|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Vel, så lenge de ikke sa noe om det på forhånd, så var det temmelig far out.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Ja, det tenker jeg også. Jeg vil tro at Lars Sponheim hadde informert velgerne om at Ap var et alternativ, dersom det var den store planen. At de har diskutert disse tingene behøver ikke å ha munnet ut i konkrete planer. Jeg tror at de venstrevelgerne som har stemt taktisk ved å gå over til Ap har gjort det riktige, hvis årsaken var at man ikke ønsker Frp i regjering. Og synes Ap sin politikk er spiselig selvsagt.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Nemlig.
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Taktisk stemmegiving er ofte dumt.
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Her syns jeg du både har rett og feil på samme tid. Ja, de som stemmer SV og RV (jeg har stemt begge selv) syns sosialisme er en fin ting. Det betyr ikke nødvendigvis at man ønsker at man skal gjennomføre en rendyrket sosialistisk ideologi i Norge. Ei heller betyr det alltid at man vil at SV skal ha all makt.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Ikke sant. Man kan stemme på et parti uten å mene at partiets ideologi er den man helst vil ha gjennomført til punkt og prikke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Og om det med Cuba - jeg kjenner faktisk flere cubanere som er født og oppvokst der og ikke som en del av noen partielite heller. De har full tilgang på alle helsetjenester og slik har det vært lenge. Det er av nokså ny dato at cuba har satset på turisme i særlig grad. Helsevesenet og skolen der har vært glimrende, som du selv sier Milfrid, i mer enn femti år. Det er ikke så mange steder man kan si det samme om. |
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Teo og Glitter: Det er der jeg falle av litt, tror jeg. Jeg tror ikke jeg kunne stemt på et parti der jeg ikke trodde at dersom de fikk et overveldende flertall, så ville ikke Norge og Verden ha det bedre av den grunn. Ikke at partiet jeg stemmer på er perfekt, men skulle de få lov til å styre alene, så tror jeg helt oppriktig at det ville blitt den politikken jeg mener Norge ville hatt best av (og så hadde det sikkert også vært best for Norge om de ble byttet ut etter noe sånt som 8 år, men det er en annen sak).
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Er du litt trøtt og glemsk på morgenen, Poly?
|
|
|
#16 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Ok, Milfrid. Her kommer et laaangt svar (Del 1). Du stiller mange store spørsmål. Du er sitert i kursiv.
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Kallisti, før du begynner på del II. Jeg kan min statsvitenskap, takk, type universitetsnivå
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %det kan vel ikke være særlig tvil om at såkalt kapitalist-styrte land har fungert bedre enn sosialistiske stater, som så vidt jeg vet har endt opp som ganske totalitære diktaturer alle som en, totalt blottet for demokrati. Hvis jeg tar feil så belær meg gjerne.
|
|
|
#19 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Du reiser store politiske spørsmål, er upresis i din omgang med begrepene du benytter deg av, men det er min diskusjonsform som er usjarmerende?
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg var ikke klar over at vi diskuterte på høyere nivå, jeg bare diskuterte for diskusjonens skyld, men jeg skal se om jeg ikke finner tid i min travle Desperate Husmor-tilværelse og får stablet på beina et skikkelig svar ;-) jeg liker en god diskusjon, men du var nok hakket mer seriøs enn det jeg var...
|
![]() |
|
|