Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 08:29   #221
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jadda, man må veie sine ord på gullvekt. Jeg endret ingenting av det jeg skrev, jeg endret ikke mening heller.

Må si jeg ikke helt skjønner kritikk mot din ordbruk. Synes du argumenterer meget godt og saklig smilefjes.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 08:52   #222
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Når jeg leser det som blir skrevet her, undertonen av at så mange syter seg frem til de fantastiske trygdeordingene og rettighetene, så er jeg virkelig sjeleglad for at jeg sitter her på denne siden av skjermen med kroniske smerter flere steder i kroppen og har blitt eier av den fantastiske diagnosen fibromyalgi. Jeg sutret meg selvsagt til den fordi jeg ikke ønsket å jobbe mer i det yrket jeg nettopp hadde utdannet meg til. Et yrke som var selve drømmen for meg.

Jeg kjemper daglig en kamp for å bli frisk. Fy for en tilleggsbelasning det er i det å vite at så mange av dere har slike holdninger dere har!

Jeg bør virkelig holde blikket lavt. Det fortjener jeg sikkert på toppen av den sorgen jeg bærer. Sorg over å ikke vite hvordan jeg skal få snekret sammen livet mitt igjen og frykten for å slippe håpet.

Beklager at dette ble personlig. Jeg er ikke istand til å diskutere på et generelt grunnlag for tiden og det beklager jeg. Jeg har blitt et ansikt bak tallene.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:02   #223
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Når jeg leser det som blir skrevet her, undertonen av at så mange syter seg frem til de fantastiske trygdeordingene og rettighetene, så er jeg virkelig sjeleglad for at jeg sitter her på denne siden av skjermen med kroniske smerter flere steder i kroppen og har blitt eier av den fantastiske diagnosen fibromyalgi. Jeg sutret meg selvsagt til den fordi jeg ikke ønsket å jobbe mer i det yrket jeg nettopp hadde utdannet meg til. Et yrke som var selve drømmen for meg.

Jeg kjemper daglig en kamp for å bli frisk. Fy for en tilleggsbelasning det er i det å vite at så mange av dere har slike holdninger dere har!

Jeg bør virkelig holde blikket lavt. Det fortjener jeg sikkert på toppen av den sorgen jeg bærer. Sorg over å ikke vite hvordan jeg skal få snekret sammen livet mitt igjen og frykten for å slippe håpet.

Beklager at dette ble personlig. Jeg er ikke istand til å diskutere på et generelt grunnlag for tiden og det beklager jeg. Jeg har blitt et ansikt bak tallene.

Der er det som gjør denne diskusjonen så vanskelig. Man ønsker seg en generell diskusjon, men det er så fryktelig vanskelug, fordi det er livet vårt som diskuteres, kommentarene rammer så nært at det er nesten umulig å ikke ta det personlig. Men det vanskeliggjør en generell diskusjon.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:34   #224
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kjenner flere som orker det. Fordi de trenger pengene. Dersom det er det man kan gjøre - så gjør man det.

Men er de syke, de som du kjenner?

Jeg kan ikke nødvendigvis stille på jobb kl 8 om morgenen, om jeg blir ringt til kl 7. Jeg trenger nemlig mye lenger tid enn det på å myke opp kroppen før den er klar for å i det heletatt gå ut døren.

For å si det enkelt: Ringevikar er rett og slett ikke jobben for en med kronisk sykdom. Det handler absolutt ikke om latskap og å ikke ville benytte restarbeidsevnen. Det handler om at man trenger forutsigbarhet for å kunne planlegge dagene sånn at man faktisk kan benytte restarbeidsevnen sin.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:38   #225
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Hannah - det at du med din sykdom ikke føler at du kan stille som ringevikar betyr ikke at ikke mange, mange andre faktisk fint kan jobbe som ringevikar.

Dessuten kan man ringe etter en vikar feks to dager før også - det er ikke automatikk i å ringe syv på morgenen. Man er heller ikke pliktig å si ja om man kjenner at det ikke går den dagen.

Dersom man vet at man kan jobbe to timer per dag isteden så er det feks mulig å jobbe som følgevenn. Det er vel omtrent 15 % stilling eller noe sånt - og superviktig og verdsatt.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:42   #226
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hannah - det at du med din sykdom ikke føler at du kan stille som ringevikar betyr ikke at ikke mange, mange andre faktisk fint kan jobbe som ringevikar.

Dessuten kan man ringe etter en vikar feks to dager før også - det er ikke automatikk i å ringe syv på morgenen. Man er heller ikke pliktig å si ja om man kjenner at det ikke går den dagen.

Dersom man vet at man kan jobbe to timer per dag isteden så er det feks mulig å jobbe som følgevenn. Det er vel omtrent 15 % stilling eller noe sånt - og superviktig og verdsatt.

Joda, klart, de ringer ikke alltid samme morgen, og da går det greiere. Problemet når man er ringevikar, er at man gjerne føler man må si ja uansett når de ringer. Sier du nei mange nok ganger, så slutter de jo å ringe.
Og ja, jeg har faktisk jobbet som ringevikar en god stund, bare for å få lov til å være i arbeid.
Du uttaler deg så bastant, og det er det jeg reagerer på.

Andre jobber, som følgesvenn som du nevner, eller sånn som gajamor nevner over her, tror jeg ville fungere mye bedre for veldig mange.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:45   #227
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Poenget mitt var jo ikke at alle skal være ringevikarer. Det var bare et eksempel fordi en eller annen oppi lia her mente at det ikke går an å jobbe små stillinger som har noen verdi. Ringevikar er en sånn stilling, følgevenn en annen, man kan vaske et bittelite kontor en gang i uken, man kan lime konvolutter en dag i måneden eller man kan kjøre ut mathandling for eldre. Man kan være it-konsulent eller man kan gjøre noe annet. Det er en del der ute hvor man ikke er avhengig av fast arbeidstid eller stillingsstørrelse - var kun det jeg ville ha frem.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:48   #228
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del har en sterk mistanke om at jeg hadde vært langt mindre irritert om jeg så spor av takknemlighet en gang iblant fra de som får tildelt feks en fin utdannelse fra nav som andre må betale og skaffe seg på egenhånd.

Med AAP-ordningen ble det gjort veldig mye vanskeligere å få betalt utdanning altså. Spesielt om man er under 26, da får man strengt tatt ikke dekket utdannelsen med mindre app er eneste mulighet for utdannelse (i praksis må man enten være så syk at man ikke kan overleve med kun støtte fra lånekassen (f.eks. om man ikke kan være fulltidsstudent pga. sykdom og ikke kan jobbe ved siden av) eller man må ha brukt opp retten til støtte fra lånekassen på en annen utdannelse man ikke kan bruke og er uten mulighet til å finne høvelig arbeid uten utdannelse). Hvor strengt dette blir praktisert varierer nok fra saksbehandler til saksbehandler, men sånn er lovverket i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:52   #229
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Poenget mitt var jo ikke at alle skal være ringevikarer. Det var bare et eksempel fordi en eller annen oppi lia her mente at det ikke går an å jobbe små stillinger som har noen verdi. Ringevikar er en sånn stilling, følgevenn en annen, man kan vaske et bittelite kontor en gang i uken, man kan lime konvolutter en dag i måneden eller man kan kjøre ut mathandling for eldre. Man kan være it-konsulent eller man kan gjøre noe annet. Det er en del der ute hvor man ikke er avhengig av fast arbeidstid eller stillingsstørrelse - var kun det jeg ville ha frem.

Jaudå, jeg er med på den altså, og jeg er enig med deg. Veldig veldig mange kan absolutt jobbe litt, man må bare finne den riktige jobben for hver enkelt.

Jeg forstod det som at du mente at hvem som helst som er uføretrygdet kan være ringevikar, vaskehjelp, kjøre ut matvarer osv. Sånn er det jo ikke. Man må finne riktig jobb også, for at man skal kunne utnytte restarbeidsevnen sin.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:00   #230
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Noen kan være vaskehjelp - feks om man sliter med angst. Andre kan være ringevikar til tross for leddgikt - de dagene leddene virker noenlunde. Så er det atter andre som kan gjøre andre oppgaver.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:50   #231
Sol Daler Stafsnes
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Sol Daler Stafsnes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har fra 1. november gått fra overgangsordningen med Tidsbegrenset uførestønad. Fra 1. november fikk jeg vedtak om Arbeidsavklaringspenger. Det medfører at jeg mister 4500 kroner brutto i måneden. Dette på grunn av at jeg har barnetillegg fra Statens Pensjonskasse, men siden Arbeidsavklaringspenger er en annen ordning enn Tidsbegrenset uførestønad så har jeg ikke krav på barnetillegg fra dem.

Til Jessica: Jeg svarer deg på vegne av Statens pensjonskasse. Jeg ser at du skriver om barnetillegg fra Statens pensjonskasse i innlegget ditt. Hvis du er usikker på om du får det du får fra oss er riktig beregnet vil jeg gjerne at du sender meg en e-post på denne adressen: sol.stafsnes@spk.no. Hvis du gir meg navn og fødselsnummer (i e-posten altså) kan jeg få noen til å dobbeltsjekke at alt er riktig. Og hvis det er noe du ikke forstår kan jeg få noen til å ringe deg og forklare - hvis du vil. Med vennlig hilsen Sol Daler Stafsnes, kommunikasjonsrådgiver i Statens pensjonskasse.

Sol Daler Stafsnes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:00   #232
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:04   #233
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Sol Daler Stafsnes, her.

Til Jessica: Jeg svarer deg på vegne av Statens pensjonskasse. Jeg ser at du skriver om barnetillegg fra Statens pensjonskasse i innlegget ditt. Hvis du er usikker på om du får det du får fra oss er riktig beregnet vil jeg gjerne at du sender meg en e-post på denne adressen: sol.stafsnes@spk.no. Hvis du gir meg navn og fødselsnummer (i e-posten altså) kan jeg få noen til å dobbeltsjekke at alt er riktig. Og hvis det er noe du ikke forstår kan jeg få noen til å ringe deg og forklare - hvis du vil. Med vennlig hilsen Sol Daler Stafsnes, kommunikasjonsrådgiver i Statens pensjonskasse.

For det første er dette helt useriøst. Statens pensjonskasse vil ikke oppfordre noen til å sende mail med personnummer på denne måten. Og dersom en eller annen tulling med mailkonto der skulle finne på noe sånt, så håper jeg dette gjelder fint som oppsigelse.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:04   #234
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Sol Daler Stafsnes, her.

Til Jessica: Jeg svarer deg på vegne av Statens pensjonskasse. Jeg ser at du skriver om barnetillegg fra Statens pensjonskasse i innlegget ditt. Hvis du er usikker på om du får det du får fra oss er riktig beregnet vil jeg gjerne at du sender meg en e-post på denne adressen: sol.stafsnes@spk.no. Hvis du gir meg navn og fødselsnummer (i e-posten altså) kan jeg få noen til å dobbeltsjekke at alt er riktig. Og hvis det er noe du ikke forstår kan jeg få noen til å ringe deg og forklare - hvis du vil. Med vennlig hilsen Sol Daler Stafsnes, kommunikasjonsrådgiver i Statens pensjonskasse.

WTF??

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:06   #235
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Det er nok reelt. Det er rette vedkommendes mailadresse, og den finner man lett på google.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:08   #236
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Det er nok reelt. Det er rette vedkommendes mailadresse, og den finner man lett på google.

Da håper jeg vedkommende får en tilbakemelding fra sin arbeidsgiver om denne metoden for å be folk oppgi personopplysninger. Om det skulle være henne da. Det er jo ikke noe vanskelig for hvem som helst å skrive at de kan nås her og der.

Jeg feks: Martha.louise@slottet.no

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:12   #237
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Vel, det er jo da bare Sol som mottar personopplysningene og dermed kan gjøre jobben likevel, og ikke den som eventuelt skulle svindlet, all den tid det er en reell mailkonto som tilhører SPK-Sol.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:16   #238
Sol Daler Stafsnes
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Sol Daler Stafsnes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Sol Daler Stafsnes, her.

Til Jessica: Jeg svarer deg på vegne av Statens pensjonskasse. Jeg ser at du skriver om barnetillegg fra Statens pensjonskasse i innlegget ditt. Hvis du er usikker på om du får det du får fra oss er riktig beregnet vil jeg gjerne at du sender meg en e-post på denne adressen: sol.stafsnes@spk.no. Hvis du gir meg navn og fødselsnummer (i e-posten altså) kan jeg få noen til å dobbeltsjekke at alt er riktig. Og hvis det er noe du ikke forstår kan jeg få noen til å ringe deg og forklare - hvis du vil. Med vennlig hilsen Sol Daler Stafsnes, kommunikasjonsrådgiver i Statens pensjonskasse.

Hei igjen! Som noen ganske riktig har påpekt bør du av sikkerhetsmessige grunner ikke sende fødselsnummeret ditt i e-post direkte til meg. Derimot kan du trygt bruke kontaktskjemaet som du finner på våre nettsider: https://www.pensjonskassa.no/medlem/kontaktskjema.html

Skjemaet ligger på en sikker server, og kan trygt brukes.

Beklager, jeg var nok litt rask der i sted. Men tilbudet om å kontakte oss står altså fortsatt ved lag. Hvis du vil ha henvendelsen din via meg skriver du bare det i beskjeden i kontaktskjemaet, så hjelper jeg deg i kontakt med rette vedkommende. Mvh. Sol Daler Stafsnes, kommunikasjonsrådgiver, Statens pensjonskasse

Sol Daler Stafsnes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:16   #239
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.200
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Vel, det er jo da bare Sol som mottar personopplysningene og dermed kan gjøre jobben likevel, og ikke den som eventuelt skulle svindlet, all den tid det er en reell mailkonto som tilhører SPK-Sol.

Det er uansett veldig uheldig å oppfordre folk til å sende sensitive opplysninger til anonyme folk på nettet. Selv om det i dette tilfellet skulle være reelt at Sol representerer Statens Pensjonskasse, så er det nok av eksempler på at folk blir lurt og svindlet fordi de får e-post eller annet fra noen som utgir seg for å være politiet, banken deres, forsikringsselskapet deres eller annet.

Ja, man kan google og sjekke, men i praksis er det fryktelig mange som ikke gjør det, og derfor bør man bare lære bort at man aldri skal stole på slike henvendelser. Derfor er det uheldig og uprofesjonelt å be om personopplysninger på denne måten.

Skulle Sol, som ansatt i SPK, ønske å hjelpe Jessica, burde hun heller be Jessica om å ringe SPK og be om å få snakke med Sol. Da skulle Jessica være ganske trygg på å komme til riktig etat.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:17   #240
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Sol - jeg vil gjerne ha en forklaring på om det stemmer at man ved omskolering får omskolering til tilsvarende status som det yrket man forlater, jeg? Eller får man minste nødvendige for å få en jobb i det hele tatt? Og hvordan vurderer man dette?

  Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no