Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 13:33   #1
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pinnakjøt med kålrabistappe og pote. Riskrem med heimelaga jordbærsaus til dessert. Julemiddag på forskudd sidan me reiser vekk julafta

NB! Nissepølse til minsten

mmm .... kjenne de den gode lukta? Eg prøve å vifte den inn i skjermen

Gammel 14-12-08, 14:02   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg hadde planer om ei oksegryte i dag. Men sidan det berre er meg og ungane her og dei stort sett ikkje liker kjøtt, så lurer eg på om eg skal lage noko anna.

Gammel 14-12-08, 14:12   #3
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Biff...mmmm

iBam er ikke aktiv  
Gammel 14-12-08, 14:38   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Etter at vi bakte kakemenn med eggehviter (!) i deigen i morges, så tror jeg det blir carbonara til middag. Det er noe av det beste jeg vet, så det er veldig greit for meg.

Gammel 14-12-08, 20:07   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går hadde vi taco, og det ble en haug med rester. Så i dag tok jeg alle restene (rødløk, purre, gul løk, mais, chilibønner, tacokjøttdeig og ananas) og varmet det sammen i en gryte. Så helte jeg hele greia oppi en papirkledd langpanne og strødde masse ost på toppen og gratinerte det. Så knuste jeg resten av tacoskjellene til "chips-størrelse" og serverte til, sammen med rømme og sterk salsa. Kjempegodt.

Gammel 14-12-08, 20:16   #6
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vi har hatt svinefilet-skiver, husker ikke om det var indre-eller ytrefilet jeg hadde, stekt lett i panna og ferdigstekt i ovnen. Potetbåter stekt i ovn sammen med gulrøtter, rødløk, hvitløk, timian og sitronstenk. Peppersaus med masse matfløte i.
I tillegg hadde jeg kålstuing til, bare fordi jeg hadde et stort kålhode igjen etter jeg hadde laget italiensk salat og fordi jeg synes det er kjempegodt. Det passet vel ikke helt til alt det andre, men godt allikvel.

Gammel 15-12-08, 01:06   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

I dag ble det lammefrikasse.
Jeg kunne spist det hver dag, det er jo så godt.

Gammel 15-12-08, 19:15   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pai med karbonadedeig.

Gammel 15-12-08, 19:15   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Oksegryte med kokosmelk

Gammel 22-12-08, 17:45   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Risotto (fra pose; mannen "lager" middag idag )

Macky er ikke aktiv  
Gammel 15-12-08, 23:02   #11
Bajllsund
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Bajllsund har et hav av muligheter foran seg
Standard

I dag hadde vi fiskeform og ris. Torskefilet i skiver i en ildfast form, hermetisk tomat, purre og kesam helles over. Salt og pepper. Litt revet ost på toppen. Enkelt og kjempegodt!

Bajllsund er ikke aktiv  
Gammel 15-12-08, 23:09   #12
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bajllsund, her.

I dag hadde vi fiskeform og ris. Torskefilet i skiver i en ildfast form, hermetisk tomat, purre og kesam helles over. Salt og pepper. Litt revet ost på toppen. Enkelt og kjempegodt!

Dette må prøves!!

Gammel 26-12-08, 18:54   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

I dag hadde vi ovnsbakt laks med tilbehør. Nam!

Gammel 26-12-08, 20:08   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag har vi spist hjortestek hos svigers - med fruktsalat til dessert. Jeg er stappmett

Gammel 26-12-08, 21:18   #15
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Kalkun med waldorfsalat.

Gammel 15-12-08, 23:37   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I morgen skal jeg lage kyllingfilet med spekeskinke rundt, stekt i ovnen. Så skal jeg lage karamelliserte poteter til.

Gammel 16-12-08, 00:31   #17
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I morgen skal jeg lage kyllingfilet med spekeskinke rundt, stekt i ovnen. Så skal jeg lage karamelliserte poteter til.

Karamelliserte poteter Hva er det for noe da; Iset?
Blir det litt søtt og salt på en gang? Aldri hørt om det jeg. *nyskjerrig*

Gammel 16-12-08, 00:34   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg fikk høre om det i en tråd her inne i dag, og det fristet noe helt utrolig, så jeg må bare lage det i morgen. Det er helt vanlig i Dankmark. Søtt og salt er jo ofte en fantastisk kombinasjon.

Her.

Gammel 16-12-08, 00:40   #19
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fikk høre om det i en tråd her inne i dag, og det fristet noe helt utrolig, så jeg må bare lage det i morgen. Det er helt vanlig i Dankmark. Søtt og salt er jo ofte en fantastisk kombinasjon.

Her.

Tusen takk for link, Iset! Det høres jo litt spennende ut da. Tror det må prøves.

Gammel 19-12-08, 20:59   #20
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Resten av cateringtapasen fra jobblunsjen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.