Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (2)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-25, 15:22   #201
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (2)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oi, oi, oi. Nå introduserte du meg for en ny designer, Jålebeinet.

Jeg fikk skikkelig lyst til å strikke denne: https://leknit.com/shop/vita-sweater-norsk-720p.html Den så jo ikke helt ukomplisert ut, men produksjonen min er allerede for høy, så det gjør jo ikke noe om det er et prosjekt som tar litt tid.

Eller ... jeg har akkurat strikket en ingen dikkedarer-cardigan, og fordelen med den er at jeg kan se på tv selv med tale på språk jeg ikke kan, for den er så enkel at jeg ikke trenger å se på strikketøyet i det hele tatt. Så det helt enkle har også sine fordeler.

Den var fin! Tror det må bli en sånn. Boka finnes ikke på mitt bibliotek så da får jeg heller bare kjøpe oppskriften.

Gammel 31-03-25, 15:31   #202
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan signere Adrienne helhjertet. Min Porcelain genser har for tiden flyttet til min datter, og den er like fin til henne som den er til meg. Jeg har ikke strikket Gabi blouse som den er ment, men laget en kortermet fintopp ut fra mønsteret som ble kjempefin. Jeg holder på med min andre Vega v-neck og en Mouline cardigan. Passformen og konstruksjonene på plaggene er veldig fine!

Gammel 31-03-25, 15:47   #203
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket chunky mouline i det dyreste garnet noen gang og den er helt sykt fin. Fantastisk passform over skuldrene.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 17:52   #204
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forelsket meg i Porcelaine genser og vurderer den som påskestrikk. Med mindre noen amdre legger inn bestilling på noe.
.

Gammel 31-03-25, 19:18   #205
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har strikket chunky mouline i det dyreste garnet noen gang og den er helt sykt fin. Fantastisk passform over skuldrene.

hva strikket du den i?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 20:13   #206
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

hva strikket du den i?

Eco cashmere, angel og miss skinny - fra vår felles lokale garnpusher.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-25, 21:39   #207
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har forelsket meg i Porcelaine genser og vurderer den som påskestrikk. Med mindre noen amdre legger inn bestilling på noe.
.

Den er jeg nesten ferdig med. Nest eldste kjøpte garn og skulle strikke seg den, men da hun ikke rakk å begynne, og jeg var ferdig med forrige prosjekt, så fikk jeg lov å strikke den. Har igjen 1/2 erme og halskanten.

Gammel 01-04-25, 13:35   #208
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Barnebarn-greier.

IMG_1241.jpg

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-25, 13:48   #209
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg MÅ jo faktisk kjøpe garn til et nytt prosjekt nå. Jeg kan ikke møte påska med bare sokker som strikkes i restegarn.

Takk for tipset!

Boka med oppskriften på Vita sweater er visst på plass på biblioteket mitt allerede. Jeg har fått tips om en garnpusher på Helsfyr som jeg tenkte å be om litt hjelp til å velge rett garn. Jeg vurderer nemlig en mellomting mellom to størrelser (akkurat den genseren har bare en oppskrift, men størrelsen vil kunne reguleres med forskjellige kombinasjoner av garn og garntyper).

Gammel 01-04-25, 16:03   #210
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Den er jeg nesten ferdig med. Nest eldste kjøpte garn og skulle strikke seg den, men da hun ikke rakk å begynne, og jeg var ferdig med forrige prosjekt, så fikk jeg lov å strikke den. Har igjen 1/2 erme og halskanten.

Hvordan er den å strikke? Og hvilke garn har du valgt, jeg vurderer noe med litt mindre pus enn originalt?

Gammel 01-04-25, 16:28   #211
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun kjøpte garnet selv, og da kjøpte hun drops kid silk, fordi den er billigere. Og tynn peer gynt. Litt statisk og røyter litt. Jeg selv er ikke så glad i pusete garn

Gammel 01-04-25, 17:14   #212
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Hun kjøpte garnet selv, og da kjøpte hun drops kid silk, fordi den er billigere. Og tynn peer gynt. Litt statisk og røyter litt. Jeg selv er ikke så glad i pusete garn

Jeg lurer på om jeg skal bytte ut kid silke med alpakka følgetråd. Den puser litt mindre. Får sjekke strikkefasthet for den varianten først. Jeg har strikket en genser i per gynt, vanlig tykkelse, og alpakka følgetråd, den er passe pusete for meg.

Gammel 01-04-25, 19:59   #213
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bestilt strikkepakke til Terracotta-sweater, de har opphørssalg her med 40% rabatt

https://mykhygge.no/collections/strikkepakker

Men egentlig holder jeg på med Sommerlykkejakke, så må skynde meg å bli ferdig med den.
https://mokkastrikk.no/produkt/somme...kke-lys-gronn/

Gammel 01-04-25, 21:56   #214
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg har bestilt strikkepakke til Terracotta-sweater, de har opphørssalg her med 40% rabatt

https://mykhygge.no/collections/strikkepakker
[/url]

Kjenner du butikken? Det er fristende tilbud, men styr hvis det er noe.

Gammel 03-04-25, 12:03   #215
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet hvor den er, men har aldri handlet noe der tidligere. Den skal sikkert legges ned siden det er opphørssalg, så da er det nok ikke enkelt å få hjelp der i ettertid.

Gammel 04-04-25, 15:43   #216
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Garnpusheren på Helsfyr anbefales på det varmeste, Tjorven. Jeg har vært syk i en uke, noe som gjør at også jeg trenger et strikketøy til påsken. For jeg har strikket veldig mye mer enn på en normal uke. Vurderer nok en islender, jeg har akkurat laget en til en datter, har et fadderbarn som ønsker seg en også. Samtidig har jeg lyst til å strikke noe sommerlig til meg selv.

Gammel 04-04-25, 16:02   #217
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker garnpusheren på Helsfyr.

Jeg vurderer å begynne på en genser til svigerinne, som jobber i utebarnehage i nord, og dermed går igjennom en del strikkagensere i løpet av et år. Tenkte kanskje en islender av et eller annet slag. Enkel, men likevel pen.

Gammel 04-04-25, 18:55   #218
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestilte litt der inne for et par dager siden, og har fått melding om at pakke er underveis, så jeg tenker det er bare å slå til om du finner noe av interesse.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-25, 19:04   #219
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan nok fint bruke påsken på dette babyteppet jeg. Ikke noen rask og effektiv strikket så etter at jeg ikke bnså at jeg måtte begynne på nytt er jeg altså fortsatt ikke halvveis, det er ganske mye igjen av snøstetbitrbfoe jeg skal bytte farge og begynner å felle.

Gammel 04-04-25, 20:06   #220
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Porcelain sweater til nest eldste.
Litt rester igjen, så skal prøve å strikke et lite skjerf av restene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250404_135643_resize_14.jpg (350,9 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg 20250404_135807_resize_27.jpg (771,3 KB, 17 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.