Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-23, 11:20   #221
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det som er så fint med sånne «kurvfester» er at det stort sett fordeler seg så fint mellom hva folk liker å ta med. Det ble sikkert akkurat passe med brødpinner og oliven, My, og sikkert passe med gode skinker og oster også. Jeg syns det var like fascinerende hver gang det var 17. maifrokost på skolen - at det aldri ble 50 fat med eggerøre, men masse, masse forskjellig (og nok eggerøre, for det er tross alt ganske populært ). Og det helt av seg selv, uten at noen må organisere det! Elsker sånt som blir bra helt organisk!

I vår barnehage hadde ALLE de norske foreldrene med seg pastasalat til sommerfesten. Heldigvis var vi i sterkt mindretall, men 15 store boller med pastasalat var litt i overkant.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 11:25   #222
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, disse lager jeg med noe så enkelt som ferdig pizzadeig som jeg ruller ut, smør rød pesto (også ferdig fra glass i butikkhylla) ut over den ene halvdelen og drysser over litt revet ost, bretter den andre halvdelen over, skjærer strimler med pizzahjulet, tvinner dem og legger dem på et stekebrett med bakepapir, pensler med en god olivenolje og drysser over litt flaksalt. Og steker dem gyldne.

De så skikkelig fine og gode ut! Definitivt notert til en gang jeg skal ha med noe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 11:29   #223
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.762
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Ja, så kan man jo alltids gjøre det grundigere hvis man gidder, ved å lage deigen selv, og smøre på noe hjemmelaget med gode ingredienser, men dette er superenkelt og kjapt, blir veldig godt og tar seg bra ut på bordet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-09-23 kl 14:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 18:39   #224
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I vår barnehage hadde ALLE de norske foreldrene med seg pastasalat til sommerfesten. Heldigvis var vi i sterkt mindretall, men 15 store boller med pastasalat var litt i overkant.

Haha, morsomt. Bra det var mer mangfold totalt sett!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 11:23   #225
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvorfor ikke politikerlønn og godtgjørelser utbetales via nav. Det ville løst mange utfordringer tenker jeg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 13:47   #226
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.051
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke får registrert vergemålet for Mutter'n på NAV, slik at informasjon derfra blir digitalt tilgjengelig for meg. Jeg kan registrere andre som verge for meg, men altså ikke den godkjente fra henne til meg. Er jeg blind? I så fall trenger jeg en skikkelig detaljer trinn for trinn greie.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 19:36   #227
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det er nok deg. Kan umulig være nav sine systemer som er knøtete.







(For sikkerhets skyld: tror ikke det er deg!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 20:10   #228
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.920
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Når ryggen blir bra igjen. Har skiveutglidning- forløper til prolaps.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 22:20   #229
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.051
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hah, Polyanna, jeg skjønte det var ironi lenge før jeg så emoyen nederst. Jeg antar jeg må lage en slags sak på det og sende inn hennes framtidsfullmakt og Statsforvalterens vedtak.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 10:56   #230
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Finnes det noen artikkel eller nyhetssending om Israel og hva som egentlig skjer? Uten bilder og helst også uten «grafisk» lyd. Jeg skjønner at det er et litt sært spørsmål men jeg fikser ikke store bilder av folk med blod, ulykkelig barn og lyden av bomber men skulle gjerne forstått hva som skjer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 11:19   #231
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.285
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Finnes det noen artikkel eller nyhetssending om Israel og hva som egentlig skjer? Uten bilder og helst også uten «grafisk» lyd. Jeg skjønner at det er et litt sært spørsmål men jeg fikser ikke store bilder av folk med blod, ulykkelig barn og lyden av bomber men skulle gjerne forstått hva som skjer.

Hva med podcast eller radio? Du kan høre nyheter i nrkappen for eksempel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 08-10-23 kl 11:45.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 11:22   #232
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva med podcast eller radio? Du ksn høre nyheter i nrkappen for eksempel.

Ja, kanskje det kommer en Oppdatert episode. Eller en urix. Dere hadde vært fint.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-23, 11:25   #233
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Finnes det noen artikkel eller nyhetssending om Israel og hva som egentlig skjer? Uten bilder og helst også uten «grafisk» lyd. Jeg skjønner at det er et litt sært spørsmål men jeg fikser ikke store bilder av folk med blod, ulykkelig barn og lyden av bomber men skulle gjerne forstått hva som skjer.

Helgemorgen, kanskje?

Synes innleggene til han Wolasmal, reporteren til nrk og dagsrevyen er forklarende, der man bare ser han.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 12:41   #234
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.762
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I dag lurer jeg på hvordan denne ultraprosessert babygrøt-diskusjonen, som pågår i media/SoMe nå, hadde utviklet seg på NM, om den hadde pågått for 15-20 år siden da veldig mange her inne drev og fikk babyer. Antar den hadde vært ganske opphetet, med fargerik prikkekasting og det hele. Nesten synd vi gikk glipp av den.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 14:08   #235
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.636
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I dag lurer jeg på hvordan denne ultraprosessert babygrøt-diskusjonen, som pågår i media/SoMe nå, hadde utviklet seg på NM, om den hadde pågått for 15-20 år siden da veldig mange her inne drev og fikk babyer. Antar den hadde vært ganske opphetet, med fargerik prikkekasting og det hele. Nesten synd vi gikk glipp av den.



Mine har fått kjøpegrøt stort sett; har gått helt fint med begge to. Tilsatte aprikosglass (kjøpt det også).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 14:14   #236
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.762
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg prøvde å lage selv, men de utakknemlige krekene ville ikke ha den.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 14:52   #237
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Eldste fikk kjøpegrøt. Da jeg fikk de to yngste hadde jeg allerede startet med boikotten av Nestlé, så da laget jeg selv. Laget middager også og investerte i food prosessor til formålet, men særlig minste likte ikke middag noe særlig. Det endte med at vi hadde pinnedyr-babyer i food prosessoren.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 14:59   #238
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.743
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Mine unger fikk kjøpegrøt og de fikk kjøpemiddag frem til de var ca året (Vel, i starten fikk de hjemmemost potet med morsmelk oppi og sånn, men de avanserte til glass) Jeg hadde vel fått prikker i alle regnbuens farger for det, så sånnsett like greit at jeg ikke hadde den diskusjonen da.

De levde fint opp, de var også sånne utakknemlige krek som ikke var så begeistra for mye hjemmelaget i det halve året, men så snart ting begynte å ha litt mer tekstur enn "most" så foretrakk de heller å få ting en så de kunne plukke i det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 15:39   #239
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.217
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Laget middager også og investerte i food prosessor til formålet, men særlig minste likte ikke middag noe særlig. Det endte med at vi hadde pinnedyr-babyer i food prosessoren.

Nå tok det noen sekunder med ulike teorier i hodet mitt før jeg skjønte hva du antagelig mente (og at du antagelig ikke mente at du måtte mose pinnedyr i middagsmaten for å få ungen til å spise).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 16:43   #240
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå tok det noen sekunder med ulike teorier i hodet mitt før jeg skjønte hva du antagelig mente (og at du antagelig ikke mente at du måtte mose pinnedyr i middagsmaten for å få ungen til å spise).

You never know!

Neida, food prosessoren var ideell til nursery da pinnene var så små at de kom seg ut av hullene i insektburet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no