som skal bli julegaver. Jeg kan ikke strikke fire par votter med innviklet mønster mellom 1. og 10. desember, så disse må jeg starte på i høstferien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:58   #225
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har booket inn feriedager og slikt for desember/julen i dag.
Det bekymrer meg litt at jeg skal på jentetur til Oslo 13.-15. desember. (Depeche Mode-konsert! ) Det er en typisk "fikse til jul"-helg.

Men det blir vel jul likevel, får man tro.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:45   #226
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt KK jul! Det føltes helt, helt feil. Og siden jeg likevel var i butikken, ble det både Stratos (den lå nesten helt oppå kassa, for søren!) og skolebolle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:07   #227
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt KK jul! :

Er bladet verdt pengene?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:23   #228
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg sitter på kontoret og hører på julesanger.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:28   #229
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.971
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Dere er gale. :runforthehills:

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:34   #230
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

OK. Kirsebær, du er verre enn meg. Jeg hører ikke på julemusikk før 1.12. Jeg vil nyte det den måneden.

KK Jul pleier egentlig ikke å være verd det, i hvert fall ikke for meg som stort sett er ute etter strikke- og bakeoppskrifter. Det er mer et interiørblad med pyntetips og sånn. Og siden jeg ikke driver med ustrakt pynting, så blir det mest å se på fine bilder for stemningens skyld. Familiens juleblad er det jeg pleier å like best. Masse oppskrifter.

Jeg har en stor kasse på loftet med gamle juleblader. Jeg finner den frem sånn ca midt i november og nikoser meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 12:42   #231
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg driver ikke med så mye julesaker jeg heller, jeg bare føler.
Jeg føler jul. Tydeligvis fra nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:05   #232
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Er bladet verdt pengene?

Jeg har ikke åpnet det ennå. Det føles feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:29   #233
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Dere gale, gale kvinner som har fått meg til å begynne underbevisst juleplanlegging ig akkurat spurte mannen hvor vi skal feire jul.

Jeg lager pinnekjøtt og kalkun til julemiddagen når vi feirer her hjemme. Jeg er vokst opp med ribbe, men liker pinnekjøtt best og begynte å lage det til jul da mannen fikk seg en svigersønn fra Vestlandet. Mannen og barna hans vil helst ha kalkun, så da lager jeg det.

Men dere som har partnere med andre julemattradisjoner enn dere selv har, hvem bestemmer hva som blir familiens julemattradisjoner? Den med sterkest vilje og som er best til å sette ned foten? Den det er viktigst for? Den som lager maten? En ting er å ikke la potensielle svigerbarn bestemme, men ektefeller har vel litt stemmerett?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:32   #234
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.741
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Cluet er selvsagt å finne seg en med samme mattradisjon

Sier hun som har svigerforeldrene på Toten. Men som pinnekjøttspisende østlandsbeboere, ettersom de opprinnelig er vestlendinger

Jeg er absolutt igang med de mentale juleforberedelsene, og gleder meg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:41   #235
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Morsomt at det er flere som er tidlig ute. Jeg har handlet inn gaver og det er bare unger som får gave hos oss i år og for å si det sånn så er det mange som får lommelykt og batteri fra claes olson.

Ellers så fant jeg ut i fjor at vi ikke kan ha middagen så seint som klokken 17 som vi pleier. Toåringen rakk ikke å åpne gavene sine, leke med dem eller langt mindre å kose seg med dessert før hun var utslitt og måtte legge seg. Så det gjør vi ikke igjen. Middagen blir sikker i halv fire tida. Hva gjør dere andre?

Jeg tenker det kunne vært fint å være ferdig med julegavene i god tid før barnetv så vi kan kose oss med den siste episoden med julekalenderen. Noen som vet hva NRK sender i år?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:53   #236
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg fikk handla en julepresang til igår på ebay; søker på det som har fri frakt. Rimelig å få gjort det slik i god tid; elsker å glede men når lommeboka er slunken må man heller investere i tid for å finne det rette til en pris en klarer. Koselig da faktisk, å lete rundt og tenke hva den og den kunne like.

Ifjor hadde vi julaften her med min bror(foreldrene mine ble forhindret, de skulle ha vært her de også). Hadde middag ca 17.00 og presanger rett etterpå. Da var de 2,5 år. Tenkte vi skulle se de litt an, la de få iallfall en time ekstra om det gikk fint. Det gikk det ikke: 19.10 så ville ikke Snuppa ha flere presanger, hun strigråt og ville bare en ting, nemlig å legge seg. De fikk åpne resten dagen etter, en pakke nå og en pakke da utover dagen så de fikk virkelig god tid til å kose seg med de.

I år skal vi være hele min familie hjemme hos mine foreldre. Aner ikke hvordan vi skal gjøre det da. Tanken er kanskje at vi kan strekke oss til 20 dersom ungene synes det er ok, men vi stresser ikke med det. Med det mener jeg at ungenes behov går foran; er de klare for senga før så får de selvsagt legge seg og ta resten dagen etter.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:55   #237
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.658
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Faktisk kjøpt tre gaver idag. Det var femti prosent på mange fine PoP-klær så kjøpte gaver til tantebarn. Da ble det skikkelig fine gaver til ikke så mye penger. Vi har en litt trang høst så det passer fint.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:05   #238
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg fikk handla en julepresang til igår på ebay; søker på det som har fri frakt. Rimelig å få gjort det slik i god tid; elsker å glede men når lommeboka er slunken må man heller investere i tid for å finne det rette til en pris en klarer. Koselig da faktisk, å lete rundt og tenke hva den og den kunne like.

Ifjor hadde vi julaften her med min bror(foreldrene mine ble forhindret, de skulle ha vært her de også). Hadde middag ca 17.00 og presanger rett etterpå. Da var de 2,5 år. Tenkte vi skulle se de litt an, la de få iallfall en time ekstra om det gikk fint. Det gikk det ikke: 19.10 så ville ikke Snuppa ha flere presanger, hun strigråt og ville bare en ting, nemlig å legge seg. De fikk åpne resten dagen etter, en pakke nå og en pakke da utover dagen så de fikk virkelig god tid til å kose seg med de.

I år skal vi være hele min familie hjemme hos mine foreldre. Aner ikke hvordan vi skal gjøre det da. Tanken er kanskje at vi kan strekke oss til 20 dersom ungene synes det er ok, men vi stresser ikke med det. Med det mener jeg at ungenes behov går foran; er de klare for senga før så får de selvsagt legge seg og ta resten dagen etter.

Ja vi tok også resten dagen etterpå og det ble fint det, men vi feirer hjemme å kan sette premissene selv og jeg tenker at dagen kanskje kan være lagt opp etter barna. Det er jo fint å få åpne gaver, leke og spise dessert på julaften. De venter jo hele desember på dette øyeblikket. Min mor syns jeg er riv ruskende gal og mener det ikke finnes noen andre måter å gjøre det på enn å sette seg til bords akkurat i det sølvguttene synger julen inn klokken fem. Hun feirer sammen med oss og er litt bestyrtet over mine planer.

Det er jo lange tradisjoner og det stikker litt å endre på dem, men på en annen side, ungene er ikke små for bestandig.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:09   #239
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.741
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mine er jo nesten 5,5 og 3 til jul, og klarer pr nå utmerket å holde til åtte i alle fall, jeg tipper de vir legging/sovetid litt i jula, sånn at sikkert 20-20.30 blir helt vanlig leggetid.

Vi serverer nok maten klokka fem, men dveler ikke lenger ved bordet enn nødvendig, tar ikke utenkelig desserten heller som kaffemat litt senere på kvelden. Kommer til å prioritere ungene, juletreet og nissen og deres gaver. I fjor tror jeg også at de holdt ut så lenge de fikk gaver, vi rett og slett prioriterer slik at de voksne får sine gaver senere, gjerne etter at de minste er i seng, ved behov.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:12   #240
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har forresten bestilt meg mine første helt egne julegardiner.

Til stua:


Til kjøkkenet:


Også har jeg planer om å kjøpe masse lyslenker til å ha inne. Jeg kjøpte en i fjor med lys i forskjellige farger som jeg hadde i vinduet og i år vil jeg ha en i trappegelenderet også. Ute på verandaen har vi også lys langs gelenderet, også håper jeg de får inn en sånn nisse som lyser og vinker som jeg så på europris i fjor.

En sånn:

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 05-10-13 kl 19:17.
Meissa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no