|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
Se resultatene: Converse til bunaden? | |||
Ja, hvorfor ikke? |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 16,15% |
Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. |
142 | 73,96% |
Whatever |
15 | 7,81% |
Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. |
4 | 2,08% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg tenker også at min manglende evne til å la meg sjokkere av skoønsket til barna til HI overhodet ikke betyr at jeg gir jevnt f i å oppdra egne barn til normal skikk og bruk og oppførsel og sosialisering. det betyr bare at for meg er det ikke så viktig at jeg gidder å krangle og gi ultimatum om det. Jeg ville ha sagt fra til barnet at jeg ikke synes det passer seg med de skoene til, og latt det være med det. Det betyr ikke at jeg ikke har lært pøbelprinsessen å håndhilse, å presentere seg, at man pynter seg når man skal på fest og generelt kler seg etter både vær og sammenheng når man skal noe. Hun vet også hvordan hun skal forholde seg til flere sett med bestikk på et festbord og at man svarer på en invitasjon når det står s.u. eller oppfordres til det på andre måter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
:rebell:
![]() |
#203 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Her spør jo HI: Converse og bunad. Ja? Nei? At jeg svarer nei, gjør meg vel ikke automatisk til en uraus Tenke sitt-person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
... og heller ikke en som "lar seg sjokkere", føler seg respektløst behandlet av andres barns sko og jeg vet ikke hva nå enkelte her ser ut til å tro.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-05-14 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Panzerekstremfeminist
|
Nei. det har jeg heller ikke sagt, Rine. De folka som sier folk får gjøre som de vil, men jeg tenker mitt, gjør det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Borte
|
Du svarte jo at du syns det var teit og tåpelig tidligere i tråden, men det er kanskje raust til å være deg.
![]() |
#207 |
Halloen!
Jeg kan gjerne Tenke Mitt, altså, men jeg er usikker på HVA jeg skulle tenke, sånn rent bortsett fra at jeg ikke synes det tar seg ut med bunad og Converse. Det kan være tusen grunner til at folk går med det, og jeg tror ikke jeg hadde kastet bort 17.mai med å gruble over valget deres (gudene skal vite at jeg ikke har tid til det :stårikiosken: ) -hvis jeg i det hele tatt hadde fått med meg hvilket fottøy folk hadde på seg. :sløvutendop: |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg tror hvis man har litt lange tær kan man føle at man blir beskyldt for både det ene og det andre stort sett hvor som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Borte
|
![]() |
#210 |
Semiaktiv
![]() |
#211 |
Panzerekstremfeminist
|
Rine: Du kan tenke for eksempel :HerligHET for noen elendige foreldre som lar ungene iføre seg leopardmønstrede sko, ungdommen nå til dags får jo ingen grenser og hvor er egentlig respekten for tradisjonene og evnen og viljen til å skjerme oss vanlige folk fra pent møblerte hjem som slike grusomme syn og nå går det utforbakke med oss alle som en. Alt var så mye bedre før.
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg håper mora mi hadde fortalt meg hvor kjipt det ser ut med converse til bunad hvis jeg hadde funnet på noe sånt som ungdom. Jeg tviler på at hun ville sagt noe. Hun var så raus med tanke på hvordan jeg valgte å kle meg at det bikket over andre veien. Det var en del situasjoner hvor jeg godt kunne ha fått litt veiledning og tilbakemelding tenker jeg når jeg ser tilbake på den tida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Halloen!
Hm, vel....Men akkurat latterlig-kommentaren kom faktisk i anledning noe HV sa om sammenligningen med bunadspolitiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Panzerekstremfeminist
|
Fantastisk oppsummering!
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp - her er jeg også. Veiledning er jeg for. Hvis de håpefulle likevel velger feil sko, så tenker jeg at vi kommer til å overleve uten varige men, alle sammen, og la det bli med det.
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Semiaktiv
Eller man kan tenke "jøss, det var jo eh ... interessant, ja ja, hver sin smak" (noe jeg må bryte sammen og tilstå at jeg av og til tenker når jeg møter folk som har kledd seg på en måte som skjærer i øynene mine :uraus: ). Men det skal en del til, og jeg tror ikke jeg hadde tenkt det om jeg hadde sett et barn med sneakers til bunad, selv om jeg ikke ville latt mine barn gå med det.
![]() |
#217 |
Halloen!
![]() Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?For ikke lenge siden var det en tråd her om hvordan folk burde gå kledt på jobb, og jeg mener noen skrev at man hadde en plikt til å kle seg pent når man omgikk andre og at det var respektløst å ikke bry seg om hva man har på seg på arbeidsplassen. Jeg husker at jeg ikkje helt skjønte at det var så viktig, men bunad og Converse- det reagerer jeg på? Kanskje det er jeg som er bunadspolitiet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Semiaktiv
![]() |
|
|