Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

OM Grandma’s coat - en heklealong

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 11:21   #221
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vil du ha den i ull, eller bomull?

Sikkert egentlig i bomull. Men finnes det tykt nok?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:23   #222
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

ICE. Blanding av bomull og akryl da, mem veldig fint garn.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:23   #223
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Sikkert egentlig i bomull. Men finnes det tykt nok?

Vet ikke. Men du har dette ICE-garnet da, som er bomull og akryl. Men det er mulig akrylen gjør det fluffy.

Det går jo an å hekle etter mål også, og ikke etter maskeantall, og sånn sett bruke et tynnere bomullsgarn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:26   #224
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

ICE. Blanding av bomull og akryl da, mem veldig fint garn.

Blir det ganske "slett" da. Ikke loddent?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:39   #225
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Blir det ganske "slett" da. Ikke loddent?

Ja.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:40   #226
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Ett nøste farge brunt og en heklenål er innkjøpt. Butikken jeg var innom hadde ikke heftet, men sveipa innom hun på Fjellhammer som heller ikke hadde det, men damen printet det ut og sa at dette er lett som en plett veldig blid og serviceminded. Hun hadde en nydelig muldvarpfarge i garnet, men førts må jeg se om jeg får det til før jeg bestiller garnet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:33   #227
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Hvilket garn endte du med, Camomilla?

Jeg må seriøst ha heklestopp på dette prosjektet til jeg har gjort ferdig jakka til poden. Jeg trodde det var 2 uker til vi skulle på fjellet, og han skulle ha den med, men det er visst om en uke. Jeg har igjen 1 erme og pyntekanter, så det skal ikke ta for lang tid, da. Ja, også et par matchende Converse. Men de er jo gjort på en kveld.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:49   #228
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror nok bomull veier mer pr. meter garn, slik at kåpen blir tyngre i bomullsgarn av tilsvarende tykkelse.

Det stemmer, det skiller 5 meter pr nøste, så ved 10 nøster Eskimo (Ull), må du ha 11 nøster Ice (Bomull/Akryl), men jeg tror ikke du vil merke stort om jakken veier type 500 gram eller 550 gram. Eller jeg personlig ville ikke ha merket forskjellen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 19:19   #229
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvilket garn endte du med, Camomilla?

.

Dret ble Eskimo, mørkebrunt, men klarer jeg det og skal lage den så bestiller jeg en farge de ikke hadde inne.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:15   #230
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Ja dette ble vakkert, not
Skal la det ligge nå og teste ut mere i morgen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:28   #231
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Har du sett på Hekleskolen til Garnstudio? Det var sånn jeg lærte å hekle!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:02   #232
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Jeg er sur fordi jeg har for lite garn, og gidder ikke å begynne å lete etter mer hos andre forhandlere akkurat nå. Så i dag har jeg kjøpt garn i en nydelig blåfarge for å lage jakke til ei venninne som skal få den i forsinka 40-årsgave. Praktisk at hun er syltynn så jeg kan hekle str M.

Jeg fant i hvert fall tjukkere heklenåler, og skal begynne med et forstykke for å teste heklefasthet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:16   #233
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Hvis hun er syltynn tror jeg du kan gå for small. Jeg lager medium, og er en 38-40 i overdeler.

Jeg er endelig ferdig med ene sidestykket, og har lagt opp til det andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:31   #234
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Vi målte og fant ut at M ble riktig for da kan hun ha litt under. Hun likte lengden på str M best også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:34   #235
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Nå trenger jeg litt hjelp. Jeg skjønner ikke hva oppskriften forteller meg på ermene. Jeg er ferdig med å legge ut, og skal begynne å felle. Jeg feller 3 på hver side (dette gjøres vel over 2 rader fordi man unngår å hekle de siste, gjør det ikke?). Så står det: Videre felles det 2 fm i hver side på hver 2. rad. Men hvordan feller man på hver 2. rad?

Blir dette rett: "hekle en rad og unnlat de to siste. Hekle en ny rad og unnlat de to siste. Hekle to rader uten felling." Da hekler jeg altfor mye slik at ermene blir for lange.

Jeg lengter tilbake til engelske oppskrifter hvor man får alt inn med teskje.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:37   #236
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Jeg ville tolket det som at du skal felle de to første og de to siste på samme rad, deretter hekle en rad uten felling på noen sider, og deretter felle de to første og de to siste igjen.

Du feller de to første ved å hekle kjedemasker over dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:38   #237
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Dropp to rader uten felling. Hvis du hekler en rad og unnlater de to siste, og så hekler tilbake, blir det bare felt i den enden på annenhver rad.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:39   #238
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Jeg synes ikke det blir pent når man bruker kjedemasker, men det høres ganske rett ut. Man bruker kjedemasker bare på den ene siden, ikke sant?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:39   #239
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dropp to rader uten felling. Hvis du hekler en rad og unnlater de to siste, og så hekler tilbake, blir det bare felt i den enden på annenhver rad.

Men når jeg da litt senere skal felle på hver rad, så må jeg bruke kjedemasker?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:40   #240
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Ja. Og du skal jo uansett sy kantene sammen etterpå, så da vil det ikke vises at du har brukt kjedemasker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no