Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 16:10   #201
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du bunad

Det er vel ikke nødvendigvis røttene det går på, men mer feil hudfarge. En hvit svenske eller engelsk dame ville nok gå gått fint.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 16:20   #202
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hverken bunad, gutter, hytte eller kjole fra Boden.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 18:02   #203
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke bunad, men etter hver 17. mai og konfirmasjon, så har jeg lyst til å kjøpe. Kanskje til neste år? Skal i konfirmasjon igjen da.

Gammel 21-05-16, 18:05   #204
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Har aldri hatt bunad, og aldri hatt lyst på heller inntil for et par år siden.
Har veldig lyst på denne. Den er så fin!

Den har jeg aldri sett før, den var kjempefin.

Gammel 21-05-16, 18:08   #205
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble en artig tråd!

La meg se: Jeg har ikke bunad, ikke Boden-kjole, ikke datter, ikke prinsesserom - men jeg har tilgang til ei hytte og skal aldri ta en eksamen mer i mitt liv (tror jeg), så jeg tør påstå at livet mitt er helt all right.

Lykke til med eksamen, både Filifjonka og 007!

Gammel 21-05-16, 18:16   #206
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja lykke til med eksamen 007!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 18:18   #207
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja lykke til med eksamen 007!

Takk det samme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 18:31   #208
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bunadsløs og kun guttemamma (man blir jo aldri mormor!) - det må være det verste, altså. Er man i tillegg hytteløs og uten Boden-kjoler, da er løpet kjørt.

Og ingen eksamen, eller prinsesserom eller mann.

Lykke til 007!

Gammel 21-05-16, 18:33   #209
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Null bunad, men jenter og tilgang til hytte ved sjøen. Tror sågar jeg har en Boden-kjole også - eller kanskje bare skjørt? (men jeg har eksamen, noe som forklarer hvorfor jeg svadapreiker her. :himler: ).

Gammel 21-05-16, 18:33   #210
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt. Jeg fikk til konfirmasjon. Grønn trønderbunad.
Jeg solgte den for et par år siden, den passet ikke lenger, og det var ikke mer å gå på ift legge ned etc heller.
Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg en ny. Jeg har aldri vært så veldig bunadsglad egentlig, selv om jeg synes det er fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 20:22   #211
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er guttemamma, men det hender jammen meg at jeg har prinsesser i hus likevel. (Videre har jeg altså en Grafferdrakt som ikke passer, null boden-kjoler, eget anneks ved familiehytta og nada eksamener i sikte.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 20:47   #212
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, fikk sydd en ny Lundeby i 2007, det er min første og eneste. Bor i bunadstett område, men kommer fra familie uten bunadstradisjon. Jeg tenker en sjelden gang at jeg burde hatt bunad fra Sør Trøndelag, men synes min er veldig pen, og mamma hadde Lundeby og den har jeg alltid ønsket meg.

Gammel 21-05-16, 21:01   #213
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strengt talt tre bunader hvis jeg skal telle med barnebunaden min, og den jeg arvet av mormor som mamma bruker. Jeg har en boden-kjole, kommer aldri til å bli mormor, har ikke hytte, og har eksamen i juni.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 21:20   #214
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Den har jeg aldri sett før, den var kjempefin.

Ikke sant! Ble helt forelsket da jeg så den.

Gammel 21-05-16, 21:21   #215
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Og ingen eksamen, eller prinsesserom eller mann.

Lykke til 007!

Ingen mann her heller! Men med to jenter har jeg gode utsikter til å bli mormor i det minste.

Gammel 21-05-16, 22:09   #216
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mann, som ser bra ut i bunaden sin synes jeg. OG ingen planer om eksamen. Det veier muligens opp for manko på hytte og bodenkjoler?

Gammel 21-05-16, 22:44   #217
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å, jada. Det diskuteres med jevne mellomrom på forum, og jeg tror selv i en diskusjon her på FP at jeg leste at enkelte mener man bør ha røttene godt planta i norsk jord for å gå i bunad.

Det er noko av det finaste eg ser når folk med ikkje typisk norsk utsjånad (kva no det er?) har på seg bunad. Ikkje sikker på kvifor, men eg synes det er fint og nesten litt rørande. :skrullete:

Gammel 21-05-16, 23:12   #218
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker det lille søskenparet, bror og søster, som mine foreldres venner adopterte fra slummen i Colombia. Den første 17.maifeiringen deres ikke lenge etter at de kom, begge to med bunad. Himmel, som tårene sprutet.

Gammel 21-05-16, 23:13   #219
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes høye og normalt slanke menn kler bunad. Korte og kraftige menn ser dessverre ut som Smørbukk i bunad. Smørbukk burde hatt andre klær på seg i eventyrene, så hadde bunad (i mine øyne) fungert for disse mennene også.

En mannlig venn av oss er av den ganske korte og kraftige typen. I tillegg har han en stil som er over i den typiske mc-stilen. Han minner kort og godt om en hardbarket mc-type.

I bryllupet vårt så stilte han opp i bunad, og han var den stiligste fyren i hele selskapet! Bar bunaden veldig godt, og kontrasten be så stor, siden han i manges øyne ikke er en typisk bunadsmann.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 23:46   #220
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Har bunad, mammas gamle som jeg overtok da jeg var 18. Har av og på vært glad i den. Nå for tiden er jeg av, og har det litt som Filifjonka med bunad (helt uten eksamensstress ). Alt oppstyret og det evinnelige snakket rundt bunad.

Sånn det er nå, kan jeg ikke se for meg at jeg vil bruke den igjen. Vi pleier å reise bort på 17. mai også. Men jeg er gammel nok til å innse at det kan endre seg. Kanskje Ullungen kan få den, hvis hun vil ha bunad.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Husker det lille søskenparet, bror og søster, som mine foreldres venner adopterte fra slummen i Colombia. Den første 17.maifeiringen deres ikke lenge etter at de kom, begge to med bunad. Himmel, som tårene sprutet.

Jeg er den første til å erkjenne at tårene kan flomme over en lykkelig adopsjonshistorie. Men hvorfor det er så spesielt at de har på seg bunad, liksom?

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.