Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 11:17   #221
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.928
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.

februar
14. Lucifers evangelium - Tom Egeland - spennende, god krimbok
15. Shantaram - Gregory David Roberts - bra bok om livet i India som kriminell, men av de "riktige" årsakene.
16. Panserhjertet - Jo Nesbø - liker Harry Hole, og denne var bra! Spennende, litt ekkel, mer om Harry Hole og jeg gleder meg til høsten og ny Harry Hole-bok.
17. La meg synge deg stille sanger - Linda Olsson - lavmælt, vakker, trist!
18. Aldri fucke opp - Jens Lapidus - rå, gode personskildringer, god spenningsbok
19. Blomsterhandlersken - Gro Dahle - snodig, rare betraktninger, men allikevel sjarmerende.
20. Winter's Bone - Daniel Woodrell - tøff jente med mye ansvar, godt skrevet og vondt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:50   #222
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.
8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments.
9. Brandon Sanderson/Robert Jordan: The Towers of Midnight. Trettende bok i Wheel of Time serien. Nå er det bare en igjen og så er det slutt.
10. Alexander McCall Smith: The comfort of saturdays. Jeg liker Isabel Dalhousie.
11. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fascinerende bok.
12. Frode Grytten: 50/50. Veldig god samling av essays og artikler. Anbefales
13. Connie Willis: Blackout. Jeg går bare og venter på neste bok nå.

Februar
14. Bill Bryson: African Diary. Nesten juks å kalle den en bok, det er 50 sider. Men de sidene som er der er gode.
15. Selma Lønning Aarø: Scener fra et ekteskap. Jeg småler av denne.
16. Mercedes Lackey: Sleeping Beauty. Egentlig en ungdomsbok, men underholdende

17. Selma Lønning Aarø: Høyre hånd over venstre skulder. Trist og velskrevet.
18. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Fascinerende. Jeg gleder meg til bok nr 2.
19. Selma Lønning Aarø: En rekke avbrutte forsøk. Veldig morsom variant av selvbiografien. Anbefalt.
20. Noah Gordon: The last jew.
21. Neil Gaiman: The Graveyard Book. Strålende. Anbefales.
22. Bodil Stenseth: nr 13. Sosialhistorie på topp. Veldig underholdende og lærerik
23. Mercedes Lackey: Winds of fate.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery

2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.
4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 15:22   #223
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:04   #224
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Jo fortere jeg går jo mindre er jeg av Kjersti Annersdatter Skomsvold. Ei lita bok om ensomhet og alderdom, både trist, rar og morsom på ein gong.
2. En dåre fri av Beate Grimsrud. Boka handler om Eli som har diagnosen schizofreni og deler livet sitt med Erik, Espen, Emil og prins Eugen. Ei sterk historie om å leva med psykisk sjukdom.
3. Idas dans av Gunhild Corwin. Så trist, så vond, men samtidig så fin. Den første boka, etter eg fekk unger, som eg har lest frå perm til perm på ein dag.
4. Jonas av Jens Bjørneboe. Gjennsyn med ei god bok. Boka om Jonas er nok på mange måter like aktuell i dag som då. Sjølv om skulesituasjonen i Noreg er bedre, kan barndomen likevel vera hard.
5. Harry Potter og de vises sten av J.K. Rowling. Eg er inne i ein Harry Potter- periode igjen. Herlig underholdning.
6. Harry Potter og mysteriekammeret av J.K. Rowling. Det er 10 år siden sist, men boka var nesten bedre denne gangen.
7. Harry Potter og fangen fra Azkaban av J.K. Rowling. Dette er vel ein av dei beste Harry Potter- bøkene synest eg. Det byrjar å bli meir "vaksen alvor" no i forhold til i begynnelsen.
8. Harry Potter og ildbegeret av J.K. Rowling. Jepp, eg er hekta.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:45   #225
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.928
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.

februar
14. Lucifers evangelium - Tom Egeland - spennende, god krimbok
15. Shantaram - Gregory David Roberts - bra bok om livet i India som kriminell, men av de "riktige" årsakene.
16. Panserhjertet - Jo Nesbø - liker Harry Hole, og denne var bra! Spennende, litt ekkel, mer om Harry Hole og jeg gleder meg til høsten og ny Harry Hole-bok.
17. La meg synge deg stille sanger - Linda Olsson - lavmælt, vakker, trist!
18. Aldri fucke opp - Jens Lapidus - rå, gode personskildringer, god spenningsbok
19. Blomsterhandlersken - Gro Dahle - snodig, rare betraktninger, men allikevel sjarmerende.
20. Winter's Bone - Daniel Woodrell - tøff jente med mye ansvar, godt skrevet og vondt.
21. Vindens sønn - Henning Mankell - bra skrevet, sår historie!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:30   #226
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.803
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Havfruen, Camilla Läckberg. Denne likte jeg godt. Et oppsving i forhold til alle de andre.
2. Snø vil falle over snø som har falt, Levi Henriksen. Første gang jeg leser noe av Levi Henriksen. Likte denne godt.
3. Din til døden, Gunnar Staalesen. Mitt første møte med Varg Veum. Ikke like bra som Harry Hole, men slett ikke så dum denne heller.
4. Øya under havet, Isabel Allende. Nydelig!
5. Falne engler, Gunnar Staalesen. Ikke så dum denne heller.
6. Lykkens sønn, Herbjørg Wassmo. Veldig bra. Fenget ikke like mye som Dinas bok, men mer enn nok til at jeg allerede har begynt på Karnas arv.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 17:36   #227
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.838
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Nikolaj Frobenius - Teori og praksis. Det viser seg at jeg liker oppvekstbøker, denne er intet unntak. Godt skrevet og historie med mange forskjellige elementer.

2. Mads Gilbert og Erik Fosse - Øyne i Gaza. Jeg har lenge lurt på om jeg orket å lese denne, men har så sans for herrene at jeg valgte å gi den en sjanse. Veldig glad for det, de beskriver en uvirkelig virkelighet uten fordømmelse og kraftige stikk. Komplett umulig å ikke bli rystet av denne boka.

3. Gregory David Roberts - Shantaram. Jeg likte miljøbeskrivelsene fra India og mye av historien, men boka kunne med fordel vært flere hundre sider kortere. Noen burde fortelle hr. Roberts at en bok ikke nødvendigvis blir mye bedre fordi den er steintjukk. Jeg er glad for at jeg leste den likevel, det var en historie verdt å få med seg.

4. Carl-Frode Tiller - Innsirkling. Å, elsker! Spennende historie å nøste opp i skrevet med gullpenn. Gleder meg til å kaste meg over Innsirkling 2.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:47   #228
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:39   #229
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagman: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:42   #230
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.781
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.
2. Frode Øverli: Pondus. Ti tette og en badehette. Ingen januar uten den nyeste Pondus-boka.

Februar:
3. Richard Adams: Watership Down. Jeg skjønner objektivt sett hvorfor denne boken har blitt en klassiker, men personlig klarte jeg ikke å engasjere meg. Det var litt av en bøyg å komme gjennom den.
4. Anne-Brit Aasland: Kjærlighet over kjærlighetens grense. Hovedoppgave om kvinnemishandling i Norge, og hvordan den vanlige norske måten å innlede og utvikle et kjærlighetsforhold på kan legge grunnlaget for mishandling. Jeg aner ikke om dette er god forskning, men den ga meg en del å tenke på, i alle fall.
5. Tore Renberg: Charlotte Isabel Hansen. Jeg har hørt mye negativt om denne boka, men jeg ble positivt overrasket. Jeg koste meg fra a til å. Men så er jeg veldig svak for Jarle Klepp, da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 09:12   #231
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

.
4. Anne-Brit Aasland: Kjærlighet over kjærlighetens grense. Hovedoppgave om kvinnemishandling i Norge, og hvordan den vanlige norske måten å innlede og utvikle et kjærlighetsforhold på kan legge grunnlaget for mishandling. Jeg aner ikke om dette er god forskning, men den ga meg en del å tenke på, i alle fall.

Hvor fikk du tak i denne? Det høres ut som noe jeg kunne tenke meg å lese.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 14:25   #232
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.
20. Roar Engh - Barn og unge med asperger syndrom i skolen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:01   #233
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.781
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvor fikk du tak i denne? Det høres ut som noe jeg kunne tenke meg å lese.

Jeg gikk på Tenk deg slank-kurs hvor forfatteren var kursleder, så jeg kjøpte den der. Når jeg søker på den, finner jeg bare at det står "Ikke i salg", men du kan godt låne den av meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:35   #234
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagman: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:23   #235
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg gikk på Tenk deg slank-kurs hvor forfatteren var kursleder, så jeg kjøpte den der. Når jeg søker på den, finner jeg bare at det står "Ikke i salg", men du kan godt låne den av meg.

Det vil jeg gjerne, men det blir kanskje litt tungvindt med sending frem og tilbake?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:30   #236
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.781
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det vil jeg gjerne, men det blir kanskje litt tungvindt med sending frem og tilbake?

Du kan få den av meg mot porto. Ikke noe problem. Jeg har jo lest den. Den er ikke særlig stor, så det vil neppe koste noe særlig å sende den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:46   #237
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du kan få den av meg mot porto. Ikke noe problem. Jeg har jo lest den. Den er ikke særlig stor, så det vil neppe koste noe særlig å sende den.

Så snill du er. Jeg kan sende den tilbake altså. Jeg sender deg en pm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:34   #238
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul.
2. Cathleen Schine - Hund, han og henne i New York.
3. Pascal Mercier - Nattog til Lisboa.
4 Julie Buxbaum - Det motsatte av kjærlighet.m
5. Tatiana de Rosnay - Bumerang.

Februar
6. Nicholas Sparks - Et vanskelig valg.
7. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl.
8. Kathryn Stockett - Barnepiken.
9. Victoria Hislop - Øya.
10. Catherine Cookson - Kate Hannigan
11. Catherine Cookson - Kate Hannigans datter.
12. Jude Welton - Hva kan jeg fortelle deg om Asperger syndrom?
13. Victoria Hislop - Hjemreisen.
14. Julian Barnes - kjærlighet, etc
15. Donna Williams - Ingen ingensteds, en autistisk ung kvinnes selvbiografi.
16. Nils Kaland - Asperger syndrom "historier fra hverdagslivet"
17. Tony Attwood - Asperger syndrom. En håndbok for foreldre og fagfolk.
18. Chris Bohjalian - Lengselen i dine øyne.
19. Josie Loyd og Emlyn Rees - Sammen.
20. Roar Engh - Barn og unge med asperger syndrom i skolen.

Mars
21. Nick Dubin - Asperger syndrom og mobbing. Strategier og løsninger.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:08   #239
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.
5. Anonym: Kongepudler (lydbok). Tja, helt greit. Jeg er ikke så veldig interessert i de politiske mekanismene, så dette er sikkert morsommere for de som er det.
6. Jules Verne: Journey to the centre of the earth (lydbok). Her var det mye gåing, gitt.
7. Trude Teige: En hjelpende hånd (lydbok). Temmelig forutsigbart.
8. Jim Butcher: Grave peril. The Dresden files, book 3 (lydbok). Det burde ikke være lov å skrive så spennende bøker! Glad det finnes flere!

Februar:
9. Nick Hornby: Juliet, Naked (lydbok). Etter High Fidelity har jeg hatt litt trøbbel med å finne Nick Hornby-bøker som fenger like mye. Denne kunne nesten måle seg, særlig siden opplesere var gode. Jeg lo høyt flere ganger, særlig av Duncan, som hadde en god del trekk til felles med en eks av meg.
10. Karen Marie Moning: Faefever. Skikkelig trash, og etterhvert på grensen til husmorporno, men spennende. Dog går det meg på nervene at det stadig skal forklares hva som har skjedd i foregående bøker, for å få med seg de leserne som er så ødelagte av amerikanske reklamepauser at de ikke husker hva som skjedde for fem minutter siden. Om du ikke har vett til å begynne på begynnelsen, kan du ha det så godt.

Mars:
11. Karen Marie Moning: Dreamfever. Jadda. 4 down, 1 to go.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:11   #240
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.880
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Odd W. Surén: For hva det er verdt (som alltid underfundig og morsomt, men historien trekker litt ned. 5/4)
2. Ian McEwan: Solar (velskrevet og litt treg begredelighetsskildring med innslag av komikk. 4.)
3. Martin Skjekkeland: Dialektlandet (veldig grunnleggende og lite nyskapende innføring i norsk dialektlandskap. 4/3.).
4. David Nicholls: One Day (seig og bare litt morsom, men gripende og minnefremkallende. 5/4.)
5. Ingvar Ambjørnsen: Galgenfrist (litt poengløs og hardkokt sjangerbastard, men drivende nok. 4.)

6. Amal Aden: Se oss (ikke så godt skrivehåndverk, men rystende skildringer av somalisk miljø. 4/3.)
7. Christer Mjåset: Legen som visste for mye (deilig lettlest og spennende legekrim som trekkes litt for en vag avslutning. 5/4.)
8. Jo Nesbø: Hodejegerne (som alltid drivende nok, men for mye av en usannsynlig røverhistorie. 4/3.)
9. Karin Alvtegen: En sannolik historia (gode intensjoner i Alvtegens første roman, men det blir litt mange klisjeer. 3/4.)
10. Kristian Fjellanger: Feit. Mitt liv som tjukkas (ærlig, tankevekkende og galgenhumoristisk om veien mot å bli tynn. 4.)
11. Carin Gerhardsen: Vyssan lull (troverdigheten kan kanskje diskuteres, men dette var drivende og ga leseglede. 5/4.)

12. Kjell Eriksson: Kjell (småmorsom, litt sår og kjenkjennelig skildring av rekkehusoppvekst. 4.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no