Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 23:04   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den dagen jeg forteller at jeg har kjøpt blomster som matcher gardinene må dere være snille å bestille en bil med noen i hvite frakker som kan hente meg.

Du och jag, Fnatten, du och jag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 23:07   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig må blomstene matche interiøret.

Gammel 10-02-09, 23:07   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg hatt gardiner og samtidig kjøpt tulipaner hadde de nok, om ikke matchet, sett bra ut til. :innrømmer: Og jeg er ikke den mest feminine man finner der ute. Kanskje jeg er homo?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 23:26   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjerne brødsmuler på kjøkkenfjøla med støvsugeren var nå forresten et tips å notere.

Gammel 11-02-09, 11:24   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smugvasking.

Gammel 11-02-09, 11:47   #6
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Voksne og voksne, husk jeg er bare 30 år.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:08   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg opplever ikke at mannen min blir mobbet, og vi bor i byen, men jeg har da hørt kommentarer som: "Har du fått handveske også nå eller?" Da har han kanskje sagt han har støvsugd hele huset!
Det er jo ment som spøk selvsagt!! Og min mann bryr seg jo ikke om det og slenger bare noe tilbake!!
Men jeg må si jeg faktisk bir overrasket å høre hvor flinke alle mennene deres er!!
Lurer faktisk hva galt jeg har gjordt med min mann, for han er nemlig ikke flink til å se noe som helst!!
Han gjør ting jeg spørr om han kan gjøre! Og så hender det han får for seg å støvsuge uten at jeg sier noe!
Matlaging og vasking av klær har aldri vært hans sterke side! Men når jeg høre deres historier vurderer jeg faktisk å "bytte" mann!
Ikke fordi jeg ikke er glad i han jeg har, men jeg kunne jo absolutt tenke meg en mann som laget middag når jeg kommer hjem kl 18 om kvelden etter seintvakt i bhg med minsten på armen(har han i min bhg), og slippe å bruke kvelden på klesvask ol.
Det gjør jeg ikke. Og tro meg, jeg har sagt til han at han må bidra osv osv, men når ting som dette ikke skjer og han gjør så godt han kan på andre ting, ja hva da? Skal jeg hive fyren ut??
Jeg orker rett og slett ikke fly å mase på han dagen lang, det blir jo heller ikke hyggelig? Han har ikke anlegg for å se ting, DESSVERRE, og jeg har holdt på i 8år å "lært" han opp, nå er han 30år og etter min mening voksen!! Jeg har to små gutter, full jobb og hus på 250kvadrat, nok å henge fingrene i!
Har finni ut at enkelte ting er det like greit å gjøre selv!

Nå hørers det kanskje ikke ut som han ikke gjør noe hjemme, men han gjør enkle ting...tømmer oppvaskmaskin, går ut med søppel, etter alle leset innlegg her om hvor flink mennene deres er, så er det han som rydder av matbordet siden jeg lager maten! Og støvsuger gjør han. Der stopper hans huslige ting.. Han kan sef rydde etter ungen og styere med dem, men det ser jeg ikke på som husoppgaver.

Jeg vet ikke hvordan dette innlegget ser(høres) ut i forumet, men jeg er enige med dem fleste som har skrevte før meg her inne!! At man burde dele på oppgavene ol!
Så tar gjerne i mot "råd" for å få mannen min til å bidra ENDA mer!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:47   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nå følger jeg også med denne serien og ler med. Jeg skjønner at enkelte på denne øya har en jobb slik at de har mindre tid hjemme men at noen aldri har skiftet en bleie eller lagt barna er egentlig ikke så morsomt.

At dagens menn og pappaer ikke deltar naturlig i det som skal gjøres i huset synes jeg er helt bak mål og det finnes ingen unnskyldning. Vi lever tross alt i 2009.
Det har noe med holdninger å gjøre.

Min mann var svært så bortskjemt av sin mor og kom alltid til dekket bord. Svigermor lagde til og med ulike middager hver dag slik at alle skulle få det de likte.
Likevel ble det folk av min mann. Han flyttet hjemmefra da han var 18 år til en annen kant av landet. Helt fra vi var sammen har vi delt på arbeidet/div gjøremål. Jeg har ikke opplevd at han setter seg ned om det er noe her som skal gjøres. Han til og med "ser" om det er noe. Han fyller snart 50 år (Ser langt yngre ut da)
Min pappa som døde da han var litt over 65 var akkurat maken.
Nå er jo jeg hjemme pga min fantastiske helse så det er da naturlig at jeg gjør det meste her men han er snar å ta frem støvsugeren når han kommer hjem eller går ned å stryker klær.

Dere som lever med slike menn for guds skyld ikke aksepter dette. Tenk hvilket negativ eksempel dette er for barna. Jeg hadde aldri giftet meg eller flyttet sammen med en slik mann og langt mindre fått barn med han om han ikke hadde giddet ta i et tak.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:12   #9
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Mulig vi er så unge c27, de fleste på fp er vel nærmere 40 år?

Jeg bytter heller ikke mann og lar gutta bli boende i 2 hjem, fordi pappa ikke vasker. Nei, herligheten.

Gammel 11-02-09, 12:15   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg bytter heller ikke mann og lar gutta bli boende i 2 hjem, fordi pappa ikke vasker. Nei, herligheten.

Nei, det er ingen grunn til å tro at menn nærmere 40 er flinkere i huset enn menn nærmere 30. Mannen min er 35 år og har vært en oppegående mann siden han ble voksen.

@c27: Jeg synes det er litt rart å høre jeg altså, når begge er i full jobb så må man jo dele på arbeidsbyrden, det er jo kjempeurettferdig om den ene skal ha mer fritid enn den andre? Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få forklart?

Gammel 11-02-09, 12:22   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er ingen grunn til å tro at menn nærmere 40 er flinkere i huset enn menn nærmere 30. Mannen min er 35 år og har vært en oppegående mann siden han ble voksen.

Hvis man først skal dra alder inn i det her så burde det jo være motsatt, at jo yngre mennene er jo bedre burde de være til å gøre husarbeid. HVertfall hvis vi skal ta utgangspunkt i at likestillingen går fremover.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:23   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

@c27: Jeg synes det er litt rart å høre jeg altså, når begge er i full jobb så må man jo dele på arbeidsbyrden, det er jo kjempeurettferdig om den ene skal ha mer fritid enn den andre? Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få forklart?[/quote]

Jeg skjønner hva du mener!
Men han er ikke sånn, jeg kan jo si det sånn at han skjønte ikke han var far en gang før han fikk nr to, og da hadde han vært far i 4år!
Jobb har vært den store lidenskapen, og når jeg truet med å gå når nr 2kom(som faktisk ikke var helt planlagt), ja så har jobben blitt nedprioritert! Han jobber fortsatt mye, men ikke som før! Og han liker å snekker og er akkurat ferdig med å bygge stor dobbelgarasje til oss..
Men jeg får han bare ikke til å se dem huslige nødvendigheter av seg selv!!
Han bør ikke spørres to gange om jeg spørr om noe, selv om noen ting kan ta tid, ja så er det enkelte ganger lettere å bare gjøre ting selv!! Man maser på jobb, man maser på unger, å mase på mannen min som om jeg skulle vært mora, uff nei, jeg har kommet ditt at det gidder jeg ikke!
Men jeg sier ikke at det er rett!!!!

Gammel 11-02-09, 12:16   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah. Du er jammen meg frekk.

Gammel 11-02-09, 12:16   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Altså, nei. :tørker lattertårer: Jeg tror ikke det er alder som er greia.

Gammel 11-02-09, 13:19   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg i alle fall.
Jeg er nærmere din alder og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen.
Det har faktisk ikke vært sånn da vi var yngre heller.
Alder har mindre med saken å gjøre, det er nok heller miljøet.
Og et sånt miljø ville jeg vurdert å ta mine gutter ut av før de fikk like middelalderske holdninger som resten av bygda.

Gammel 11-02-09, 13:30   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hva får deg til å tro det?

Gammel 11-02-09, 13:36   #17
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Hva får deg til å tro det?

Fordi mange av FP`s medlemmer kommer fra NM. Der var det noe som het modne mødre. Derfor innbiller jeg meg at de fleste er over 30 år på dette forumet. Mulig jeg tar feil.

Gammel 11-02-09, 12:17   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mennene våre "hjelper ikke til" eller "er flinke".
De gjør bare det åpenbare - deler byrdene med sin kone.

Gammel 11-02-09, 12:30   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja, og det er som man sier til ungen, man er ikke flink når man spiser!
Så ser at det nok var feil ordbruk!!

Gammel 11-02-09, 13:20   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Takk og amen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.