|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg må innrømme at med reservasjonsretten, nedkortingen av pappapermisjonen og økningen av kontantstøtten, er det regjeringsskiftet blitt mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Hadde jeg stemt Høyre, hadde jeg vært ufattelig skuffa.
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Jeg også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men ikke så overraskende. :har aldri hatt høye tanker om Høyre: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det var Eriksen sitt utspill som fikk den late rompa mi opp av stolen og ut i tog på lørdag. Fytti så provosert jeg ble.
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Bra!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg er så sint, så ufattelig arg på disse politikerdamene fra den siden som våger å skyve andre, såkalt "verre" kvinneproblemer foran seg som en årsak til at de ikke deltar i 8-marsmarkeringer, når den egentlige grunnen er at de er rå ufattelig rævkjørt på reservasjonsretten.
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg har vært i diskusjon med en fra frp på fb i dag. Jeg kunne nesten tenkt meg å lagt inn innlegget hans er, jeg ble iallefall veldig provosert over både tone og innhold.
|
|
|
|
#9 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg var på Youngstorget 8.mars, mitt aller første 8.mars-arrangement noensinne. Jeg har rett og slett hisset meg opp noe så helt vanvittig de siste ukene, så jeg troppet opp i bakrus, helt alene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg har ikke stemt Høyre, men har gjort det før. I år stod det mellom H og Ap. Jeg har vært i meget små møter med Erna da hun tidligere var minister for et departement, og har knallgodt inntrykk av henne. jeg synes det er fint hun ble statsminister når det ikke ble det partiet jeg stemte på. Derfopr er jeg så UTROLIG skuffet over "litt ... spesielt" - uttalelsen hennes etter 8. mars. Noe så nesevist og nedvurderende. Makan! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Han FRPpolitikeren jeg diskuterte med mente at vi kvinner burde være glad for reservasjonsretten, for nå fikk vi jo vite hvem av legene som reserverte seg. For det var jo sånn at legene allerede nektet å henvise og hadde lov til det. Så denne reservasjonsretten var jo bare for å få det i mer ordnede former. Ja, også var dette bare et nytt forsøk på å sverte regjeringen, og han mente at dersom dette forslaget hadde kommet fra de rødgrønne så hadde ingen reagert.
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Åh.
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Nå er jeg alt for sliten til å google dette selv, men H og FrP er vel ikke en mindretallsregjering? Er de avhengige av KrF?
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, det er de.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Forresten - ang Dagrunn Eriksen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10145765
|
|
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Solveig Horne for President!
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg forstår ikke hvorfor folk er så opprørt. Siden abortloven kom tidlig på 70-tallet har noen på ulovlig vis praktisert reservasjonsrett. Dette har de gjort under regjeringer av mange farger uten at dette har fått noen konsekvenser for dem. Selv etter at de rødgrønne bestemte at det ikke var lov så fortsatte de som før uten konsekvenser. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?elg: fastlegene har påtatt seg en oppgave (de har en fastlegejobb, og får ikke akkurat lite penger for dette), i denne ligger også arbeidsoppgaven å henvise til abort, da må man gjøre nettopp det. |
|
|
|
![]() |
|
|