Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn?
De er helt flotte! 57 36,54%
De er grelle! 17 10,90%
Jeg bryr meg virkelig ikke... 21 13,46%
Noen av dem er fine, andre er mindre fine. 61 39,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 23:44   #201
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Synes de aller fleste er fine og dette er jo virkelige "folkedrakter" i mine øyne. Noe alle ha råd til.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 09:45   #202
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da bør du sjekke bunadtråden.... utrolig mange drakter der også som kalles bunad og forresten,who cares? Jeg forstår virkelig ikke snobberiet rundt dette jeg, og det til tross for at jeg antakeligvis har en skikkelig snobbe-bunad (om det er noe som heter noe så teit som det) med min Hardanger-bunad.

Slik jeg ser det har man bunader (de godkjente som for meg er det eneste rette), drakter som Kystdrakten, Karensdrakten etc og de som man kan kjøpe over alt som ble kalt juksebunader som et samlebegrep fordi de som regel er krampeaktig overøst med elementer fra ulike bunader og som som regel ikke er særlig pene (synes jeg).

Og, ja. Jeg har lest en god del bunadsbøker og vet at mange av draktene som har blitt vist her ikke er bunader, men slikt sier man ikke direkte til folk. Jeg snakker generelt om det som ikke er ekte bunader.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 09:56   #203
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg misliker at de kalles bunad, men som festdrakt synes jeg noen av dem er fine og noen (mange) er ganske stygge. Synes det er ok at det finnes et alternativ til "vanlige" finklær til barn som vokser fort og mye også, uten at man er nødt til å investere i ordentlig bunad som kanskje varer en sesong eller to. Forøvrig tenker jeg det samme om den strikkede varianten.

Gammel 19-05-07, 10:13   #204
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg hadde festdrakt som liten og jeg er født i 1968.

Jeg også (født 1971). Den siste jeg hadde henger fortsatt i skapet. Jeg innbiller meg at den er kjøpt på det som da tilsvarte dagens Obs! Tror kanskje jenta mi kan bruke den neste år eller året etter - og det skal hun få også, for den har affeksjonsverdi for meg.

Gammel 19-05-07, 12:03   #205
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg også (født 1971). Den siste jeg hadde henger fortsatt i skapet. Jeg innbiller meg at den er kjøpt på det som da tilsvarte dagens Obs! Tror kanskje jenta mi kan bruke den neste år eller året etter - og det skal hun få også, for den har affeksjonsverdi for meg.

Hadde helt glemt det, men jeg og min søster hadde også det på 60-tallet. Mor kalte det "hverdagsbunad". Veldig enkle og søte - kort skjørt med liv med snøring (den ene var rød, den andre blå), hvite forkler, og hvite skjorter - og så hadde vi på hvite knestrømper. Hadde på meg en slik på første skoledag.

Gammel 19-05-07, 13:28   #206
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg innbiller meg at den er kjøpt på det som da tilsvarte dagens Obs!

Domus? Var det ikke noe som het Domus en gang? :mimrer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:35   #207
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi hadde S-laget. Det var det. Nå har vi det aller meste. Litt for mye, egentlig.

Gammel 19-05-07, 13:58   #208
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Dette var nok til og med før Domus; det dukka opp på 80-tallet her. Sambo het kjeden her i byen fram til Coop-navnet tok over. Står for Samvirkelaget i Bodø.

Tangina: Den jeg har har langt skjørt, for den er jo i en ganske stor størrelse - 10 år, kanskje. Men de mindre størrelsene hadde langt skjørt, ja.

Gammel 19-05-07, 16:44   #209
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her finnes Domus ennå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:40   #210
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi hadde S-laget. Det var det. Nå har vi det aller meste. Litt for mye, egentlig.

Veldig for mye. Det som ikke fantes på S-laget, var ikke verd å eie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:45   #211
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Veldig for mye. Det som ikke fantes på S-laget, var ikke verd å eie.

Jeg kjøpte min første sykkel på S-laget. En grønn Vello kombisykkel. Nå har vi Obs, Ica, Ica Maxi, Lidl, Rimi, Rema, Kiwi, Meny, Spar og gudene vet hva som ikke finnes i denne byen. Det blir rett og slett for mye. Ikke selger de grønne Vello kombisykler heller.

Gammel 19-05-07, 17:53   #212
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var mer på den "det som finnes på S-laget er ikke verd å eie".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 18:03   #213
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette fortsatt en bunadstråd? Eg vil gjerne åppdatere.

Eg skal bestille Sunnmørsbunad til Storebror no. :infårmerer: 2200 komplett, men hoseband og strømper kjem i tillegg.

Gammel 19-05-07, 18:05   #214
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg var mer på den "det som finnes på S-laget er ikke verd å eie".

Når man ikke har annet enn S-laget må man handle der.

Gammel 19-05-07, 18:06   #215
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte min første sykkel på S-laget. En grønn Vello kombisykkel. Nå har vi Obs, Ica, Ica Maxi, Lidl, Rimi, Rema, Kiwi, Meny, Spar og gudene vet hva som ikke finnes i denne byen. Det blir rett og slett for mye. Ikke selger de grønne Vello kombisykler heller.

Jeg skal snart på motorsykkeltur til denne velfylte byen. Jeg ser nå at jeg kommer til å finne alt jeg trenger. (Jeg trenger ingen Vello kombisykkel, forresten.)

Gammel 19-05-07, 18:07   #216
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Er dette fortsatt en bunadstråd? Eg vil gjerne åppdatere.

Eg skal bestille Sunnmørsbunad til Storebror no. :infårmerer: 2200 komplett, men hoseband og strømper kjem i tillegg.

Oi! Sikkert kjempefin!

Jeg skal gå på kurs og sy bunad til storebror sin konfirmasjon. Han skal konfirmeres om 2 år.

Gammel 19-05-07, 18:09   #217
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg skal snart på motorsykkeltur til denne velfylte byen. Jeg ser nå at jeg kommer til å finne alt jeg trenger. (Jeg trenger ingen Vello kombisykkel, forresten.)

Du finner alt du ikke kom på at du trengte også. Dessverre.

Gammel 19-05-07, 18:10   #218
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Du finner alt du ikke kom på at du trengte også. Dessverre.

Lurt å legge igjen visakortet hjemme, kanskje?

Gammel 19-05-07, 18:10   #219
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Lurt.

Gammel 20-05-07, 08:03   #220
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en Gudbransdalbunad til storebror, som jeg kjøpte da han var 6 år og den passer enda, nå er han 10 år. I løpet av de årene har det vært mange dåp, bryllup og konfirmasjoner, så den har virkelig blitt brukt. Nå vil han ikke bruke den lengre, så den reiser til nevøen min i USA for et par år. Alt i alt har jeg vel brukt ca 3500,- på den. Og fordelen med den har vært at den kan syes inn og ut. Og så har jeg to skjorter til den.

Så når man regner på det, så har det ikke vært en altfor stor investering, samt at den nå vil bli brukt i familien.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.