Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fringe

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 11:35   #201
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fringe

Blir jo bare mer og mer glad i denne serien!! Walter er virkelig herlig.
Har nå kommet til episode 17, så nærmer oss slutten .. uæææ.. Spent på hvordan ting skal ende.

Episode 16, Peter:
Hmm.. så det var observeren som grep inn i en viktig hendelse og dermed ødela hele hendelsen da han pratet med Walternate? Men Walter endret jo også historien ved å ikke returnere Peter? Walternate vet han hva som har skjedd? Jeg har liksom fått for meg at den alternative virkeligheten ligger foran teknologisk sett, burde ikke ikke da Walternate vite om Walter? Og ha samme mulighet til å feks krysse over virkelighetene og hente tilbake Peter?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 16:57   #202
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Episode 16, Peter:
Hmm.. så det var observeren som grep inn i en viktig hendelse og dermed ødela hele hendelsen da han pratet med Walternate? Men Walter endret jo også historien ved å ikke returnere Peter? Walternate vet han hva som har skjedd? Jeg har liksom fått for meg at den alternative virkeligheten ligger foran teknologisk sett, burde ikke ikke da Walternate vite om Walter? Og ha samme mulighet til å feks krysse over virkelighetene og hente tilbake Peter?

Er det retoriske spørsmål eller vil du egentlig ha svar på dette nå? *tør ikke svare før jeg er sikker*
Du får alle svar i serien altså, det er vel bare et par episoder igjen. Men hvis du er utålmodig kan jeg godt svare på det i spoileren over.

Gammel 16-08-10, 20:57   #203
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg regner med at det kommer noen mer svar ja, men du må gjerne svare.

Gammel 16-08-10, 21:07   #204
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at det kommer noen mer svar ja, men du må gjerne svare.

Hehe, okidoki.

Jeg synes du skal få beholde LITT spenning, men:

Walternate vet at sønnen er kidnappet av Walter ja. Kona hans visste jo at "Walter" hentet gutten, og Walternate visste at han ikke selv hadde gjort det så da la han vel to og to sammen. Jeg husker ikke helt, men regner med han hele tiden har visst det ja, men aldri klart å komme seg gjennom til denne siden. Før nå ... Ja, han dukker nemlig opp! Han dukker opp på hotellrommet til Peter! Jeg fikk hakeslepp og hjerteinfarkt da den episoden sluttet sånn, og jeg måtte vente i én uke på neste. Jeg døde litt!
Walternate tar med seg Peter tilbake til den andre siden og der treffer han moren sin, som jo er død på denne siden. Livet hans (om han hadde levd der) er perfekt. Faren er høyt på strå (militært?) og de bor i et fantastisk hus. Moren er overlykkelig og det samme er Peter.

Walter og gjengen (kort fortalt) drar til den andre siden for å hente Peter tilbake og forhindre at universet (eller i hvert fall denne siden) kollapser, noe det gjør om Peter forblir der borte. Alt dette og hvordan siste episode slutter og alt som skjer der får du se selv, det er helt fantastisk!!

PS: legg merke til at introen i de to siste episodene har rød farge, som en motsetning til den vanlige blå introen, siden de episodene handler om den andre siden. Fringe er bare geniaaalt!

Gammel 17-08-10, 09:28   #205
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Ja, jeg tenkte meg det at Walternate på et eller annet vis måtte forstå at det var Walter som tok han. Spent på hvordan Peter tar hele nyheten jeg. Først så ville Olivia fortelle han det og prøvde å overtale Walter, og nå ser jeg at hun har ombestemt seg og det samme har Walter også.. Så da får han vel vite det snart.
I går var det fotballkamp på tven, så da må jeg vente til i kveld for neste episode .. Spennende!

Men du sier altså at Peter hører til i "feil" univers egentlig? At det er riktig at han er der han er?
Spent på om det skjer noe mer mellom Olivia og Peter, syns de er litt søte sammen jeg.

Gammel 17-08-10, 09:31   #206
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men du sier altså at Peter hører til i "feil" univers egentlig? At det er riktig at han er der han er?

Ja og nei. Han hører jo opprinnelig til på den andre siden, men det var et eller annet med et slags våpen ... Fader nå står det stille! Walternate har planer om å bruke Peter i et slags våpen-greie som kommer til å utslette denne siden. Men nå babler jeg, for jeg husker ikke detaljene. Jeg må google litt etter jobb i dag.

Gammel 18-08-10, 09:29   #207
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Episode 20 var jo fullstendig waste of time!!!
Her må jeg si at Fringe skuffet litt. De har helt til nå klart å holde seg unna slike fjase episoder, så litt skuffet ja.. Hvorfor MÅ alle serier har en sånn gammeldags dektektiv spinoff?

Tenkte meg at Peter ville finne ut av ting ja.. bare synd at Walter ikke fikk forklart seg slik som han gjorde ovenfor Olivia. Jeg begynner å mistenke at det er Walternate som står bak Newtons forsøk på å åpne en ny portal. At han er forbanna og lar sinne styre han .. Håper mannen er klar for en episode eller to i kveld!

Gammel 20-08-10, 13:07   #208
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Og så var sesongen ferdig .. nei nei nei nei! Når kommer sesong 3 sa du Iset? September?

Fortsatt litt usikker over hva slags motiver Walternate har. Han ville jo ikke ha sønnen tilbake fordi han er sønnen, men fordi han skulle bruke han i et våpen .. Så hva er han ute etter da? Ødelegge "vår" verden?

Gammel 20-08-10, 13:11   #209
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Episode 20, det var den detektivgreia fra 30-tallet eller noe sånt ja? Den var boooring!

Neste sesong kommer neste måned ja. 24. september.

Gammel 23-09-10, 07:23   #210
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

I morgen er det sesongstart, noen som gleder seg?! Min bror kommer kanskje hit og skal se den sammen med meg og mannen min, jeg klarer ikke å vente!

Gammel 23-09-10, 09:05   #211
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I morgen er det sesongstart, noen som gleder seg?! Min bror kommer kanskje hit og skal se den sammen med meg og mannen min, jeg klarer ikke å vente!

Gammel 23-09-10, 09:10   #212
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gleder meg! Har ikke kjøpt DVD-en fra sesong 2 ennå, men sesongen er fortsatt friskt i minne.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:43   #213
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg. Fringe er en serie sambo faktisk liker, og det skjer ikke ofte - så det er kos at vi kan se noe sammen for en gangs skyld

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:14   #214
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Så, hva syns dere om starten på sesong 3 da?

Jeg ble egentlig litt skuffet. For jeg er så glad i teamet med Olivia, Walter, Peter og Astrid, så jeg håper virkelig ikke at Olivia-Olivia er "borte".

Sist redigert av Skilpadda : 27-09-10 kl 10:40.
Gammel 27-09-10, 10:42   #215
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg er sikker på at hun ikke er borte. Det blir kanskje den første saken som skal "løses" - jeg håper de ikke har tenkt å bruke for mange episoder på det, for jeg også foretrekker at hun er med. Antar drosjesjåføren kommer til å hjelpe til litt, siden han er den eneste på hennes side som vet at hun egentlig er en annen, og som vet om Peter.

Gammel 27-09-10, 11:29   #216
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare sett halvparten av den første episode, så sovnet jeg. Jeg syntes den var KJEDELIG Og det er det tidligere bare den gammeldagse 50-tallsepisoden som har vært.

Også lurer jeg fælt på den tatoveringen - hvorfor hun har den, og om det er noe med de to Oliviaene som ikke er som det virker. Og hvorfor visste ikke partnerne hennes at hun er byttet om? Men som sagt - jeg har ikke sett hele.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 11:44   #217
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å, jeg er sikker på at hun ikke er borte. Det blir kanskje den første saken som skal "løses" - jeg håper de ikke har tenkt å bruke for mange episoder på det, for jeg også foretrekker at hun er med. Antar drosjesjåføren kommer til å hjelpe til litt, siden han er den eneste på hennes side som vet at hun egentlig er en annen, og som vet om Peter.

Ja, jeg tenker som deg. Det bør bare ikke gå for mange episoder å få løst det, for da tror jeg de ødelegger litt.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har bare sett halvparten av den første episode, så sovnet jeg. Jeg syntes den var KJEDELIG Og det er det tidligere bare den gammeldagse 50-tallsepisoden som har vært.

Også lurer jeg fælt på den tatoveringen - hvorfor hun har den, og om det er noe med de to Oliviaene som ikke er som det virker. Og hvorfor visste ikke partnerne hennes at hun er byttet om? Men som sagt - jeg har ikke sett hele.

Sannsynligvis så ble hun tatoert samtidig som hun fikk behandling for å "overta" alternativ-Olivia sine minner.

Gammel 27-09-10, 13:11   #218
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg sett den, og er enig med dere over.

Tror dere at vår Walter er blitt lurt, eller spiller han bare dum?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:58   #219
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest et sted at episodene i denne sesongen foregår annenhver i denne virkeligheten, og annenhver i den andre virkeligheten. Tror det blir bra, jeg - bare dumt at da blir det mindre Peter siden det bare er en av han

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:04   #220
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Nå har jeg sett den, og er enig med dere over.

Tror dere at vår Walter er blitt lurt, eller spiller han bare dum?

Lurt hvordan da mener du? I forhold til Olivia? Det er vel ingen som aner hva som skjedde da de returnerte til sin egen virkelighet, bortsatt fra Oliva, Walternate og alternate Fringe team

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg har lest et sted at episodene i denne sesongen foregår annenhver i denne virkeligheten, og annenhver i den andre virkeligheten. Tror det blir bra, jeg - bare dumt at da blir det mindre Peter siden det bare er en av han

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.