Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-06, 17:58   #201
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Pinnekjøtt

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 18:20   #202
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.506
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Tradisjonen i min familie er reinsdyrsteik

Endelig! Nå trodde jeg nesten jeg måtte være det eneste "utskuddet" helt alene....

Reinstek, mammas saus, rosenkål, broccoli, gulrot, surkål, rødkål, "hjemmelagde" mandelpoteter, nyrørt tyttebærsyltetøy, sossiser....

Og riskrem med hjemmelaget bringebærsaus til dessert! *enda mere *

Resten av julen spises det kveite, ribbe, kalkun, og på nyttårsaften er det igjen reinstek osv....Men da kanskje multekrem med krumkaker til dessert....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:11   #203
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Endelig! Nå trodde jeg nesten jeg måtte være det eneste "utskuddet" helt alene....

Reinstek, mammas saus, rosenkål, broccoli, gulrot, surkål, rødkål, "hjemmelagde" mandelpoteter, nyrørt tyttebærsyltetøy, sossiser....

Og riskrem med hjemmelaget bringebærsaus til dessert! *enda mere *

Resten av julen spises det kveite, ribbe, kalkun, og på nyttårsaften er det igjen reinstek osv....Men da kanskje multekrem med krumkaker til dessert....

MMmmmm, ja... Er familien din fra Telemark, tro?
Og hva er hjemmelagde mandelpoteter? Skrellede? Ovnsstekte?

Resten av julen må vi innom pinnekjøtt og kalkun!
Og mer enn gjerne kveite!!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:23   #204
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Jeg spiste Rudolf igår, jeg. Smakte veldig godt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:44   #205
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg spiste Rudolf igår, jeg. Smakte veldig godt.

Hvor har du kjøpt Rudolf da? Finner'n ikke noen steder!
Kanskje jeg må til en god, gammeldags Slakter!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:47   #206
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hvor har du kjøpt Rudolf da? Finner'n ikke noen steder!
Kanskje jeg må til en god, gammeldags Slakter!

På restaurant.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 13:58   #207
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

På restaurant.

Farsken.
Neida, jeg snakket med butikksjefen på Meny idag, de får Rudolf medio neste uke.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:26   #208
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Farsken.
Neida, jeg snakket med butikksjefen på Meny idag, de får Rudolf medio neste uke.

Stakkars Rudolf...



__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:49   #209
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Ribbe.

Men jeg er oppfostra på pinnekjøtt.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:19   #210
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.

Ribbe.

Men jeg er oppfostra på pinnekjøtt.


Oj oj. Går det bra?

Hilsen elsker-pinnekjøtt-men-takler-ikke-ribbe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:29   #211
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Skinkestek, ribbbe, medisterkaker og alt østlandske tilbehør. Er veldig fornøyd med det, svigers spiser pinnekjøtt. Men alt til sin tid. Og alle som lager mat til julehøytiden fortjener en stol synes jeg. :takknemmelig: for å ikke lage maten selv

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 00:28   #212
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Ribbe. Det er deilig etter å ha hatt lutefisk på julaften i mine tidlige barneår.
(Lutefisk på julaften - hvor er egentlig barnevernet når man trenger dem?? )

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 00:29   #213
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Ribbe. Det er deilig etter å ha hatt lutefisk på julaften i mine tidlige barneår.
(Lutefisk på julaften - hvor er egentlig barnevernet når man trenger dem?? )

Jeg er vokst opp med lutefisk på julaften, og har alltid likt det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 01:08   #214
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er vokst opp med lutefisk på julaften, og har alltid likt det.

Jeg liker det også nå (hvis det bare er nok bacon og erterstuing til da...) - men på julaften vil jeg ikke ha det!! 4 åringen her i huset liker det faktisk også

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 09:11   #215
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.711
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Vi spiser svineribbe. Jeg kunne glatt ha spist pinnekjøtt, rype, kalkun eller reinsdyrssteik - men synes ribbe er godt altså...

Ei jeg studerte sammen med hadde fiskeboller i hvit saus til julemiddag De hadde hatt det i mange år. Grunnen var at de hadde en bestefar som hadde magesår - og så fant de ut at fiskeboller i hvit saus var veldig forenelig med fjøsstell

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 09:14   #216
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Kalkun!

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 14:47   #217
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Vi spiser ribbe, men jeg liker pinnekjøtt også.
Første gang jeg skal lage middagen hjemme, så er veldig spent.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 17:36   #218
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.566
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Vi skal ha lammeribbe med mandelpoteter, broccoli, rosenkål og gulrøtter og en saus til...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 20:39   #219
Belle
Nybegynner
 
Belle sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 23
Belle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva spiser dere på julaften?

Min familie pleier å ha kalkun m tilbehør og det liker jeg aller best.

Sambo sin familie har ribbe....så nå blir det litt annenhver jul....


Kremt....så nå at denne var gammel og død for lenge siden

Belle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no