|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn? | |||
| De er helt flotte! |
|
57 | 36,54% |
| De er grelle! |
|
17 | 10,90% |
| Jeg bryr meg virkelig ikke... |
|
21 | 13,46% |
| Noen av dem er fine, andre er mindre fine. |
|
61 | 39,10% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Det finnes jo et utall forskjellige liksom-bunader til barn. Jeg tenker på typen fra Cubus til 299,- og lignende. Hva synes dere om disse? Er de fine? Er de stygge? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Med en stemme så langt er det liten tvil om at jeg ikke har sansen ... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg liker ikke det at de gir seg ut for å være bunader - dvs. at jeg irriterer meg over språkbruken - at de omtales som bunad både av de som kjøper dem til ungene sine og ikke minst av de som selger dem. Draktene i seg selv kan være greie nok, som en variant av pentøy inspirert av folkedrakttradisjonen.
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Noen av dem er fine, andre er mindre fine.
|
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Så lenge de markedsføres som festdrakter har jeg få motforestillinger. Smaken er som kjent delt, og jeg synes at noen drakter er fine, mens andre ikke er fullt så fine. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Det er vel unødvendig å si hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg misliker at de kalles bunad, men som festdrakt synes jeg noen av dem er fine og noen (mange) er ganske stygge. Synes det er ok at det finnes et alternativ til "vanlige" finklær til barn som vokser fort og mye også, uten at man er nødt til å investere i ordentlig bunad som kanskje varer en sesong eller to. Forøvrig tenker jeg det samme om den strikkede varianten.
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?
Enig. Jeg synes det er mye snobberi rundt bunader, og det irriterer meg langt mer enn hvorvidt enkelte rimelige barnefestdrakter måtte være grelle. Hvis jeg kunne ertet på meg noen forståsegpåere ved å kle jenta mi i festdrakt fra Obs, så gjerne for meg.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Enig!
|
|
|
#10 |
|
A friend with benefits
|
Signerer denne-
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg har ikke penger til å bruke 4000 på en ordentlig bunad og er glad i festdrakten til lillesøster. Det er en Peanutsvariant, kjøpt på Fretex. Storesøster har barnebunad som min mormor sydde til min mor og som jeg også har brukt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Fnatten jeg.
|
|
|
#15 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Festdraktene, vel noen av de er fine. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Fine!
|
|
|
#17 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Det er jo mange forskjellige typer. Noen er fine og andre ikke. Lille har hjemmestrikket festdrakt som moren min har strikket. Jeg synes den er veldig fin.
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?De er da helt greie, de. Klart at det er mange forskjellige, både i form og farge.
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg syns festdraktene er fine, de fleste i hvert fall. Det er en fin erstatning for bunad. Å bruke flerfoldige tusen på en barnebunad som kun brukes noen få ganger i løpet av et par år er bortkastet, synes jeg. Så lenge det er er til barn er det greit.
|
![]() |
|
|