|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterFor meg er det så simpelt som at "uforklarlig" ikke er godt nok. Det er en dårlig unnskyldning, som oftest for å ikke lete videre.
|
|
|
#202 |
|
Passiv
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterInntil det er dokumentert at det ikke finnes mus, ekorn, rotter eller annet i denne barnehagen er jeg for min del ikke det aller minste overrasket over at dette ikke skjer når ungene er inne - unger bråker. |
|
|
|
#203 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og presterJeg leser på hjemmesiden til www.skepsis.no at de til og med påtar seg visse ghostbusters-oppdrag. Det måtte vel være noe for denne barnehagen? |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og presterJeg stemmer for filming!
|
|
|
#205 |
|
Glamorøs
|
Sv: Uforklarlige hendelser og prester
Hvilke vitenskaper har du utdannelse i? Ja, jeg regner med at du har rimelig høy utdannelse innen f. eks. fysikk siden du vet at det ikke kan forklares vitenskapelig.
|
|
|
#206 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Ja, det har vært opplevd av flere av de ansatte alene. Jeg kan selvsagt ikke på noen måte bevise at de ikke lyver, men flere av dem hevder å ha opplevd dette når de har vært alene der. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Aktiv
![]() |
Man trenger faktisk ikke ha utdannelse innen alle fagområder for å vite noe om en del av dem.
|
|
|
#208 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg kan ikke spesielt mye om fysikk og andre vitenskaper så jeg kan ikke forklare det. Men jeg har ikke så overdreven tro på egen kunnskap at jeg dermed avskriver at det mest sannsynlig har en helt naturlig forklaring.
|
|
|
#209 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og presterSynes det ville være helt i orden og langt fra kjedelig med vanlig konversasjon. Men dette var ikke samtaler mellom to personer. Både måten dette skjedde på, og innholdet i samtalen var alt annet enn normalt.
2002, 2002, 2005 Sist redigert av Maryan : 15-06-10 kl 12:03. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterDet hele koker atter ned til åndelighet/religion og det å tro at det finnes noe mer enn det som vitenskapelig kan forklares, og det å ikke tro på at det finnes en kraft, guddommelig om du vil, liv etter døden, sjeler som ikke får fred osv.
|
|
|
|
#211 |
|
Glamorøs
|
Det er jo litt vanskelig for andre å bedømme, all den tid vi ikke var der, og fordi når du gjenforteller så går historien gjennom ditt filter som troende. Det betyr ikke at du utelater informasjon med vilje, men at du vektlegger andre ting i opplevelsen enn det en som ikke tror gjør.
|
|
|
#212 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Men altså - la oss si at det er en ånd som ikke har gått over til den riktige siden, som de skal gjøre når de dør. Det sies at de som har hatt en brå død eller har noe uoppgjort av og til ikke kommer over til den andre siden, og dermed blir hengende igjen som en dårlig energi.
|
|
|
|
#213 |
|
Forelska
|
Der er eg usamd. Alt kan ikkje forklarast eller provast ut frå det me/vitskapen veit om no. Ein må ikkje enkelt avvisa eksistensen av "ting" vitskapen ikkje kjenner til. Menneska har trass alt utvikla vår kjennskap til naturvitskaplege fenomen etterkvart - noko me fortsatt gjer. Fordi om me ikkje kjente til kvarkar og dei ulike subatomære partiklane me i dag veit om for hundre år sidan vil ikkje det dermed seia at dei ikkje fantes - eller radioaktivitet - dette kjende ikkje vitskapen til i tidligare tider - men radioaktivitet eksisterte like fullt.
|
|
|
|
#214 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Problemet er at allerede her dette veldig mange av den videre forklaringen... Sist redigert av m^2 : 15-06-10 kl 12:54. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Glamorøs
|
Stortorvets gjestgiveri er et eldgammelt hus som rister hver gang trikken og bussen kjører forbi, hver gang noen går i trappa og veggene rører på seg når noen går på gulvet på motsatt side. At en bestillskuff faller ned fra en hylle er absolutt ikke merkelig, altså.
|
|
|
#216 |
|
Passiv
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHvis en energisk ånd kan kaste skuffer og magneter hit og dit - kan ikke denne ånden da heller bruke magnetene til å skrive en beskjed på tavla? "Ring prost Sundquist, jeg trenger en los!"? |
|
|
|
#217 |
|
|
Så du mener at Kasper er så lettlurt at hvis man presenterer denne, eh, magikeren (jeg går ut i fra at du muligens ikke snakker om en illusjonist?) som den nye vaskehjelpen, så er det greit, lissom? Kasper catcher ikke alle energiene som denne magikeren utstråler, bare fordi man sier noe annet? Gådd. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHer er fra Vårt Land idag:
|
|
|
|
#219 |
|
Passiv
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterÅh! Sjekk toppsakene på siden av artikkelen'a! |
|
|
|
#220 |
|
This is normal!
|
Det er en fattig husmannsgutt selvfølgelig som aldri lærte å skrive. Derfor tar han nå hevn over skolesystemet han aldri fikk glede av. Vel, han tror han tar hevn over skolesystemet og at dagens elever er veldig små. Han vet jo ikke at det er noe som heter barnehager stakkar.
|
|
![]() |
|
|