|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Henter du barna i tide?
Jeg synes det er en forskjell på om de er ferdig påkledd 5 minutter før man stenger eller en halv time før man stenger.
|
|
|
#202 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Vi får bot om vi er for sein for å hente ungene (tror det er 300 per gang), og tredje gangs for sein henting medfører melding til barnevernet mener jeg. Vi har aldri hentet ungene for seint.
|
|
|
#203 |
|
Quiet, please
|
Oi, det hørtes voldsomt ut. Gjelder det uansett grunn, og uansett om man gir beskjed og beklager og alt det der? Det skal jo noe til for at det skal skje tre ganger (i året? i løpet av hele den tiden barnet går der?), men ting kan jo skje, og det er ikke alle som har noe nettverk de kan ty til i krisesituasjoner.
|
|
|
#205 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Barnevernet etter 3 ganger? |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
OJ!
|
|
|
#207 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Henter du barna i tide?Men altså - barn som må være i bhg til kl 17... Hvis dette er så "barneplageri" - hvorfor har man da tilbudet? I kommunen vår har vi noe som heter Flexibarnehager - dvs. de er oppe til kl 21.00 om kvelden. Og her også gispes det og okkes det over disse stakkars barna som må være i bhg SÅÅÅ sent. Men dersom man har turnusjobb - alenemor osv. så har man faktisk ikke noe valg. Og jeg sier meg enig med Katta - hvor stor skade er det egentlig for barna? Hvor påvirket blir de? Det er jo selvfølgelig ikke barn som er i den barnehagen fra kl 06.30 - 21.00 - de har jo ett maks antall timer de har lov til å være der. Men det blir faktisk mer og mer vanlig med nettopp flexibarnehager fordi det er BEHOV og ETTERSPØRSEL etter disse tilbudene. Sånn er samfunnet - og jeg tror faktisk ingen av barna lider noen som helst nød pga disse åpningstidene - man må bare tilpasse rytmen til barna.
|
|
|
#208 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
~~~~~~~
|
Det er jo ikke snakk om at disse barna er der hele dagen - de er der fra kl 14.00/15.00 - 21.00 f.eks. Tenker litt på andre ting også - vi (eller ihvertfall jeg) syntes det er supert at kjøpesentere er oppe til kl 21 - og de som jobber der har kanskje barn de også... og trenger nødvendigvis ett sted og ha barna sine.
|
|
|
#210 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Henter du barna i tide?Men om barn skal være i barnehagen til 21, hvordan er det med leggingen? Må de legge seg der og så bli vekket, kjørt hjem og lagt igjen? Høres ikke akkurat positivt ut. Men jeg skjønner jo problemstillingen.
|
|
|
#211 |
|
Drømmer
|
Ja så lenge man har begrensninger på timer så er det vel flott. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Såklart! |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Alle barnehager har vel begrensning på timer, ihvertfall kommunale.
|
|
|
#214 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Hvis man kommer 7 og er til 16.30, så er man jo i barnehagen 9,5 timer. Er man fra 15-21, så er det bare 6 timer. Synes ikke 21 er sent da om barnet kom 15. Kommer de 9-10 tiden og får 9-10 timers dag til 21 på kvelden, så er det en stor forskjell synes jeg. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Lenge er det ikke, men sent er det jo i forhold til leggetid og sånt, mine legger seg rundt 19-19.30. Jeg bare lurer på hvordan de gjør det, må altså ungene da pusse tenner, på med pysjen og legge seg i barnehagen og så vekkes når mor/far kommer og henter, og så legge seg hjemme? Høres ikke ut som noe jeg ville skulle skjedd for ofte.
|
|
|
#217 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Kan ikke tro det er så kjekt nei. Jeg var kveldsdagmamma, og moren bar da ut i bilen, og han sov videre hjemme i sengen. Av og til sov han over hvis vakten gikk til 22.30. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
~~~~~~~
|
I denne type bhg har jeg inntrykk av at det er ganske nøye planlegging over hvem som er der når. Foreldre må levere lister over hvilke dager barna skal være der sent og disse følges strengt. De spiser middag og gjør ting andre barn gjør hjemme på kveldstid.
|
|
|
#220 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Det er jo bare på trynet, det må da brukes litt skjønn...?
|
![]() |
|
|