|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Men sånn helt seriøst, jeg snakker aldri med andre folk om jobbsituasjonen deres eller lønnen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Aldri?! Jeg var sammen med en lærer i er halvt års tid og vi snakket masse om både jobbene våre og lønnen vår. Og jeg snakker mye jobb med venner også. Der er jo kjempeinteressant!
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Nei faktisk ikke. Jeg tror det har blitt en vane, jeg ble så lei av at alle skulle synes synd på meg som er lærer, eller det hadde de aldri orket, og sånt. Jeg spør aldri om hva folk jobber med, jeg prater om andre ting. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Jeg har vært byplanlegger. Jeg vet alt om synsing om jobben. Og kritikk og utskjelling. Avdelingen min planla en meget utskjelt rundkjøring her i byen (som forøvrig funker som bare det nå. Som jeg har forklart at den ville til alle med en mening om den siden den ble bygget)
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg mener ingenting om din jobb og hvorvidt du er god i den eller ikke.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 24-05-21 kl 01:30. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg mener noe om frisøren min, damene sm driver den lokale bokhandelen (superflinke), hundefrisøren, vaskedama på jobb (et mirakel av et menneske) lærerne til avkommet, kordirigenten min, spillelæreren til avkommet, han IDIOTEN som ikke gadd å blinke i rundkjøringen i ettermiddag
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg synes vi jevnt og trutt diskuterer både yrkesutøvelsen til og rettigheter/krav for ulike yrkesgrupper. Både i det private og i det offentlige, og både som yrkesutøver selv OG tjenestemottaker. Og det tenker jeg er helt greit, så lenge det er i kontekst. Jeg representerer for eksempel en yrkesgruppe som for noen representerer trygghet og kunnskap, men for andre er jeg pirkete, lite fleksibel og en som "blander seg". Alt avhengig av hvem, hva og hvor.
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Sånn for å spore tilbake på spørsmålet i HI: Ja, jeg tror det blir streik. Og om jeg blir tatt ut (er ikke tatt ut i første omgang) skal jeg være med og streike for lønna. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, korona har vel vist at også lærere klarer å gjøre jobben uten å være innelåst på et kontor mellom 8.00 og 15.30. Jeg var mer villig til å streike for arbeidstidsavtalen enn for lønna. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Veldig enig i dette.
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Det finnes noe midt i mellom også. Sist redigert av 007 : 24-05-21 kl 13:29. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg meldte meg ut av UDF for en stund siden, måten de har frontet kampen FOR stengte skoler gjennom pandemien gjør det helt uaktuelt å være medlem der. Er med i SL nå, de er veldig anonyme, så vet ikke om de er bedre, men det er jo heller ikke noe alternativ å ikke være organisert.
|
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det har irritert meg også, men ikke nok til å melde meg ut. Synes ikke det er noen reelle alternativ for meg, og det er uaktuelt å være uorganisert.
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg har også opplevd UDF sin holdning til dette som ytterst problematisk, og jeg bor i et smittebelastet område. For å toppe det hele, så har jeg vært (og er) i UDF-verv i perioden. På styremøtene i lokallaget så minner jeg ofte om a) Nei, alle nye lærere i fremtiden er ikke lektorer. Alle nye fellesfaglærere er lektorer, det er noe helt annet. b) Å drive undervisning på Teams i de praktiske fagene over tid er nærmest umulig. At forbundet står på barrikadene for stengte skoler, synes jeg vitner om tunellsyn. (Ja, jeg vet det er krevende i fellesfag også, men det er umulig i tømreryrket og for sveiserne. Og voksenopplæringa har strengt tatt vært stengt store deler av året. Men eksamen skal de voksne ha likevel, pokkers regjering!!) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg meldte meg aldri inn i UDF, de var aktivt for å ofre min smake gren av fag. Jeg er medlem i SL og er vel forsåvidt uenige i at de er anonyme. Mye mindre, selvsagt, men de har et LO-system i ryggen. Det er for eksempel en uttalt fordel i en streikesituasjon.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg for min del synes absolutt ikke det er at problem at mange synser, men når de aller fleste som uttaler seg fra yrket sier at noe er ønskelig? Da er det litt underlig å insistere på at det finnes en bedre løsning. Når det i tillegg påstås at lærere tror de er unike og må ha spesialbehandling, så blir det for dumt. (Ja, jeg er fortsatt pissesur for den kommentaren).
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg tror det blir streik.
|
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Jeg tenker det er helt greit at det synses i vei om skole og læreryrket, men jeg skjønner at man er lei. Det føles fort sånn at man må svare for alle dårlige lærere folk har møtt på, og det er et yrke der man ikke nødvendigvis får så mye ros for det man gjør, så det kan bli litt ubalansert. Min nærmeste leder er flink til å peke på ting jeg gjør bra, men jeg har ikke sett henne så ofte det siste året. Elevene sier ikke nødvendigvis fra om hva de synes, og det er lett å høre mest på de som roper høyt at de ikke liker det du gjør - men det kan jo også komme av lite motivasjon og lite læring over flere år før eleven kom til deg. Så er det som de sier over, at en og samme lærer kan være god for noen elever og dårlig for andre, eller få til alt ett år og ikke det neste. Det er komplekst.
|
|
![]() |
|
|