|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Jeg også! (PS: ikke søle på skjorten (og forkleet)- vanskelig å få bort. Og man skal ikke bruke klor, vet du.:erfaren: ) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Du er ikke mot, men du er enige med de som er mot og som driver med kampanjer, er det så?
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Jeg skjønner de som driver med kampanjer, uten at jeg føler behov for å støtte dem direkte. Samtidig så syns jeg at det er viktig at vi diskuterer hva som er greit i det offentlige rom. Vi må ikke ende opp med å bli likegyldige til det som skjer. Vi er nødt til å stille spørsmål når grenser overskrides... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Hvem sine grenser? Tvn kan du slå av, det er ingen som invaderer deg.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Det offentlige roms sine grenser, altså alles grenser. Jeg skjønner hvor du vil, men skal vi ha total frihet for alle til å gjøre akkurat hva de vil i det offentlige rom. Urinering og det å drikke rom på offfentlige steder er forbudt. Skal vi oppheve det og kanskje? Alle skal få gjøre som de vil og når det passer dem? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Mener du å si at det ikke skal være noen grenser for hva som skal kunne sendes på tv?
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Jeg diskuterer ikke lenger denne delen av tråden.
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er du inne på noe vesentlig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Hva mener du egentlig her? Jeg kan ikke forstå hva du egentlig vil frem til. Og hvis du er så redd for at barn skal se dette programmet - syns du ikke det er verre at Die Hard sendes på TV3 kvart over ni om kvelden? Er Kristopher Schau verre enn en film med mye vold? Burde begge deler forbys av hensyn til at barn kan se dem, eller burde man legge makten til å bestemme hva barn skal se på i foreldrenes hender?
|
|
|
#13 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Er du virkelig seriøs? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg er seriøs. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Schau har et program på TV. TV. Hvorfor vil du trekke inn offentlige steder plutselig?
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Øh. Nei. Om noen bestemmer seg for å vise penisen sin foran deg på gata, så kan du ikke fjerne denne personen med en fjernkontroll. Om du er riktig imot å få uønskede inntrykk, så kan du til og med ikke ha tv i det hele tatt. Det vil bli langt verre for deg å aldri bevege deg utendørs.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Så tv skal være et fristed for alt og alle med begrunnelse i at man kan slå av om man ikke ønsker å se? I motsetning til andre offentlige rom? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Fristed? Du har absolutt ingen sammenheng her, hvor vil du hen?
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
Har jeg ingen sammenheng? Jeg regner tv som et offentlig rom. Like mye som hovedgata i byen min er et offentlig rom. Forskjellen er, som du sier, at tvn kan man slå av. MEN likevel så må det være kjøreregler for hva som er akseptabelt å vise på tv. Det er ikke uten grunn at vi har PFU (Pressens faglige utvalg). |
|
|
|
![]() |
|
|