|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
snur
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)
Den var fin! Tror det må bli en sånn. Boka finnes ikke på mitt bibliotek så da får jeg heller bare kjøpe oppskriften.
![]() |
#202 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg kan signere Adrienne helhjertet. Min Porcelain genser har for tiden flyttet til min datter, og den er like fin til henne som den er til meg. Jeg har ikke strikket Gabi blouse som den er ment, men laget en kortermet fintopp ut fra mønsteret som ble kjempefin. Jeg holder på med min andre Vega v-neck og en Mouline cardigan. Passformen og konstruksjonene på plaggene er veldig fine!
![]() |
#203 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har strikket chunky mouline i det dyreste garnet noen gang og den er helt sykt fin. Fantastisk passform over skuldrene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har forelsket meg i Porcelaine genser og vurderer den som påskestrikk. Med mindre noen amdre legger inn bestilling på noe.
![]() |
#206 |
Panzerekstremfeminist
|
Eco cashmere, angel og miss skinny - fra vår felles lokale garnpusher.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
trenger lading
|
Den er jeg nesten ferdig med. Nest eldste kjøpte garn og skulle strikke seg den, men da hun ikke rakk å begynne, og jeg var ferdig med forrige prosjekt, så fikk jeg lov å strikke den. Har igjen 1/2 erme og halskanten.
![]() |
#208 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Barnebarn-greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg MÅ jo faktisk kjøpe garn til et nytt prosjekt nå. Jeg kan ikke møte påska med bare sokker som strikkes i restegarn.
![]() |
![]() |
#210 |
på slep
Hvordan er den å strikke? Og hvilke garn har du valgt, jeg vurderer noe med litt mindre pus enn originalt?
![]() |
#211 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Hun kjøpte garnet selv, og da kjøpte hun drops kid silk, fordi den er billigere. Og tynn peer gynt. Litt statisk og røyter litt. Jeg selv er ikke så glad i pusete garn
![]() |
#212 |
på slep
Jeg lurer på om jeg skal bytte ut kid silke med alpakka følgetråd. Den puser litt mindre. Får sjekke strikkefasthet for den varianten først. Jeg har strikket en genser i per gynt, vanlig tykkelse, og alpakka følgetråd, den er passe pusete for meg.
![]() |
#213 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har bestilt strikkepakke til Terracotta-sweater, de har opphørssalg her med 40% rabatt
![]() |
#214 |
på slep
Kjenner du butikken? Det er fristende tilbud, men styr hvis det er noe.
![]() |
#215 |
med mange baller i lufta
|
Jeg vet hvor den er, men har aldri handlet noe der tidligere. Den skal sikkert legges ned siden det er opphørssalg, så da er det nok ikke enkelt å få hjelp der i ettertid.
![]() |
#216 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Garnpusheren på Helsfyr anbefales på det varmeste, Tjorven. Jeg har vært syk i en uke, noe som gjør at også jeg trenger et strikketøy til påsken. For jeg har strikket veldig mye mer enn på en normal uke. Vurderer nok en islender, jeg har akkurat laget en til en datter, har et fadderbarn som ønsker seg en også. Samtidig har jeg lyst til å strikke noe sommerlig til meg selv.
![]() |
#217 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg elsker garnpusheren på Helsfyr.
![]() |
#218 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Jeg bestilte litt der inne for et par dager siden, og har fått melding om at pakke er underveis, så jeg tenker det er bare å slå til om du finner noe av interesse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg kan nok fint bruke påsken på dette babyteppet jeg. Ikke noen rask og effektiv strikket så etter at jeg ikke bnså at jeg måtte begynne på nytt er jeg altså fortsatt ikke halvveis, det er ganske mye igjen av snøstetbitrbfoe jeg skal bytte farge og begynner å felle.
![]() |
|
|