Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 18:16   #221
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pensjonistsyndromet, vet du. Hvis du ikke vet det, kan du søke det opp på SM og NM.

Jeg er mer a'la overgangsalderen, tror jeg. Distre og humørsyk. Men jeg er nok på vei mot surrete.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:49   #222
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva ER dette med at fok synes det er så dumt med gutter? Jeg ville IKKE blitt lei meg over gutter. Hva skulle man bli lei seg for? At man får barn som ikke går i kjole?

Jeg er kjempeglad for gutt, selv om jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet ønsket meg jente da jeg fant ut at jeg var gravid.
Tror det er mye sånn at når mammaer er ute med guttene sine kommenteres det at de ikke er jenter. Mens når fedrene er ute og går, da går kommentarene ofte på at det er så stas med gutter. Sånn er det i hvert fall her i gården. Har også et inntrykk av at det virker omvendt også; når far er ute og triller med jentebaby går kommentarene veldig mye i at det er vel slitsomt med all den rosa tyllen og at de burde grue seg til vesla blir tenåring, hun er ikke like søt lenger da.
Og jeg kan jo skjønne det. Det er ikke noe stas å trille rundt med et kjønn som ikke matcher.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:36   #223
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva ER dette med at fok synes det er så dumt med gutter? Jeg ville IKKE blitt lei meg over gutter. Hva skulle man bli lei seg for? At man får barn som ikke går i kjole?

Nei vet du, akkurat DET har jeg også lurt veldig mye på! For jeg har hørt veldig mange som sier at når de har gutten, så får de høre "dere ønsker dere vel jenta nå?", men når man har en jente, så er det veldig få som lurer på om man ønsker seg en gutt neste gang. Jeg forstår det overhode ikke. Jeg har en av hver, og synes det er kjekt, men hadde jeg hatt to av samme sort så hadde jeg kun fått nr tre om jeg ønsket meg et barn til, ikke motivert ut fra håpet om at det skulle bli det motsatte av det jeg hadde fra før.

Vi hadde jo også anledning til å ytre ønske om kjønn (det kan man jo ikke gjøre når man lager dem selv), men gjorde det ikke. Årsaken til det var at vi ønsket oss barn, ikke en gutt eller jente. Dessuten synes jeg det ville være veldig dumt at det i papirene til vårt neste barn ville stå at vi ønsket oss feks en gutt. Hva da om det ble en jente? Skulle hun da, i tillegg til alle andre ting hun kanskje ville lure på, gå rundt og lure på om vi var skuffet fordi hun hadde feil kjønn? Men nå snakker jeg meg bort fra det jeg kommenterte...

Forøvrig har vi noen venner som har tre gutter og en jente. De har fremdeles to barn som elsker å gå i kjole .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:40   #224
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nei vet du, akkurat DET har jeg også lurt veldig mye på! For jeg har hørt veldig mange som sier at når de har gutten, så får de høre "dere ønsker dere vel jenta nå?", men når man har en jente, så er det veldig få som lurer på om man ønsker seg en gutt neste gang. Jeg forstår det overhode ikke. Jeg har en av hver, og synes det er kjekt, men hadde jeg hatt to av samme sort så hadde jeg kun fått nr tre om jeg ønsket meg et barn til, ikke motivert ut fra håpet om at det skulle bli det motsatte av det jeg hadde fra før.

.

Hehe, her var det omvendt. "Ja, det blir vel gutten nå?" og "Vi får håpe det blir en gutt denne gang, da. Sånn for mannen din sin skyld. ". Jubelen sto høyt da vi stolte kunne fortelle at jo, det var en liten gutt i magen min. Og da var der MANGE som hadde formeninger om at "ja, da er dere jo ferdige med barn da!". (Jo, vi er det. Men ikke fordi vi ikke kunne tenkt oss tre barn, men pga at min kropp ikke takler svangerskap særlig bra. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:19   #225
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg skjønte ingenting, og lurte på om jeg hadde glemt å lukke glidelåsen min eller noe. Tittet ned, og fikk øye på magen, og først da forstod jeg at det var den hun snakket om. Jeg kan vel ikke gå rundt og huske på at jeg er gravid, selv om jeg er 30 uker på veg.

Det er godt å høre at det er flere som klarer det. Jeg har flere ganger blitt både provosert og paranoid de siste ukene. Hvorfor ser folk sånn på meg? Hvorfor smiler de rart? Åh. Jeg er visst "litt" gravid ja...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 01:10   #226
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Jeg kom på noe svigermor sa i sommer, da jeg var 20 uker og noe, og hadde gått opp to kilo (nå skal det legges til at jeg er liten og spinkel). Det var kun lillesøster i magen og magen som veide de to kiloene, og dama presterte å slå meg på rumpen og si at "Ja, nå har du begynt å få litt ekstra på rumpen!"

Eh, jeg tro'kke det du.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no