Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 18:22   #201
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke enig.

Jeg tror det er foreldrenes holdninger til jobben sin som forplanter seg først og fremst til hvordan barnas arbeidsmoral er.

Jeg er enig i at mye fravær på vg. ikke nødvendigvis må føre til mye fravær i en jobbsituasjon, (selv om det vel er grundig dokumentert at det fører til vansker med å i det hele tatt komme seg ut i arbeidlivet) men jeg er uenig i at det er foreldrenes holdninger til egen jobb som avgjør om barna møter på jobb eller ikke. Jeg tror det henger sammen med foreldrenes holdninger til samfunnet generelt. Til skole, til lærere, til hva poden må bidra med for å få lommepenger, til hva som er livets harde realiteter, rett og slett. Nå er det jo vanskelig å støte på livets harde realiteter i velferds-Norge, men jeg har bestemt meg for å lure barna mine i forhold til dette så lenge det går.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:24   #202
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men gir bryllup velferdspermisjon altså? Eg ville ikkje tenkt på at eg ikkje skulle bruke feriedagar til slikt!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:27   #203
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men gir bryllup velferdspermisjon altså? Eg ville ikkje tenkt på at eg ikkje skulle bruke feriedagar til slikt!

Eget bryllup gir velferdspermisjon.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:29   #204
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du feriedager å bruke til slikt når du er lærer? I tillegg til feriene og avspasering i skolefri?
Det er mange som gifter seg midt i uka og skal man overvære slike vielser må man be om velferdsperm eller ta ut feriedager. For dem som har bundet ferie er velferdsperm en mulighet og jeg tror ikke noen arbeidsgiver vil nekte å gi deg det om datter eller sønn gifter seg altså.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:29   #205
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg synes det er helt urimelig og urettfeigt at voksne folk skal få lov til å gifte seg, og attpåtil få velferdspermisjon, når ikke barn får det!

Guava: Jeg har ikke feriedager utenom dagene i juli, nei.

Gammel 24-09-13, 18:34   #206
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Har du feriedager å bruke til slikt når du er lærer? I tillegg til feriene og avspasering i skolefri?
Det er mange som gifter seg midt i uka og skal man overvære slike vielser må man be om velferdsperm eller ta ut feriedager. For dem som har bundet ferie er velferdsperm en mulighet og jeg tror ikke noen arbeidsgiver vil nekte å gi deg det om datter eller sønn gifter seg altså.

Nei, eg har låst ferie til juli, som lærar. Ein kan søke om fri utan lønn. Men i eit anna yrke ville eg framleis tenkt at dette er noko eg bruker ferien min på.

The glass is refillable.
Gammel 24-09-13, 18:34   #207
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men bare for selve bryllupsdagen.

Jeg synes i bunn og grunn at det er greit de strammer inn, men samtidig er jeg helt med på dem som vil ha bort høst- og vinterferie. Ikke minst den første, det er jo bare tøv med en hel uke fri på høsten når høstsemesteret er så kort fra før.

På den andre siden; så lenge skolene ikke holder oppe læringstrykket ut hele skoleåret, så synes jeg ikke det er så himla farlig om man tar et par dager rett før jul eller sommerferie. I hvert fall ikke når det de går glipp av er kosetime, juleverksted og fjelltur.

Gammel 24-09-13, 18:35   #208
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

I hvert fall ikke når det de går glipp av er kosetime, juleverksted og fjelltur.

Tenker du at det ikke er nødvendig med kosetime, juleverksted eller fjelltur i skolen?

Gammel 24-09-13, 18:37   #209
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men jeg tror heller ikke at mange rektorer vil nekte barnet fri en fredag hvis mor og far skal gifte seg. Det er der formuleringen "normalt ikke" gir rektor mulighet til å bruke skjønn.

Når det gjelder fri for lærerne utenom skolens ferier er det hos oss kun lærere som er over 60 som har en ekstra ferieuke. Noen lærere påtar seg ekstra arbeid og får dette kompensert med avspassering (leirskole gir for eksempel noen avspasseringsdager). Jeg som er i ledelsen oppfordres til å ta ut ferie/avspassering i skolens ferier, selv om jeg står mye friere. Hos oss er oppfordringen å følge de samme reglene for lærerne som for elevene.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:40   #210
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tenker du at det ikke er nødvendig med kosetime, juleverksted eller fjelltur i skolen?

Jeg tenker at det noen ganger kan bli litt mye dill i stedet for at de faktisk lærer noe litt mer viktig. Og så tenker jeg at det ikke kan være noe stor krise om man tar fri den ene dagen der alt de skal gjøre er å lese Snekker Andersen høyt, og spise godteri.
Samtidig som jeg uten problemer ser at det ikke er så lett i virkeligheten.

Jeg synes generelt at de er for lite på skolen og har for lite (tilpassede) lekser, men Knotten vlir jo rasende bare jeg tenker det høyt.

Gammel 24-09-13, 18:45   #211
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nå i det minste ikke noe som læreren trenger å repetere da.

Og så mener jeg det er stor forskjell på hvilke krav man bør kunne stille til småbarn og elever i videregående.

Dessuten, så har jeg tenkt meg om. Om vi blir så uheldige et år at vi får maks uflaks for påskeferien og sånn slik at barna blir å være på,SFO makstid, type romjul, påskeuken, høstferie, vinterferie og borte 3 uker på sommeren, så kommer jeg til å ta dem ut på ekstra ferie. Av helsemessige årsaker. Det blir for lite fri.

Og jeg synes lærerne i tråden her er ikke noe særlig til å argumentere faktisk, selv om dere gratulerer hverandre.

Om dere ser at det er et problem at småbarn får så lite fri, så bør dere mer på banen for å foreslå en løsning som kunne fungere for disse barna samtidig som at problemet med for dårlig oppmøte og ikke minst, for store forventninger for at læreren skal ordne det at barna henger igjen.

For Guava og Katta har rett i dette, at det er en trend i samfunnet at voksne i større og større grad har ubekvem arbeidstid, og da må skolen faktisk tilpasse seg også.

Gammel 24-09-13, 18:48   #212
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje vi nå får flere privatskoler, med friere opplegg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 18:58   #213
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hva med bare å kutte vinterferien og høstferien? Hadde ikke det vært like bra? Da hadde man også sluppet argumentene fra sydenfarerne om at de også må få på tur?

Og heller lengre sommerferie?

Dette er bare et praktisk problem, men allikevel et reelt problem for meg. Jeg har 4 bunker (to norskbunker og to franskbunker) som skal rettes i "høstferien". Hvis ikke høstferien hadde vært der så hadde jeg måttet ta natta til hjelp. Høstferie og vinterferie er viktig for meg, for å få bunkene unna, og for at jeg skal bli à jour.

Det kan være at det går an å få fleksible ferie som Katta snakker om, men vær klar over at da må lærerne få avspasering en annen gang som igjen kan skape problemer for undervisninga til elevene - særlig i videregående. Det kan være at det da blir lærerløse timer som det fort blir fordi skolen ikke ha råd til å sette inn vikar. Dette skjer mest i den videregående skole. I grunnskolen setter de inn vikarer. Litt greit å vite når en skal diskutere alternativer.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 19:01   #214
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Fravær er et kjempeproblem i skolen. Jeg kjenner ikke barne- og ungdomsskolen, men i videregående er det et gigaproblem. Sammenhengen med dårlige karakterer og dropout er soleklar. Uansett hvor mye dere, som sikkert er ressurssterke foreldre som følger opp i hue og rævva, argumenterer for hvor bra det er med ferie - så viser totalbildet at fravær er veldig negativt for barna. Ferieturen til Timbuktu kommer jo tross alt i tillegg til skulking og sykdom, ikke i stedet for.

Jeg var for at skolen skulle være mer fleksibel før - men går stadig i retning av mindre og mindre fleksibilitet. Fordi fleksibiliteten i liten grad gagner barna. Foreldrene tenker jeg ikke så mye på egentlig.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 19:05   #215
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Fravær er et kjempeproblem i skolen. Jeg kjenner ikke barne- og ungdomsskolen, men i videregående er det et gigaproblem. Sammenhengen med dårlige karakterer og dropout er soleklar. Uansett hvor mye dere, som sikkert er ressurssterke foreldre som følger opp i hue og rævva, argumenterer for hvor bra det er med ferie - så viser totalbildet at fravær er veldig negativt for barna. Ferieturen til Timbuktu kommer jo tross alt i tillegg til skulking og sykdom, ikke i stedet for.

Jeg var for at skolen skulle være mer fleksibel før - men går stadig i retning av mindre og mindre fleksibilitet. Fordi fleksibiliteten i liten grad gagner barna. Foreldrene tenker jeg ikke så mye på egentlig.

Jeg synes ikke at skolen trenger å være fleksibel for barn som er store nok til å være alene hjemme og dermed kan slappe av i feriene.
Noe annet med småbarn som er på SFO fra 0730-1630 de dagene de andre har fri.

Gammel 24-09-13, 19:07   #216
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke at skolen trenger å være fleksibel for barn som er store nok til å være alene hjemme og dermed kan slappe av i feriene.
Noe annet med småbarn som er på SFO fra 0730-1630 de dagene de andre har fri.

Ja, det er jeg i grunn enig med deg i. De første årene i småskolen kan være kinkige. En ordning som gir en viss fleksibilitet for de minste er jeg for.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 19:25   #217
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Det er nå i det minste ikke noe som læreren trenger å repetere da.

Og så mener jeg det er stor forskjell på hvilke krav man bør kunne stille til småbarn og elever i videregående.

Dessuten, så har jeg tenkt meg om. Om vi blir så uheldige et år at vi får maks uflaks for påskeferien og sånn slik at barna blir å være på,SFO makstid, type romjul, påskeuken, høstferie, vinterferie og borte 3 uker på sommeren, så kommer jeg til å ta dem ut på ekstra ferie. Av helsemessige årsaker. Det blir for lite fri.

Og jeg synes lærerne i tråden her er ikke noe særlig til å argumentere faktisk, selv om dere gratulerer hverandre.

Om dere ser at det er et problem at småbarn får så lite fri, så bør dere mer på banen for å foreslå en løsning som kunne fungere for disse barna samtidig som at problemet med for dårlig oppmøte og ikke minst, for store forventninger for at læreren skal ordne det at barna henger igjen.

For Guava og Katta har rett i dette, at det er en trend i samfunnet at voksne i større og større grad har ubekvem arbeidstid, og da må skolen faktisk tilpasse seg også.

Akkurat dette har eg ingen problem med å skjønne. Du, Guava og Katta argumenterer veldig godt og eg ser jo at ubekvem arbeidstid, turnus og skulen si skulerute ikkje går veldig godt opp, slik ordninga er i dag.

Eg prøver bare å forklare korfor det ikkje er så enkelt å forhalde seg til elevar som er borte i tide og utide. Når eg får inn 16-åringar som ikkje har dei grunnleggjande ferdigheitene dei burde hatt etter 5. klasse, klarer eg ikkje la vere å trekke den slutninga at det er noko som går gale på vegen og eg tenker at ein av grunnane til at elevar ikkje lærer å lese i løpet av barne- og ungdomsskulen, er at dei ikkje er nok tilstade på skulen og får den oppfølgjinga dei skal ha. Det er åpenbart noko gale på systemnivå i grunnskulen, når slikt kan skje og eg trur det må fleire endringar til for å løyse dropoutproblematikken, altså. Som Darth seier så er det ein heilt klar samanheng mellom fråver og dropout. Og det er eit så stort problem at det er eit samfunnsproblem, ikkje eit problem som kan overlatast til dei familiane det gjeld.

Eg undrer meg litt over at det er dei same som folka her inne som lager ramaskrik over rigide regelverk, som applauderer forslag om forebygging og tidlegare oppfølging i NAV-diskusjonar. Ser de ikkje denne samanhengen?

The glass is refillable.
Gammel 24-09-13, 19:38   #218
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Akkurat dette har eg ingen problem med å skjønne. Du, Guava og Katta argumenterer veldig godt og eg ser jo at ubekvem arbeidstid, turnus og skulen si skulerute ikkje går veldig godt opp, slik ordninga er i dag.

Eg prøver bare å forklare korfor det ikkje er så enkelt å forhalde seg til elevar som er borte i tide og utide. Når eg får inn 16-åringar som ikkje har dei grunnleggjande ferdigheitene dei burde hatt etter 5. klasse, klarer eg ikkje la vere å trekke den slutninga at det er noko som går gale på vegen og eg tenker at ein av grunnane til at elevar ikkje lærer å lese i løpet av barne- og ungdomsskulen, er at dei ikkje er nok tilstade på skulen og får den oppfølgjinga dei skal ha. Det er åpenbart noko gale på systemnivå i grunnskulen, når slikt kan skje og eg trur det må fleire endringar til for å løyse dropoutproblematikken, altså. Som Darth seier så er det ein heilt klar samanheng mellom fråver og dropout. Og det er eit så stort problem at det er eit samfunnsproblem, ikkje eit problem som kan overlatast til dei familiane det gjeld.

Eg undrer meg litt over at det er dei same som folka her inne som lager ramaskrik over rigide regelverk, som applauderer forslag om forebygging og tidlegare oppfølging i NAV-diskusjonar. Ser de ikkje denne samanhengen?

Nå er det vel ikke meg du tenker på, men om man er veldig pragmatisk av seg, så ønsker man tiltak som funker på gruppenivå, men fortsatt er noe fleksibelt for enkeltindivid.
Og det er jo den veien NAV og arbeidslivet beveger seg mot også, med større frihet til egenmelding, feks.

Jeg tenker også at skolen for det første må få tilbake rett til å gjøre sanksjoner. Om det så er at ungdom som ikke møter uten legeerklæring på sykdom feks måtte ta samfunnstjeneste. Vet ikke?

Men uansett må lærerne være i spissen på å prøve å utforme gode løsninger som kan fungere i skolen, og være noenlunde tilpasset alder til barna.

Gammel 24-09-13, 19:48   #219
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg føler at jeg har argumentert godt i mange andre skoleferie-tråder, så jeg gidder ikke å skrive de lengste innleggene her, (jada, jeg vet at jeg startet tråden... ) men jeg synes nå virkelig nokon har argumentert godt.
Og selv om ikke læreren trenger å repetere juleverkstedet, så er det uheldig at halve klassen er borte de dagene det er størst fokus på sosialt samvær. Hvis foreldre flest synes slike ting er uviktige, synes jeg heller man skal gå over til et 100 % faglig fokus i skolen.

Er det ikke også en trend i samfunnet at de lange fredagskøene av folk som skulle på høttah nå i større grad er om torsdagene, forresten? Er det det man kaller ubekvem arbeidstid?

Gammel 24-09-13, 19:59   #220
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Er det ikke også en trend i samfunnet at de lange fredagskøene av folk som skulle på høttah nå i større grad er om torsdagene, forresten? Er det det man kaller ubekvem arbeidstid?

Flåseri om ubekvem arbeidstid ødelegger for deg her, synes jeg.

Trenden med hytten på torsdag henger i så fall godt sammen med kunnskapsbedriftene, der man ikke er så avhengig av faste arbeidstider som at jobben faktisk blir gjort.
HP-sjefen skrev bra om det her: http://tinteguri.com/2013/01/28/1274/

Mange konsulenter i kunnskapsbedrifter kunne nom fint avspasert nok til at lærerstanden ble flau, men det funker ikke slik i den bransjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.