|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg synes det er litt komisk med folk som må få frem tittelen sin i sammenhenger der det ikke er noe poeng å nevne den. Dette gjelder både om man er assisterende overlege (er det noe som heter det? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Er alle som jobber på ambulansen ambulansearbeidere? Noen er vel sykepleiere av utdanning, mens andre har gått ambulansefagskolen? Mener du at bare sistnevnte skal kalles ambulansearbeider? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Det er bare de som er autoriserte ambulansearbeidere som kan bruke den tittelen. I forskriften heter det at minimum én på bilen skal være ambulansearbeider, mens person nr. 2 kan være en annen helsearbeider (f.eks. sykepleier) med ambulansefaglig og redningsteknisk tilleggsutdanning. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Joda, vet at linjen heter ambulansefag, men er altså usikker på hva folkene i ambulansen skal kalles. :vil unngå å tråkke i salaten hvis jeg en gang har behov for å komme meg fort til Haukeland |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg kunne på julaften underholde svigerfamilien i København med forskjellen på en norsk pedagog (alle de som underviser/oppdrar og er utdannet til det) og en dansk pedagog (utdannet førskolelærer), og de mange gange hvor jeg har set danske artikler feiltolket av nordmenn på akkurat dette punktet.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Mener du det, eller er du litt flåsete nå?
|
|
|
#11 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flåsete ?
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja så klart. Helt enig med dette. En som ikke er førskolelærer kan også fungere som ped.leder. Man kan ha flere førskolelærere på en avdeling, men bare en som er ped.leder. De andre får tittelen pedagog 2. Styrer er som regel også førskolelærer. Pedagogisk medarbeidere er tittelen på "assistenter" hos oss. Generelt kaller vi dem vel "de ansatte", eller "de voksne i barnehagen" når vi snakker med ungene. Men skal man snakke om noe spesifikt forholder vi oss til ped.leder i første omgang. Disse skal ha et annet ansvar og en mer utfyllende kompetanse enn medarbeiderne. Man kan mene hva man vil om det, og at mye kommer gjennom erfaring, men er det noe spesielt så skal vi gå tjenestemannsvei. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg minnes at jeg kalte han for "sykebil-mannen" da jeg skulle si noe om ambulansearbeideren til datra mi som var 2 år på det øyeblikket vi kjørte sykebil. Han ble sikkert litt fornærmet på meg.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.OK, da skjønner jeg hva du mener. Jeg misforsto deg. Men jeg trodde man måtte ha pedagogikk for å kalle seg pedagog? Jeg husker at kun en av lærerne våre på videregående hadde pedagogikk, og det var noe vi elevene var klar over. Hun ble kalt for lærer og pedagog i alle mulige sammenhenger.
Sist redigert av Tallulah : 28-12-09 kl 01:34. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
trøtt
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Det er vel sjelden man har bruk for å nevne tittelen sin, tenker jeg. Om jeg er lærer, adjunkt eller lektor er for de fleste revnende likegyldig, det er nå helst slik at de fleste som jobber på VGS er "lærer".
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg føler at det er på tide å presisere at jeg på fest pleier å si at jeg jobber i kassa på Rema. Jeg liker ikke å tilstå å drive med data for datafolk er ofte ansett som veldig kjedelige og lite sexy. Jeg vil heller fremstå som bohem med kassejobb. |
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Neida. Det er de ikke. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
|
![]() |
|
|