Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Ja 237 90,46%
Nja, kanskje i overkant irritert 11 4,20%
Nei, bare irritert 13 4,96%
Nei 1 0,38%
Annet 0 0%
Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-09, 22:53   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

I en annen tråd her inne var det mange som skrev at de ble sinna på ungene sine. Noen skrev vel også at de aldri ble så sinte på noen som de ble på ungene sine (fritt etter hukommelsen på en fredagskveld).

I barselklubben med førstemann husker jeg også at det var mange som sa at de hadde vært sinte på ungen. For meg så var det en helt fremmed tanke da og fremdeles nå - jeg har aldri vært i nærheten av å være sint på ungen. Jeg får legge til at jeg er avbalansert av natur og det er særdeles sjelden jeg blir sint på noen som helst.

Det jeg nå lurer på er hvor vanlig det er å bli sint på ungene.

Poll kommer.

Gammel 27-03-09, 22:55   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Ja - enda så små de er. Jeg har ikke lang lunte.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 22:59   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte å bli sint på dem etter at de kom i den såkalte trassalderen, før det var jeg aldri sint, da var de bare søte og deilige. Etter trassalderen ble de enda søtere, men de fikk også stålben i nesen. Tøfft! Og til tider vannvittig irriterende.

Gammel 28-03-09, 16:35   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nok vært sint på eldste ja, men nå begynner han å komme i en alder hvor han har fått litt for sterke meninger på visse områder ja.

Jeg har kort lunte, men har blitt veldig flink til å telle til 56.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 23:10   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og jeg synes det er rart at flere har huket av på "nei".

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 00:17   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie: jeg tror nok du har rett i det at man reagerer forskjellig på forskjellige barn. Jeg blir mye sintere på storebror som ignorerer meg og later som han ikke hører enn på lillebror som argumenterer og skriker meg i ansiktet når han ikke får viljen sin.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 22:59   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har vært sint på dem. Ofte til og med. Jeg prøver å ikke eksplodere. *også kort lunte*

Gammel 30-03-09, 17:49   #8
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja det har jeg mange ganger,hadde en som stakk av så fort han hadde sjansen,på kjøpesenter,uten for hjemmet,17 mai på tivoli ol. Han var håpløs,var ikke redd for å ikke finne meg igjen når han stakk av. To ganger måtte jeg ringe politiet,ene gangen var han 4 år og andre gangen 6 år og vi hadde nettop flyttet til et nytt sted.Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å se han igjen og var livredd.
Når en blir redd og fortvilt ja da blir man sint også når man ikke finner barnet sitt og attpå til gjemte han seg når han så bilen vi kjørte med da vi lette etter han.
jeg kunne ikke slippe han av synet et sekund før han benyttet sjansen og stakk av!
Når de er tenåringer og trykker på de rette knappene ja da blir man sint!!
Nå er han 15 år senest i stad han han tent på alle fyrstikkeskene i esken på rommet sitt,det er første gang han har gjort noe sånt,om jeg ble sint? ja!! Det er ganske normalt å bli sint på barna sine i løpet av årene frem til de blir voksne. Jo større de blir jo større blir utfordringene.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 22:57   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

En klok person fortalte meg, lenge foer jeg fikk barn, at det er sjelden det er barnet som er vrang eller skaper problemer, det er de voksne. Jeg tror det er veldig riktig. Jeg faller inn i samme kategori som deg, jeg har ikke vært sint på barnet mitt. Jeg kan bli irritert, ja, men når jeg tar et skritt tilbake er det som regel jeg selv som er skyld i at jeg blir irritert.

Gammel 27-03-09, 23:00   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja på eldstemann kan jeg desverre bli ganske så sint på ja, men det er nok mye meg selv jeg er sint på også. Fordi jeg ikke forstår han. Vi er blitt ganske så flinke til å si unnskyld til hverandre også da. Går veldig fort over, er sint der og da, men når vi har roet oss begge to så er vi venner igjen.

En ting jeg ikke fikser er å legge han uten at vi er venner, så vi skværer heldigvis fort opp.

Gammel 28-03-09, 00:01   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kun vært skikkelig sint på eldstemann, og da med god grunn.
De andre to har jeg kun vært irritert og oppgitt over.

Gammel 28-03-09, 09:32   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tror vi lever i forskjellige verdener. Her er min:
Irritert:
Sint:

Jeg kjenner meg vel best igjen i denne kategoriseringen. Jeg har vært og kan være skikkelig sinna på guttungen på 11 år. Han vet hvilke knapper han skal trykke på for å få meg skikkelig sinna. Mange ganger kan se at han faktisk "bare" provoserer for å få frem konflikt og for å se hvor langt han kan dra strikken før jeg blir skikkelig sinna. Da er det '"enkelt" å holde seg på irritertsiden av skalaen. Men, jeg går mange ganger i fella og det er vel aldri noen situasjoner som jeg blir så sint av som det. Når jeg står der og er usikker på om jeg er mest sinna på guttungen eller på meg selv.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 14:41   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 14:59   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir fullstendig rasende, både på barnene og på andre.

Jeg har kort lunte og et eksplosivt temperament. Jeg skrek til storesøster senest i dag. Vi har en ødelagt bok liggende som et minne om hva som skjer dersom man kaster bøker i gulvet for hardt.

Men jeg sier unnskyld. Når jeg ser at det er mest min egen feil at jeg ble sint, så sier jeg det også. Og vi er veldig flinke til å snakke om det og gå videre.

For meg er dette den eneste måten jeg klarer å takle det på. Bare fremtiden vil vise om det gjør noe galt med barnene. Men jeg satser på at det å si unnskyld og snakke om det også er bra. Og tenker litt, som Miss Norway, at andres reaksjoner må de lære seg å takle, på godt og vondt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 17:19   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ja det har jeg. Men jeg viser ikek sinnet mitt ovenfor barnet som med roping etc, jeg prater vanlig. Noen ganger med hevet stemme dersom jeg kjenner at jeg nesten tilter.

Gammel 27-03-09, 23:03   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

En klok person fortalte meg, lenge foer jeg fikk barn, at det er sjelden det er barnet som er vrang eller skaper problemer, det er de voksne. Jeg tror det er veldig riktig. Jeg faller inn i samme kategori som deg, jeg har ikke vært sint på barnet mitt. Jeg kan bli irritert, ja, men når jeg tar et skritt tilbake er det som regel jeg selv som er skyld i at jeg blir irritert.

Å være irritert eller sint - jeg vet ikke helt om jeg ser forskjellen. Irritert er kanskje en mindre hissig følelse enn sint. Men det har også med hva slags ord man selv setter på det å gjøre. Jeg har det med å si jeg er sint når min mann som åpenbart er sintere, sier han er irritert eller frustrert.

Jeg er forøvrig enig i at hvis man greier å ta et skritt tilbake og tenke, er det minst like mye den voksne som er skyld i at man blir irritert/sint. I hvertfall hvis vi snakker om barn under skolealder.

Gammel 27-03-09, 23:00   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever det på den måten du beskriver Veronal. Men nå har jeg en fireåring da, så det er mange år igjen å bli sint på.

Gammel 27-03-09, 23:00   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter litt med å skille helt mellom irritert og sint, men jo, det har jeg. Mange ganger, faktisk ukentlig. Minst. For eksempel kjenner jeg at det bobler inni meg når seksåringen sutrer over strømpebukse med søm der det helst ikke skulle vært søm eller genser som ikke kan brukes fordi det er lommer foran på genseren.
Jeg er ingen tålmodig sjel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:32   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg sliter litt med å skille helt mellom irritert og sint, men jo, det har jeg. Mange ganger, faktisk ukentlig. Minst. For eksempel kjenner jeg at det bobler inni meg når seksåringen sutrer over strømpebukse med søm der det helst ikke skulle vært søm eller genser som ikke kan brukes fordi det er lommer foran på genseren.
Jeg er ingen tålmodig sjel.

Samme her.
Ser ikke helt forskjellen på irriter og sint, hva er best liksom?
En irritert mamma eller en sint mamma? det er spørs jo hva man definerer
som sint eller irritert, for meg er det det samme

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:04   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, ja? Hoppende sint, rett som det er, på begge to. Og de er sinte på meg. Her er det hete gemytter og korte lunter på alle kanter.

Jeg hadde også en periode med begge hvor de bare var søte og deilige, jeg tror den sluttet omtrent i toårsalderen med begge.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.