|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg er enig i at du er på viddene her, ja. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg synes denne diskusjonen utviklet seg ganske interessant. Jeg har slektninger som hele tiden guilttripper dersom de ikke gjør det de tror at andre vil, om dere skjønner. Så når jeg sier at jeg kan spise hva som helst til jul, så holder ikke det, de spør igjen og igjen - fordi de tror ikke på meg. Og de ender ofte opp med å spesialtilrettelegge på en måte som ikke er nødvendig og som bare føles ubehagelig. Så mitt tips er å ikke tro noe om hva andre synes er viktig eller ei, men heller høre på hva andre sier og leve livet så man er tro mot seg selv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Har ikke tenkt på jul, men mannen har nylig spist opp pinnekjøttet fra i fjor, og sønnen fikk julegløgg på termos i dag.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Har ikke begynt å planlegge her heller. Ingen krangler om hvem som skal hit og dit for det er visst blitt selvfølge at alle skal til oss. Hvert år.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har nå både kjøpt KK Jul, og bestilt Super Mario ting på ebay til julekalender til gutta. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg lurer på om jeg må ha KK jul. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?KK jul.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Det er ikke ofte jeg er SÅ tidlig ute med ting som har med jul å gjøre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?skal jeg rekke å strikke ferdig den kjolen til jul bør jeg begynne... tidlig.
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Hos oss ble det 2 retters middag når det kom en svigerdatter inn i bildet. Men det var ikke verre enn at de også ble laget kålrabistappe, siden pappa i mange år hadde laget noen biter pinnekjøtt i tillegg til ribba. Jeg trenger kun en rett, og det spiller ingen rolle hva det er, men jeg foretrekker ribbe.
|
|
|
|
#11 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg synes det er mye det samme i julebladene, lite forskjell fra år til år, så jeg er usikker på om jeg skal kjøpe noen juleblader i år selv om jeg i utgangspunktet synes de er koselige å lese i og få idéer fra.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg er veldig opptatt av å spise pinnekjøtt på julaften. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Hva julematen angår, så er det sånn halvviktig for meg. Jeg er vant til ribbe på julaften, og det er (heldigvis) svigerfamilien også. Jeg er forsåvidt også vant med kalkun, men da i tillegg til ribba, ikke istedenfor, men jeg kunne nok fortsatt ha fått "julemiddagfølelsen" av kalkun også. Pinnekjøtt tror jeg kanskje ikke at jeg hadde fått julemiddagfølelse av alene, men hvis det var medisterkaker osv. ved siden av, så hadde nok det gått også.
|
|
|
#14 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja, jeg har begynt å planlegge julen. En julegave er allerede kjøpt inn (forkle fra Frøydis). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Mannen kom utrolig nok med et par ønsker til jul. Det må være historisk eller noe. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har nå kjøpt strikkemønstre til fire par votter som skal bli julegaver. Jeg kan ikke strikke fire par votter med innviklet mønster mellom 1. og 10. desember, så disse må jeg starte på i høstferien. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har booket inn feriedager og slikt for desember/julen i dag.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt KK jul! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Er bladet verdt pengene?
|
![]() |
|
|